שופינג טיים בלונדון: שווקים ומתחם אופנה שאסור לפספס

כוחה של לונדון בתחום עיצוב האופנה הוא במעצבים שמשלבים פריטי וינטג' בפריטים חדשים. לאן ללכת?

Selfridges
Selfridges
14 באוקטובר 2013

להגיע ללונדון ולא לעשות שופינג זה כמו להגיע לכותל ולא לשים פתק. המינוסים של לונדון מבחינת שופינג: היא קרה, יקרה והחנויות נסגרות בחמש. הפלוסים: כל השאר. לונדון היא עיר של שופינג. אם הצלחת לחזור ממנה בידיים ריקות, יש מצב שתירשם בספר השיאים של גינס כאדם הכי בררן אי פעם. חנויות על גבי חנויות – מכל הסוגים, הגדלים והעדות – ממלאות את כל רחובות העיר. מצבה של הליש"ט מעולם לא היה טוב יותר, ואי לכך מצבו של הקונה הישראלי מעולם לא היה גרוע יותר. אז נכון, אנחנו, אלה שמרוויחים בשקלים חדשים, יכולים בעיקר לעשות קניות וירטואליות בעיר האולטרה יקרה הזאת.

איש חכם אמר פעם שגם אם תגור מאה שנה בלונדון, לא תצליח להכיר את כולה. מבחינת שופינג העיר מחולקת לאזורי קניות ברורים למדי, לכן אם אתם זקוקים למשהו מיוחד – תצטרכו בדרך כלל להגיע למקום ספציפי כדי למצוא אותו. חנויות כלבו ורשתות מרוכזות בעיקר ברחוב Oxford המוכר, ההומה והצפוף לרוב. אופנה עילית יקרה ויוקרתית תמצאו ב-Covent Garden וב-Knightsbridge. ב-Soho תמצאו את מבוקשכם בתחום המוזיקה והבגדים הצעירים והמגניבים יותר. חנויות ספרים תוכלו לאתר בעיקר ב-Charing Cross Road (ספרים משומשים וחדשים), ובאזור King's Road אפשר לקנות כל מה שקשור בעיצוב הבית – אם כי בעיקר לאנשים שיכולים להרשות לעצמם פריטים מעוצבים ויוקרתיים במיוחד. אם יש לכם ילדים מתבגרים הם ירצו בוודאי לשרוץ בסביבות Camden, אבל עליכם לדעת שמרבית תושבי לונדון נמנעים מלהגיע למלכודת התיירים הענקית הזאת.

חנויות במרכז לונדון פתוחות עד מאוחר (19:00 או 20:00 בערב) באחד מימי השבוע. החנויות ב-West End (רחוב Oxford עד Covent Garden) פתוחות עד מאוחר בדרך כלל בימי חמישי, בעוד ימי רביעי הם הימים הארוכים של החנויות באזורים Chelsea ו-Knightsbridge. כדי לקבל מידע מעודכן ומפורט על אפשרויות השופינג בלונדון, כדאי מאוד לרכוש עותק של מדריך הקניות השנתי "Time Out Shopping Guide" המצוי בדוכנים ובחנויות הספרים (מחיר 9.99 ליש"ט).

אם אתם לא יודעים איפה להתחיל, פשוט הסתכלו על אינספור המגניבים שיושבים לידכם בטיובּ, צלמו בעיניכם את אחד הפריטים המטריפים שהם לובשים – וצאו למסע בסגנון "חפש את המטמון" ברחובות העיר. סביר להניח שבדרך למציאת אותו אוצר, תיתקלו במיליון ואחד דברים שווים אחרים.

Selfridges

היהלום שבכתר של רחוב אוקספורד הוא מתחם ענק של מותגים ממיטב התוצרת העולמית. זהו גן עדן לנשים (וגם גברים שאוהבים להתלבש זוכים לטיפול משובח על פני שתי קומות), עם מחלקת ההלבשה תחתונה מעולה והיכל אוכל שהוא לא פחות מאגדי.

כתובת: 400 Oxford circus, W1

אתר: www.selfridges.com

Selfridges (צילום: טיים אאוט)
Selfridges (צילום: טיים אאוט)

Portobello Market

שוק מקסים המשתרע על פני דרך וכולל בעיקר עתיקות מסוגים שונים; רהיטים, כלי אוכל, תכשיטים, ספרים, בגדים ישנים וחדשים ועוד.

כתובת: Portobello Road W11

אתר: www.portobelloroad.co.uk

שוק פורטובלו (צילום: טיים אאוט)
שוק פורטובלו (צילום: טיים אאוט)

Camden Market

שוק קמדן הוא האח החתרני יותר של שאר השווקים בלונדון. כאן תמצאו גרסאות בחצי־מחיר של האופנה העכשווית לצד בגדים גותיים ופאנקיסטיים. זה המקום לבעלי פטיש לתלבושות עור שונות. ב ־ Electric Ballroom תמצאו בגדי יד שנייה, בגדי מעצבים צעירים ותקליטורים בזול. שוק "קמדן לוק" יותר מוצלח, עם רחבה מקסימה ליד תעלת ריג'נט, בתי קפה, ברים טובים וחנויות נעימות. יש גם דוכנים שמוכרים עתיקות ועבודות יד.

כתובת: NW1 (צומת Buck Street) Camden High Street

שוק קמדן (צילום: טיים אאוט)
שוק קמדן (צילום: טיים אאוט)