ארץ זבת חלב

התגלו חיים מחוץ לתל אביב: אחוזת ג'וליאנה היא סיבה מספיק טובה להצפין ליבנאל, ומתחם הצימרים במושב דבורה ימלא לכם את המצברים (בחלב)

הבריכה של אחוזת ג'וליאנה
הבריכה של אחוזת ג'וליאנה
11 בספטמבר 2013

תל אביבים מוכנים להחתים דרכון בצפון הארץ כשנקודות הציון נשמעות להם סקסיות: ראש פינה פסטורלית, אמירים טבעונית, צפת רוחנית ובעכו יש חומוס. אבל יבנאל? המושבה הוותיקה שיותר ממחצית מתושביה הם ברסלבים? מושב דבורה? מקום חם ולח שקרוב לעיר האורות בית שאן? אז הנה, סיכנתי את שמי הטוב והובלתי את בן זוגי לשני מוקדי פינוק שאינם על המפה של הנופשים העילאיים והמתנשאים. זה הזמן לאכול את הכובע (וחביתת הירק):

רומיאו וג'וליאנה: אחוזת ג'ולינה ביבניאל

אז ביבניאל הוקמה חטיבת גולני. וחוצמזה יש שם גם כבלים, מים וקליטה של ה-Waze. אבל הכי חשוב: הוקם שם אחד הצימרים היותר שווים שריצה בצפון. מופתעים? גם אנחנו. מדובר באחוזת ג'וליאנה, שם פומפוזי למתחם מפנק שנפתח ממש החודש ומהווה את התירוץ האידיאלי לבקר במושבה. במקום תמצאו שלוש סוויטות מושקעות שתוכננו, עוצבו ונבנו על ידי בעל הבית, מאיר, בעוד אשתו דורית אחראית על האירוח המושקע, שכולל, לצד היין, הנשנושים בחדר והפסיליטיז המוכרים (פלזמת ענק, מכונת אספרסו ומזרן שאפשר להתעלף עליו לנצח) גם ארוחת בוקר מושקעת ומתוקתקת. לא עוד צימר שזורק עליכם מקושקשת, סלט משני מלפפונים ובורקס מהמקפיא (בתקווה שהרומנטיקה תשכיח מכם את העובדה ששילמתם בעבור קצת יותר מארוחת מכולת) אלא חביתות נהדרות עם עשבי תיבול, ג'חנון מפיל, ריבות שוות ולחמניות תוצרת בית כל כך טעימות, שאל תצפי שלבן הזוג יהיה אחר כך מקום לתת ביס גם בשלך.

האני, איים הום! אחוזת ג'וליאנה (צילום: ארנולד בר)
האני, איים הום! אחוזת ג'וליאנה (צילום: ארנולד בר)

בשתיים מתוך שלוש הסוויטות תמצאו ג'קוזי (הסוויטה השלישית מחולקת לשני חדרים, למוכי הגורל מביניכם שמצרפים ילדים לחופשה רומנטית), ובשטח הפתוח של האחוזה תוכלו להשתכשך בבריכה מפתיעה בגודלה (בשונה מצימרים רבים מדובר אשכרה בבריכה ולא בשלולית) ובג'קוזי היסטרי בת עשרה מושבים, שתאפשר לכם להתמזמז תוך שהמים מחליפים צבעים (הלו, זה לא אנחנו, זה הנורות התת־מימיות). מי מזמין אותי שוב?

המחיר: 600 ש"ח ללילה באמצע שבוע, 800 ש"ח ללילה בסוף שבוע.

לפרטים והזמנות: 057-9418311 או באתר zimmer4me.co.il

דבורה המושיעה: מתחם הספא והצימרים "בצל הגלבוע" במושב דבורה

שתי מתקשרות שונות סיפרו לי שבעבר הייתי קליאופטרה. האמת? זה די הסתדר לי: מעולם לא הסתרתי את סלידתי מהשכמה מוקדמת לעבודה, ממוניות שירות ומזיעה ניגרת שזולגת עד לחריץ הישבן, או במילים אחרות: מכל מה שמסמל את חיי היומיום והופך אותי מבת מלוכה בפוטנציה לאישה קשת יום. אז כשיונת הדואר המלכותית הגיעה עד לחלון ארמוני, ולאחר שהתוודעתי לעובדה שבצפון הארץ שוכן ספא המתגאה בטיפול הקרוי על שמי הקדום, נישקתי לשלום את הלחות של גוש דן והצפנתי עד למושב דבורה שבגלבוע, שם נמצא מתחם הצימרים והספא "בצל הגלבוע”.

היוש, שפיות. "בצל הגלבוע"
היוש, שפיות. "בצל הגלבוע"

כחלק ממחויבותי העיתונאית, אספר שאין צל בגלבוע, ושלמרות היובש יחסית למרכז הארץ, מדובר באזור די מהביל, אך כששורצים על המיטה בצימר המפנק והממוזג, המאובזר בכל מה שהגלגול הקודם שלי היה רגיל אליו (למעט מכונת האספרסו – שדרוג נפלא לתריסר העבדים שהיו סוחטים לי פולי קפה עם השיניים), לאף אחד לא אכפת שבחוץ סאונה. כך יכולתי, יחד עם בן הזוג (שבגלגול הקודם היה אלוויס) להיכנס לטיפול הקליאופטרה: אמבט מלא חלב חם שהגיע היישר מרפת המושב, מועשר בשמנים אתריים ובקליפות תפוז, שהפך אותי מוויקי קנפו ללאה שנירר.

אך לחומצות הלקטוז לא היה יותר מדי זמן לשרוץ על עורי. במתחם הספא הקטן והמשובח של המקום זכיתי באחד המסאז'ים הטובים שחווה העורף הזקן שלי, בעוד אלוויס השמיע ממיטת הטיפולים הסמוכה אנחות הנאה שגרמו לי להרגיש כמו אישה די עלובה בהשוואה למעסה המהוללת שלו. אחר כך חזרנו לסוויטת העץ שלנו ועשינו את מה שכל זוג נורמטיבי עושה בחופשה חלומית: סודוקו, פאזלים של אלף חלקים ושידורים חוזרים של "פלטפוס".

עדי אשכנזי עלתה עלינו – אם גם אתם חוששים שצעד אחד בצימר ואתם כבר נוחרים, פנקו את עצמכם בפרק הצימר המופלא של "בלתי הפיך":

 

המחיר: 700 ש"ח ללילה באמצע שבוע, 950 ש"ח ללילה בסוף השבוע. ובגזרת ההתפנקויות: טיפול ליחיד – 250 ש"ח, אמבט קליאופטרה – 120 ש"ח.

בצל הגלבוע, מושב דבורה 45, חבל תענך, 2997744־054