המסעדות המשובחות של סידני

חומרי גלם מובחרים, מבחר מאכלי ים טריים וסטייקים ענקיים בשילוב שפים נועזים ומוכשרים, הופכים את סידני ליעד קולינרי מרגש ומבוקש

מסעדת Quay היצירתית (צילום: טיים אאוט)
מסעדת Quay היצירתית (צילום: טיים אאוט)

סידני היא עיר שאוהבת לאכול בחוץ. יש בה מסעדות משובחות כמו בלונדון, מבחר אתני כמו בניו יורק וקהל סועדים אנין כמו בפריז. המסעדות פה הן גם היקרות ביותר באוסטרליה, ויצא להן מוניטין (מוצדק בחלקו) כמדגישות את הצורה על פני התוכן. הטובות שבמסעדות משתמשות באופן מתוחכם בתוצרת המקומית, עם קריצה לאוכל אסייתי ולטכניקות צרפתיות. אחת ההתמחויות פה היא, כמובן, מאכלי ים, והמבחר הוא גדול, משובח וטרי. לא פחות חשוב, הטבחים כאן יודעים איך להכין את המנות. מינימום התעסקות בין החכה לצלחת עוזר לשמור על איכויות הדגים.

נכס אחר של העיר הוא הנמל, ומסעדות רבות (בעיקר של מאכלי ים) משקיפות עליו. אמנם יש מסעדות רבות שגובות הרבה כסף בשביל נוף טוב ואוכל בינוני, אבל רוב המסעדות על החוף מגישות אוכל שמשתווה לתצפית.

אין מקום אחר באוסטרליה שבו טועמים טוב יותר את הקרבה לאסיה. יש כאן אוכל נהדר מתאילנד, מווייטנאם, מיפן, מקוריאה, מסין וממלזיה (המצב עם אוכל הודי והפקיסטני פחות מזהיר).

בשורה רעה למעשנים, וטובה לכל השאר, היא שהעישון אסור בכל מקום שבו מוגש אוכל, והקנסות למפרי החוק גבוהים. אם אתם מכורים לניקוטין, דאגו מראש לתפוס שולחן בחוץ, או שתיאלצו להצטופף מחוץ לדלת עם המעשנים האחרים. אגב, גם הברים מתחילים ללכת בעקבות המסעדות, אז בדקו שיש לידכם מאפרה לפני שאתם מציתים סיגריה.

מסעדות רבות מרשות להביא יין (מה שמכונה BYO – Bring Your Own), וחלקן גם בירות, לרוב תמורת דמי חליצה לכל בקבוק או סועד. ולסוגיה החשובה – הטיפ. המקומיים נוהגים לתת טיפ על שירות מצוין, ולא כסטנדרט. אם אתם בעניין, 10 אחוז יעשו את העבודה.

Sean's Panorama

דמיינו אחר הצהריים ליד החוף (בונדי, במקרה זה) וכוס שמפניה ביד. מישהו עובר בחדר הקטן בחליפת צלילה רטובה. בתפריט המיוחדים על הלוח מופיע סרטן כחול מטוגן קלות ברוטב איולי ולימונית. טריות היא שם המשחק כאן. נשמע טוב? אז אל תפספסו את שון, אחת מהמסעדות האיטלקיות הייחודיות בעולם של השף Sean Moran, שהיתה למוסד של ממש בסידני. המסעדה זכתה בפרס "המוסד הכי טוב" בתחרות פרסי האוכל של טיים אאוט סידני 2013.

כתובת: 270 Campbell Parade, at Ramsgate Avenue, Bondi Beach

אתר: www.seanspanorama.com.au

Sean's Panorama. פרס "המוסד "בתחרות פרסי האוכל של טיים אאוט סידני 2013 (צילום: טיים אאוט)
Sean's Panorama. פרס "המוסד "בתחרות פרסי האוכל של טיים אאוט סידני 2013 (צילום: טיים אאוט)

Sixpenny

המסעדה של צמד השפים ג'יימס פארי ודניאל פושקש שווה בהחלט את הנסיעה לפרבר סטנמור. המסעדה, שזכתה בתואר הנכסף "מסעדת השנה" בתחרות פרסי האוכל של טיים אאוט סידני 2013, מציגה בישול מוקפד, חדשני ובלתי מתפשר. בחלל המסעדה הקטן, המכיל 36 מקומות בלבד, מבשלים השניים בסגנון חופשי מנות יצירתיות המכילות את חומרי הגלם הכי טובים וטריים שרק ניתן למצוא בשוק. בתפריט ניתן למצוא מנות משובחות כסטייק בגריל עליו מונחות רצועות שומן חזיר ורוזמרין לצד לפת מטוגנת ובצל בגריל או לוקוס או לוקוס מאודה ברוטב סרפד.

כתובת:  Percival Rd 83, Stanmore

אתר: www.sixpenny.com.au

Sixpenny. פרס "מסעדת השנה" בתחרות פרסי האוכל של טיים אאוט סידני 2013 (צילום: טיים אאוט)
Sixpenny. פרס "מסעדת השנה" בתחרות פרסי האוכל של טיים אאוט סידני 2013 (צילום: טיים אאוט)

Aria

מצד אחד הנוף הנהדר של הגשר, הרציף ובית האופרה; מהצד האחר אוכל הביסטרו הנוצץ של מאט מורן, אחד השפים-כוכבים של העיר. המסעדה מציעה אוכל אוסטרלי מודרני ומעוצב. לכו על מרק ברווז בסגנון פקין, על דג צלוי ועל אחד היינות המשובחים מהרשימה.

כתובת: 1 Macquarie Street, East Circular Quay

אתר: www.ariarestaurant.com.au

Quay

פיטר גילמור הוא כישרון קולינרי ייחודי. הוא מלך בטעמים, אבל הוא גדול מהחיים ביצירת הנאה ממרקמים מיוחדים. החזרזיר הכבוש בבייבי לפת, הפודינג השחור ורוטב הפדרו חימנז הם המחשה מצוינת לכך. הקינוחים מעולים, למשל הבניין בן שתי הקומות – קומה ראשונה פנה קוטה, קומה שנייה חצאי נקטרינה בליקר. הנוף (והמחיר) משלימים את האווירה היוקרתית.

כתובת: Upper Level, Overseas Passenger Terminal, Circular Quay West

אתר: www.quay.com.au

מסעדת Quay (צילום: טיים אאוט)
מסעדת Quay (צילום: טיים אאוט)

Cipro Pizza al taglio

מסעדה איטלקית המגישה את הפיצה הכי טובה בעיר במחיר הכי משתלם. זוכת פרס "התמורה הכי טובה בעד המחיר" בתחרות פרסי האוכל של טיים אאוט סידני לשנת 2013. החלל כולל שולחנות כהים וספסלים לאורך הקירות ומטבח גדול ופתוח לקהל. מבחר הפיצות מגוון ועשיר ויש גם תפריט יינות מרשים.

כתובת: Alexandria ,9/21 Fountain St

אתר: www.facebook.com/cipropizza

 

Cipro Pizza al taglio. הפיצה הכי טובה בסידני (צילום: טיים אאוט)
Cipro Pizza al taglio. הפיצה הכי טובה בסידני (צילום: טיים אאוט)

Icebergs

המקום לראות ולהיראות בחוף בונדי. התפריט של השפית קארן מרטיני פשוט וישיר, והמקום מעוצב בסגנון איטלקי עכשווי. אין דרך טובה יותר ליהנות מסלט פשוט וטרי של לובסטר בגריל עם אפונה ומאצבעות תפוחי אדמה בטרגון ומיונז מאשר מול הים הכחול והמרהיב. הבר הסמוך נפלא בשקיעה, ובבניין שוכן גם מועדון השחייה החורפית המפורסם Iceberg.

כתובת: 1 Notts Avenue, Bondi Beach

אתר: www.idrb.com

Icebergs בחוף בונדי (צילום: טיים אאוט)
Icebergs בחוף בונדי (צילום: טיים אאוט)

Zilver

המסעדה הסינית, שעברה שיפוץ מקיף לא מכבר, מסמנת לאילו גבהים היאם-צ'ה בסידני יכול להגיע. גם הפנקייק ברווז פקין מוצלח, ולמרות האווירה המשובחת במקום, האוכל עדיין שורשי והמחירים עדיין סבירים. בתקופת ראש השנה הסיני קשה כאן מאוד למצוא מקום.

כתובת: Level 1, 477 Pitt Street, entrance on Hay Street, Haymarket

אתר: www.zilver.com.au

Mr Wong

מר וונג נפתחה במהלך 2013 ותפסה במהירות את מקומה כאחת מהמסעדות הכי טובות בסידני, ואף זכתה בתואר הנחשק "המסעדה החדשה הכי טובה בעיר", בתחרות פרסי האוכל של טיים אאוט סידני 2013. המדובר במסעדה סינית מודרנית עם מטבח קנטונזי המציע מבחר מנות עצום. הפקין דאק הנדיר שלה, שלא ניתן לעמוד בפניו, נחשב למנת הדגל. עוד בתפריט, דים סאם מכל הסוגים והצבעים ומאכלי ים. העיצוב מפתיע והאווירה נהדרת.

כתובת: 3 Bridge Lane

אתר: merivale.com.au/mrwong

Mr Wong. המסעדה החדשה הכי טובה לשנת 2013 (צילום: טיים אאוט)
Mr Wong. המסעדה החדשה הכי טובה לשנת 2013 (צילום: טיים אאוט)

Boathouse on Blackwattle Bay

מעוז הצדפות, עם מבחר של לפחות שישה סוגים בכל ערב – וכדאי להזמין מכולם. הסרטן, המוטס מהטריטוריה הצפונית, מטוגן בווק ומתובל במלח, בפלפל ובתוספת מעט בצל. הטיפול המינימלי במנות מפיק מהן את המיטב. מקום נפלא לבלות בו את שבת בצהריים ולהשקיף על שוק הדייגים הנמצא מול.

כתובת: Blackwattle Bay end of Ferry Road, Glebe

אתר: www.boathouse.net.au

Boathouse on Blackwattle Bay (צילום: טיים אאוט)
Boathouse on Blackwattle Bay (צילום: טיים אאוט)