כלב מביט דרומה: מחממים את השרירים לקראת אירוע יוגה ערבה

הערבה נערכת למאות היוגיסטים שמתכוונים לשטוף אותה בתחילת החודש הבא במסגרת אירוע היוגה הקדחתני, שמתקיים זו השנה השישית. הכינו את המזרנים

18 באוקטובר 2015

יוגה היא לא כוס התה של כל אחד. לא קשה ללכת לאיבוד בין הויניאסה, האשטנגה ושאר המילים ההודיות, ויש שיעידו כי גם לא קשה להשתעמם. עם זאת, עושה רושם שאירוע יוגה ערבה שיחול בתחילת נובמבר ימשוך אליו יוגיסטים שרופים וטירונים סקרנים כאחד. אירוע הענק שיתקיים זו השנה השישית מצויד ברשימה מגוונת של סדנאות, עם ייצוג נכבד לשיטות המסורתיות לצד זרמים חדשים ומסקרנים לא פחות שמשלבים יוגה עם תחומים נוספים: צ'י יוגה, שיטה שפיתחה דריה אייל, המחברת בין תנועת הגוף הפנימית (צ'י) לבין מנעד התנועה העמוק והרחב יותר של היוגה; אימון יוגה בשילוב קערות טיבטיות המתרחש בבריכה מחוממת; וסאפ יוגה, המשלבת בין להיט הגלישה ההיסטרי לתרגילי יוגה על המים.

יוגה בערבה. צילום: שרון בן דוד
יוגה בערבה. צילום: שרון בן דוד

כל חגיגת היוגה הזאת תשתרע על פני כ-40 מתחמים ייעודיים ברחבי הערבה, מאילת שבדרום עד מושב עידן הצפוני יותר. אופציות הלינה המגוונות מתחילות בקמפינג במתחם הרוחני אשרם במדבר, וממשיכות לבתי הארחה, בקתות בוץ אקולוגיות וצימרים מדוגמים בחוות ערנדל הכוללים בריכה וארוחת בוקר מפנקת. בניגוד לפסטיבלים אחרים, בהם הפעילויות מתקיימות במקביל והמשתתפים נאלצים לדלג מסדנה לסדנה – באירוע היוגה בערבה תזכו למדריך צמוד לכל סוף השבוע, או לסדרה רציפה ומתמשכת.

כך לדוגמה, אם תירשמו למשל לסדנת Yoga Flow בחוות האנטילופות, תשריינו לעצמכם שני תרגולים ליום בחברתם של האיילים והזברות שמסתובבים להנאתם בשטח החווה. בשישי בערב הפעילות תיפסק, לטובת מפגש איחוד בפארק תמנע, בו יקחו חלק כל 900 המשתתפים. בתוכנית האמנותית: יו פולטון, מדריך יוגה בכיר שיעשה את כל הדרך מאנגליה לערבה, בשביל להעביר את תרגול 108 ברכות השמש המסורתי – אתגר יוגיסטי שמקביל בערך לריצת מרתון. מי שטרם הגיע לרמת מיומנות שכזו, יוכל ללכת על האופציה הידידותית יותר – מופע מדיטטיבי של אסנת אלכביר, מאסטרית בשירה ומחול הודי מסורתי, הממקססת בין מוזיקה הודית לסיפורים ממסורת היוגה. בתום ארוחת ערב משותפת מול אגם תמנע, תתקיים הופעה של הרכב Jade System שלפי התכנון תהפוך לאחר מכן למסיבה סוחפת, כי גם ליוגיסטים סגפניים מותר מדי פעם ליהנות.

יוגה ערבה, 5-7.11, 1,000-3,000 ש"ח, לפרטים נוספים והרשמה: 052-3665935 או באתר

אפשר גם להשתכשך בין סשן לסשן. בית הארחה בערבה. צילום: שרון בן דודאופציות לינה מגוונות. צילום: שרון בן דוד