דיני עדות ומגדר

קווירים, חברים בכל מיני צבעים, אורטל בן דיין

5 בדצמבר 2013

1. מולטי־אתניות

א. חברים

אם יש לך חבר פליט או מהגר עבודה -כל הכבוד לך! אם אתה אשכנזי וכל החברים שלך אשכנזים, מוטב שתתחיל להסתובב ברחוב במדים של קו קלאקס קלאן.

ב. חברים ערבים

זה שאתה מגיע לאנה לולו מדי פעם או שלסוחר הסמים שלך קוראים מוחמד והוא גר בעג'מי לא אומר שיש לך חברים ערבים. אם אתה רוצה לשלוף את קלף החבר הערבי בעת ויכוחים עם ימנים, זה צריך להיות מישהו שאתה בקשר רציף איתו, הכולל מפגש אחד לפחות כל חצי שנה.

ג. אפליה מתקנת

לאשכנזי אסור ליזום שיחה על זה שמזרחים עדיין סובלים מאפליה. תרגיעו עם ה-White Guilt. כמובן שאם נקלעתם לשיחה קיימת – זה בסדר להתנצל על הקיפוח.

ד. בדיחות עדתיות

ניוז פלאש – בדיחות שמתבססות על סטריאוטיפים עדתיים (פרסים קמצנים, מרוקאים עצבניים, רומנים גנבים וכו') הפסיקו להיות מצחיקות. זה ששלום אסייג קיבל תוכנית טלוויזיה שמבוססת על זה לא אומר שזה לגיטימי.

2. קולול־לא

גם אם עתיד היקום תלוי בכך, חל איסור מוחלט לבטא את רצף ההברות "קולולו".

3. דיני אורטל בן דיין

א. תנאי סף

אם אתה גבר אשכנזי בורגני שבע, השתדל להימנע מכל אינטראקציה עם אב"ד. לא הצלחת? אל תופתע אם תקום מחר בבוקר ותגלה שאתה אויב המדינה.

ב. ריכוך הנפילה

בכדי למנוע צרות בעת כתיבת תגובה לאב"ד, יש להשחיל לתגובה את המידע הבא, לפי מוצא הכותב: מזרחים – ציינו מקרה אחד שבו נרמסתם על ידי ההגמוניה האשכנזית. אשכנזים – ציינו לפחות זמר מזרחי אחד אהוב שאינו זוהר ארגוב.

4. מגדר

א. סטרייטים רק רוצות ליהנות

שני סטרייטים לא רשאים לדבר אחד לשני בלשון נקבה. זה מוזר ומגושם. רק גיי מסוגל להכשיר שיחה בלשון נקבה.

ב. קווירים

אם שותפך לשיחה הציג את עצמו כקוויר, זה הזמן לברוח. אין שום הגיון באנשים שמתעקשים לתת לעצמם הגדרה מיוחדת בגלל שהם מתנגדים להגדרות מגדריות.

ג. אקדמיה

סטודנטית למגדר? אל תדחפי את התיאוריות הפסבדו־אינטלקטואליות שלך לכל שיחה. איש לא רוצה לשמוע כל חמש דקות על ההגמוניה הפלוצנטרית של הפטריארכיה האשכנזית.

ד.התנסויות

סטרייטית ששוכבת עם בחורה נחשבת לפתוחה מינית, סטרייט ששוכב עם בחור נחשב להומו. הפנם את זה.