הטוורקינג של מאי מור: הגענו לשיעור ניסיון

חשבתם שהטוורק אאוט? לכו חפשו מי ינענע אתכם. מאי מור המציאה שיטה חדשה להרטטת הישבן, וכן, היא מתאימה לאדם הלבן

הטוורק של מאי מור. צילום: אורית פניני
הטוורק של מאי מור. צילום: אורית פניני
10 בינואר 2017

הוא נולד במערב אפריקה כריקוד שבטי מסורתי, היגר לניו אורלינס וזכה שם לכינוי "טוורק" ולבסוף הגיע ל־MTV. הריקוד העסיסי, שנחשב עד לפני ארבע שנים לידידו הטוב של הראפ, סלל את דרכו למיינסטרים הודות לכמה ישבנים נוצצים, בראשם ריהאנה, ניקי מינאז' ומיילי סיירוס. גם ברמה המקומית נרשמו מחוות מרטיטות – הבולטת שבהן פרסומת בלתי נשכחת לג'ינס של קסטרו בכיכוב גל גדות. הטוורק הכה גלים והגיע גם אל עולם הכושר. הראשונה לזהות את הפוטנציאל הייתה מדריכת הטוורקינג גל ביפול, שעזרה לטוורק לנענע כל הדרך לארץ הקודש. בעקבותיה החלו לצוץ שיעורים נוספים מאותו הז'אנר, אך לא כולם הצליחו לשרוד את מבחן הזמן. אחרי הכל, כמו כל דבר אלטרנטיבי ובועט שמקפץ מהשוליים אל לב המיינסטרים – גם הטוורק הפסיק להלהיב בשלב מסוים. על כך תעיד גם ריהאנה שהחליפה את הקפצת הישבן בדואט עם ישבנו הקפוץ של פול מקרטני.

עוד כתבות שיגרמו לכם להזיע:
הכירו את האימון שמשלב התעמלות מכשירים ואקרובטיקה
יצאנו לנסות את ההוט בר
אימון הכושר שמשלב TRX, יוגה וסקייטבורד

מי שכן הצליחה לשרוד היא מאי מור, מאמנת כושר בוגרת וינגייט שהיא גם רקדנית, גם גולשת גלים וגם גורמת לאנשים להזיע בפריים טיים במסגרת התוכנית "המאמנים" של HOT בידור ישראלי. מור אפילו המציאה שיטה הנקראת TBM, שפירושה Thighs Booty Mind וברמה הרוחנית יותרTo Be Myself. השיטה משלבת טכניקות להנעת האגן עם אלמנטים מענים ומהנים מעולם הכושר נוסח כריעות סקווט ודדליפט (הרמת משקל בעזרת שימוש באגן).

"פיתחתי את האימון הזה בשנה האחרונה, במטרה לבנות את השיעור החלומי שהייתי רוצה ללכת אליו בעצמי – שיעור שיהיו בו פעילות מטורפת של כל השרירים, חיטוב ושרפה של קלוריות אבל באותה נשימה שיהיה גם כיף ושהכאב ירגיש מתוק", מספרת מור בהתלהבות שרק ממנה אפשר להפיק ערמות של סטרואידים.

לא בטוח עד כמה הכאב מתוק, אך הוא בהחלט כואב. מה שנראה מהצד כמו השתלחות אגן נטולת מעצורים מצריך לא מעט טכניקה. השיעור, שנמשך כשעה, מתחיל מעבודת חימום יסודית להעלאת הדופק באמצעות חיזוק הירכיים ותנועת האגן. מכאן ממשיכים לעבודה טכנית על תנועות הטוורק הבסיסיות ולקומבינציות קצרות של טוורק בשילוב תרגילי כושר ועבודה על מזרן לחיטוב ועיצוב הבטן, הישבן והירכיים. חוסר הקואורדינציה שלי לא שיחק לטובתי בהתחלה, אך עם הסבר פשוט מצד מור וקצת אימון התברר שגם בחורה לבנה כמוני יכולה לעשות טוורק לצלילי ריהאנה ו"וורק, וורק, וורק, וורק".

טוורק עם מאי מור, 50 ש"ח לשיעור, מרכז ספורט ארנון, מויזר 1 תל אביב, להרשמה ולפרטים נוספים: may@maymor.tv או באתר