הבלוקוס של ריו דה ז'נרו

הקרנבל בריו הוא האירוע המרכזי והנוצץ, אבל מסיבות הרחוב הפרועות הן הדבר האמיתי

הבלוקוס. מסיבות הרחוב העליזות של ריו (shutterstock)
הבלוקוס. מסיבות הרחוב העליזות של ריו (shutterstock)

לו התקיימה תחרות "מסיבות הרחוב הפרועות והנועזות ביותר בעולם", אין שום ספק שה-blocos של ריו היו זוכים במקום הראשון. אם נדמה לכם שבתי הספר לסמבה הם לב הקרנבל, אתם טועים. ה-blocos – מסיבות רחוב ניידות שמתחילות שבועות לפני הקרנבל – הם הם העיקר. הבלוקוס מתקיימים כמעט בכל השכונות, ולכל אחד מהם אופי שונה וקהל יעד שונה. יש בלוקוס לילדים, בלוקוס לחיות (ולבעליהן) ו-piranha blocos ספוגי אלכוהול, שבהם גברברים שריריים עוטים תלבושות דראג. הבלוקוס הם פחות או יותר קבועים, ושומרים על אופיים משנה לשנה. הנה מבחר מצומצם של בלוקוס מומלצים:

Sovaco do Cristo

איפה: המסיבה מתחילה ב-Bar Joia, בפינת הרחובות Rua Jardim Botânico ו-Rua Faro. מתי: ביום ראשון האחרון שלפני הקרנבל, בדרך כלל ב-13:00, אם כי המארגנים משנים את השעה לפעמים כדי להרחיק את האספסוף.

Sovaco do Cristo פירושו בעברית: "בית השחי של ישו". התירוץ לשם העסיסי הוא המיקום: בשכונת ז'ארדים בוטניקו, הממוקמת פחות או יותר בקו ישר מתחת לזרועו הימנית הפרושה לרווחה של פסל ישו המושיע.

בלוקוס. הפרה והאפטר פארטי של הקרנבל (צילום: טיים אאוט)
בלוקוס. הפרה והאפטר פארטי של הקרנבל (צילום: טיים אאוט)

Monobloco

איפה: Posto 6 בחוף קופקבנה. מתי: ביום ראשון שאחרי הקרנבל ב-9:00.

במרכז המסיבה מופיעה להקת תופים שהקים בשנת 2000 המוזיקאי פדרו לואיס ולהקתו A Parede. הלהקה מונה 100 מתופפים, ולהם מצטרפת מערכת סאונד ניידת. זהו אחד מהבלוקוס המפורסמים בריו.

Bloco das Carmelitas

איפה: Bar do Serginho, בפינת הרחובות Rua Dias de Barros ו-Ladeira de Santa Teresa. מתי: ביום שישי הראשון של הקרנבל ב-18:00, וביום השלישי של הקרנבל ב-17:00.

זהו מלך הבלוקוס של רובע סנטה תרזה. הוא מושך קהל גדול מאוד, ומתקיים פעמיים במשך הקרנבל.

Bloco Clube do Samba

איפה: קופקבנה, בשדרת Atlântica פינת Rua Santa Clara. מתי: ביום השלישי של הקרנבל ב-14:00.

למי שאוהב את הסמבה טהורה ואורגינלית. את הבלוקוס הזה מארגנת Ângela Nogueira, בתו של João Nogueira – אחד מהסמביסטאס האהובים של ריו.

זה הזמן לשמוח (צילום: shutterstock)
זה הזמן לשמוח (צילום: shutterstock)

Banda de Ipanema

איפה: נקודת ההתחלה היא ב-Praça General Osório שבאיפנמה, ומשם מתקדמים לאורך החוף לכיוון לבלון. מתי: ביום שבת של הקרנבל ב-15:00, וביום השלישי של הקרנבל ב-15:00.

בלוקוס שנוסד ב-1964, בימי הדיקטטורה הצבאית. אחד הבלוקוס הכי הרמוניים, ועם זאת הכי מתריסים. הוא מושך קהל מעורב של טרנסווסטיטים, סטודנטים, פנסיונרים, אנשי עסקים, עניים ועשירים.