הומואים ולסביות במדריד

מבתי קפה עליזים ועד מועדונים עם כלובים ורקדני גוגו - מדריד יודעת לתת לקהילה להיות גאה באמת

גאווה במדריד (צילום: shutterstock)
גאווה במדריד (צילום: shutterstock)

המהפך שעבר Chueca מבית המכסה העירוני עבור המכורים והנכשלים לרובע גאה, נוצץ ותוסס ביסס את מעמדה של מדריד כאחת הבירות הידידותיות ביותר בעולם לבני ובנות הקהילה. לבה הפועם של הסצינה ממוקם ב-Plaza de Chueca. הכיכר עצמה אינה מרשימה במיוחד, אבל סביבה תמצאו ברים, בתי קפה, מלונות, סאונות, סוכנויות נסיעות וחנויות ספרים, שהפכו את השכונה לתמצית הטרנדיות במדריד.

אולם כפי שקורה פעמים רבות במקרים הללו, Chueca נפלה קורבן להצלחה, והיא מושכת היום קהל סטרייטי משמעותי – שינוי שאינו מוצא חן בעיני הומואים רבים, שמשוועים לשובו של הגטו. זו הסיבה להתרבות הברים המיועדים לגברים בלבד ולקיומם של אירועים המכוונים לטעמים ספציפיים מאוד, כמו קמפינג ל"דובים", סוף שבוע "Sleazy Madrid", רייב לסבי, חדרים שחורים בסגנון dykey, אספת גילוח או הילולת בוץ.

מידע עדכני תמצאו בעיתונים ומגזינים כגון Shangay Express – או בגירסת הכיס, Shanguide – עם פירוט האירועים בסצינה ההומו_לסבית. בקיוסקים תמצאו גם Revista Mensual, המפרסם הודעות מרתקות ביותר. ישנם גם אתרים מצוינים הכוללים מדריכים מקיפים לסצינה עם תוספות, ספק חינניות ספק לוהטות, כגון חדרי צ'ט ומודעות מכל סוג ולכל מטרה. נסו את www.mensual.com, www.chueca.com או www.guiagay.com.

Acuarela (צילום: טיים אאוט)
Acuarela (צילום: טיים אאוט)

Café Acuarela

בשעות היום זהו מקלט נעים והטרוגני, בו יכולים האורחים לשקוע בנחת בספר או לנסות את אחד ממיני התה השונים. אחרי שקיעת החמה הקוקטיילים נכנסים להילוך גבוה והלקוחות מתרווחים על הספות העמוקות, כיאה לאווירה הבארוקית-דקדנטית.

כתובת: C/ Gravina 10, Chueca

אתר: www.cafeacuarela.es

XXX Café

בית הקפה שומר על אווירה שקטה ונינוחה עד שעת האפריטיף, אז הוא מתמלא באורחים עליזים וצוהלים. הצוות לוהט והלקוחות הקבועים ידידותיים. העמדה הנחשקת ביותר היא בסביבת החלונות, משם תוכלו להשקיף על העוברים והשבים ולמצוא במהרה שותפים להמשך הלילה.

כתובת: C/ Clavel, בפינת C/ Reina, ליד Gran Vía

Royal Coolture at Cool

זהו המקום בהא הידיעה אליו נוהרים כולם בלילות שישי ושבת. רקדני גוגו בכלובים, אלילים בחולצות צמודות ושרירים מיוזעים, בני עשרים-ומשהו מסוחררים ומלצרים מהממים ממלאים את המועדון המצוין, המעוצב למשעי.

כתובת: C/ Isabel la Católica 6, Sol

Why not?

לגברים בלבד. יהיה לכם קשה מאוד לא להתחבר עם אף אחד ב-Why not?. למעשה, יהיה לכם גם קשה לא להתחכך עם כל אחד ואחד מאורחי הבר הנפלא, הקטן והצפוף, שנבנה בקומת המרתף. המוזיקה מעולה, הקהל צעיר, רבגוני, אופנתי ולהוט לבלות. המשקאות לא זולים, אך הכניסה חופשית, כך שזוהי עדיין אלטרנטיבה טובה למועדונים.

כתובת: C/ San Bartolomé 7, Chueca

Escape

המועדון, העוטה צבעי אדום-דם, הוא אחד המועדפים על הבנות ובסופי שבוע מתאספות פה העלמות היפות ביותר של העיר. למעשה, הפופולאריות שלו הפכה אותו לאטרקציה המרכזית מסביב לכיכר Chueca, עם קהל מכל סוג ומין.

כתובת: C/ Gravina 13, Chueca

Escape (צילום: טיים אאוט)
Escape (צילום: טיים אאוט)

Olivia

העיצוב לא מרגש במיוחד, אבל הבר הקטן רווי בלסביות ליפסטיק נחשקות. הצוות נגיש והמוזיקה משובחת.

כתובת: C/ San Bartolomé 16, Chueca