איפה לישון בברלין?

מדירות בסאבלט ועד מלונות פאר - כמה המלצות למקומות להניח בהם את הראש

Park Plaza (צילום: טיים אאוט)
Park Plaza (צילום: טיים אאוט)
20 באוקטובר 2013

ברלין מתרגלת למעמדה החדש כעיר השלישית המתוירת ביותר באירופה (אחרי לונדון ופריז) – נתון שאי אפשר היה להעלות על הדעת לפני דור – ובהתאם לכך נפתחים בה בתי מלון חדשים בכל הצורות והגדלים. תפוצת המלונות ברחבי העיר אינה אחידה. האזור האופנתי ביותר להתאכסן בו הוא מיטה, מרכז אתרי התיירות וחיי הלילה, ורוב בתי המלון החדשים נפתחים בו. גם בשרלוטנבורג, הווסט אנד של ברלין, תמצאו כמה מלונות חדשים ופנסיונים ישנים ציוריים. אם תרצו לטעום משיירי העידן הקומוניסטי במזרח ברלין זה האזור.

החדשות הטובות הן שלינה במלונות ברלין זולה בהשוואה למלון דומה בערים אירופיות אחרות. עם זאת, כדאי להזמין מראש: מלונות רבים עמוסים מאוד, בייחוד בזמן אירועי התרבות הגדולים כמו פסטיבל הקולנוע הבינלאומי בפברואר, וכמעט שאי אפשר להשיג חדרים טובים בהתראה קצרה. הדילים הטובים ביותר הם באיזור שרלוטנבורג.

Berliner Tourism Marketing, שירות מידע התיירות של העיר, יכול לסייע לכם. הוא מספק בחינם רשימה הכוללת יותר מ־400 מלונות, אך יש לדעת כי הם שילמו כדי להיכלל בה.

Park Plaza Wallstreet

המלון ממוקם בלב ההיסטורי של ברלין ומעוצב בהשראת בורסת ניו יורק. בחדרים המרווחים והמקסימים תמצאו שטיחים מקיר לקיר המעוצבים בדמות שטר של דולר. בארוחת הבוקר תיהנו מהבופה המוגש במסעדה נעימה שנפתחת לגינה מקורה, ובערב תוכלו להירגע עם דרינק בבר המלון, ה־405 Rule האופנתי. המלון נמצא במרחק הליכה מכל האטרקציות העיקריות, כולל Alexanderplatz, קתדרלת ברלין, אי המוזיאונים, הרייכסטאג, שער ברנדנבורג ועוד.

כתובת: 23-24 Wallstrasse, Mitte

אתר: www.parkplaza.com

מחיר: יקר

Hotel Adlon Kempinski Berlin

מלון אדלון המקורי וההיסטורי פתח את שעריו ב־1907 ועדיין נחשב לאחד המלונות הטובים בברלין ואהוב על מפורסמים. במלון, הממוקם ליד שער ברנדנבורג, ישנם 409 חדרים (ושלוש סוויטות נשיאותיות חסינות כדורים) מעוצבים בסגנון בינלאומי.

כתובת:  Unter den Linden, Mitte 77

אתר: www.hotel-adlon.de

מחיר: יקר מאוד

Michelbergerhotel

החדרים העליזים והחללים הציבוריים השיקיים הם דוגמה לשימוש נבון בחלל פתוח, והמחירים מתחילים מ־59 יורו לחדר. מלון מקסים הנותן תמורה מלאה לכסף.

כתובת:  Warschauer Strasse,  Friedrichshain 39-40

אתר: www.michelbergerhotel.com

מחיר: זול

Hotel Transit

מפעל תעשייתי שהוסב לאכסניה. מקום בהיר ומאוורר הממוקם באחד החלקים היפים יותר של קרויצברג – קרוב לפארק ויקטוריה. החדרים פשוטים אך נקיים. הצוות דובר אנגלית טובה למדי, ויש בר שפתוח 24 שעות ביממה.

כתובת: Hagelberger Strasse, Kreuzberg 53-54

אתר: www.hotel-transit.de

מחיר: זול-בינוני

Angleterre Hotel

בניין מ־1871 ליד צ'ק פוינט צ'רלי, ששימש בעבר כסקוואט אבל נוקה מכל הגרפיטי ומציג כעת לראווה את חזיתו המשומרת. המקום הפך למלון מדרגה בינונית שיש בו אווירה חמה וטאץ' בריטי.

כתובת: Friedrichstrasse, Kreuzberg 31

אתר: www.gold-inn.de

מחיר: יקר

Grand Hyatt Berlin

vחדרים מרווחים ואלגנטיים וטלוויזיית האינטרנט גם היא תוספת נחמדה. הלובי כולו שחור ומקושט בעץ מבריק, ובספא וחדר הכושר שעל הגג יש בריכה מרהיבה וממנה נוף לעיר כולה. המסעדה המצוינת שבקומת הקרקע, מציעה מבחר מנות בינלאומיות קלאסיות ותפריט יינות מעולה.

כתובת: Marlene-Dietrich-Platz, Tiergarten 2

אתר: www.berlin.grand.hyatt.com

מחיר: יקר מאוד

Hotel Intercontinental

מלון מפואר ומרווח הצופה על גן החיות ועל קצהו המערבי של הרובע הדיפלומטי החדש. החדרים גדולים, מעוצבים בטוב טעם ומאובזרים בחדרי אמבטיה אלגנטיים. המיקום המעולה מאפשר גישה נוחה למערב ומזרח העיר.

כתובת: Tiergarten Budapester Strasse 2

אתר: berlin.intercontinental.com

מחיר: יקר מאוד

Ellington Hotel

מלון בוטיק הנחשב למתוחכם והקלאסי ביותר בברלין. החדרים מודרניים ומרוהטים בצורה פשוטה אך מקסימה. במלון מסעדה מוצלחת ובחצר המלון מתקיים כל יום ראשון בראנץ' ג'אז.

כתובת:  Nürnberger Strasse, Charlottenburg  50-55

אתר: www.ellington-hotel.com

מחיר: יקר

Q!

שווה לבוא לפה רק בשביל הספא הנפלא, הכולל חדר רחצה יפני, סאונות ולאונג'. החדרים יפהפיים: המיטה והאמבטיה הן חלק מאותו מבנה עשוי עץ, מה שאומר שאפשר ממש להתגלגל למיטה אחרי אמבטיה טובה. האווירה במלון צעירה וידידותית.

כתובת: Knesebeckstrasse, Charlottenburg 67

אתר: www.loock-hotels.com

מחיר: יקר

סאבלטים

אם הרגע נפלטתם משדה התעופה סביר להניח שיהיה לכם קשה למצוא מישהו שישכיר לכם דירה לטווח ארוך. בעלי הדירות בברלין יבקשו מכם בדרך כלל להמציא מסמכים כגון המלצות ממשכירים קודמים ותיעוד של ההתנהלות הכלכלית שלכם בגרמניה. לכן עד שתהיה לכם את היכולת להוכיח "מסמכית" שהתחלתם להתארגן על החיים שלכם שם כנראה שתצטרכו לחפש סבלט.