כל אחד והקיק שלו

כמה אפשר לחפור על רונאלדו, מסי וניימאר? הנה הטסטוסטרון המעניין באמת במשחקי הגביע: שבעה שחקנים שכדאי לשים עליהם עין במונדיאל הזה

אוליביה ז'ירו. צילום: Getty Images
אוליביה ז'ירו. צילום: Getty Images
12 ביוני 2014

אוליביה ז'ירו (27), צרפת

קבוצה: ארסנל (אנגליה)

ההימור שלנו הוא שצרפת תהיה הפתעת המונדיאל ותגיע עד הגמר. רצינו להציג את השם הכי מוזר בנבחרת, אליקים מנגלה – שילוב בין שם של מתנחל לשם של צורר נאצי, אבל לא בטוח שמנגלה בן ה־23 ישחק הרבה, אז הלכנו על מניה בטוחה יותר בדמותו של אוליביה ז'ירו, שנראה מצוין במשחקי ההכנה לקראת הטורניר.

הבעיה עם ז'ירו היא שלפעמים הוא נראה טוב יותר דווקא מחוץ למגרש מאשר עליו. גם גבר סטרייט יודה שמדובר בגבר נאה מאוד, ואם הגבר הזה גם מבין בכדורגל הוא יספר לכם שאוליביה הוא חלוץ אטי במיוחד. זו בעיה לא קטנה כשהתפקיד שלך הוא להבקיע שערים. אז ז'ירו מוצא דרכים אחרות להבקיע גם ללא מהירות – עם הראש, עם העקב, עם תנועה נכונה ועם כושר התמצאות ברחבה.

לא שוכחים לו: את הבגידה באשתו לפני כמה חודשים עם דוגמנית בריטית, שלא הסתפקה בפגישה בבית המלון ותיעדה (וכנראה גם מכרה לצהובון) את תמונתו מפהק בתחתונים. חודש לאחר המקרה הביא ה"סאן" עדות של בחורה אחרת, שסיפרה כי ז'ירו התחנן בפניה שתסכים לשלישייה איתו ועם חברו מארסנל, וכל זאת כמה שעות לפני משחק שבסופו הובסה קבוצתו 6:3.

איך תזהו אותו על המגרש: לפי הזקפה.

ואימא שלו הייתה אומרת: "יצא כמו אבא שלו".

אוליביה ז'ירו. צילום: Getty Images
אוליביה ז'ירו. צילום: Getty Images

ילצין טחדה (22), קוסטה ריקה

קבוצה: דפורטיבו סאפריסה (קוסטה ריקה)

פחות מחמישה מיליון איש חיים בקוסטה ריקה (לא כולל אלפי ישראלים שנתקעו שם בחופים), אבל בברזיל זו תהיה ההופעה הרביעית שלה במונדיאל. הרבה כישרונות מבטיחים גדלים במדינה הזו בשנים האחרונות ואחד הגדולים שבהם הוא בחור העונה לשם מאוד לא קונבנציונלי. בסוף 1991 התפרקה ברית המועצות ובוריס ילצין הפך לנשיא הראשון של רוסיה החדשה.

כמה חודשים לאחר מכן נולד בעיר לימון שבקוסטה ריקה תינוק לאימא טחדה והיא החליטה לקרוא לו על שם ילצין. נו, טוב. כיום הוא קפטן אלופת קוסטה ריקה, קשר אחורי מצוין שכבר בגילו הצעיר הספיק לרשום 22 הופעות בנבחרת הבוגרת של ארצו. לקוסטה ריקה אמנם אין שום סיכוי לשרוד את בית המוות שכולל את אנגליה, איטליה ואורוגוואי, אבל לילצין שלנו יש את כל הנתונים לבלוט, אולי בדרך לחוזה בקבוצה אירופית.

לא שוכחים לו: שסיפר בראיון שהוא מרוויח 1,000 דולר בחודש, וזה עוד בתור כוכב בקבוצה מובילה במדינתו. המראיין נדהם, אבל טחדה הרגיע: "אני מסתדר, ההורים עוזרים לי".

איך תזהו אותו על המגרש: רעמת שיער מתולתלת.

ואימא שלו הייתה אומרת: "בשביל 1,000 דולר לחודש הפילו את הקומוניזם? אני בכלל רציתי שהוא יהיה עורך דין".

מאטס הומלס (25), גרמניה

קבוצה: דורטמונד (גרמניה)

פעם הסגל של נבחרת גרמניה היה מלא בשחקנים בריונים, אלימים ומפחידים למראה. היום אפשר למצוא שם בחורים רזים, מהגרים ושחקנים מבריקים שכיף לראות. כמה חבל שדווקא המחסור בבריונים מונע ממנה לזכות בתארים כמו פעם. נקודת התורפה של הנבחרת הגרמנית הנהדרת היא ההגנה, אבל אנחנו באנו לפרגן ולכן נספר לכם שלשחקן ההגנה הכי טוב וגם הכי חתיך של גרמניה קוראים מאטס הומלס.

1.92 מטר, שיער שחור מלא עם בלורית מתנפנפת, ובעיקר יכולות מגוונות הפכו אותו לאחד הבלמים הטובים והמבוקשים בעולם. קריאת משחק נדירה, משחק ראש, טכניקה מצוינת, קור רוח ומעט עברות – כל אלה יצרו השוואות עם "הקייזר" פרנץ בקנבאואר, גדול שחקני גרמניה בכל הזמנים. אגב, צירוף מקרים שכזה, הבן של הקייזר החליף לפני שנתיים את אבא של הומלס בתפקיד המנהל המקצועי של מחלקת הנוער של באיירן מינכן.

לא שוכחים לו: ששלושה ימים אחרי שהוא ודורטמונד הפסידו בגמר ליגת האלופות לבאיירן מינכן, זכתה חברתו, קתי פישר, בתואר בת הזוג הכי שווה של ספורטאי גרמני, ואמרה: "אני חולקת את התואר הזה עם מאטס". אגב, יש לה גם תואר במינהל עסקים.

איך תזהו אותו על המגרש: ההוא שלא עושה טעויות.

ואימא שלו הייתה אומרת: "או מיי גאד, הבן שלי הומלס!".

מאטס הומלס. צילום: Getty Images
מאטס הומלס. צילום: Getty Images

קייסוקה הונדה (27), יפן

קבוצה: מילאן (איטליה)

ארץ השמש העולה היא כוח עולה בכדורגל העולמי ולטורניר הזה היא מגיעה עם ציפיות גבוהות, בעיקר לנוכח הבית החלש (יחד עם קולומביה, יוון וחוף השנהב) שמספק לה אפשרות מבטיחה להעפיל לשמינית הגמר. המון תלוי בכוכב הגדול ביותר של הכדורגל היפני – הונדה שהוא אחד ממבצעי הבעיטות החופשיות הקטלניים בעולם, כפי שהוכח במונדיאל הקודם.

לא שוכחים לו: הונדה לא יכול ללכת ברחוב בארצו. הוא עושה פרסומות בתדירות של בר רפאלי, מה שמסתדר מצוין עם אופיו המוחצן. השבוע נחתו היפנים בברזיל והכוכב, שכבר הצהיר שמטרתו היא לזכות בגביע, נשמע שאפתני מתמיד: "אנחנו יכולים להגיע לרבע הגמר ומשם לגרום לנסים לקרות". נראה אותך.

איך תזהו אותו על המגרש: לפי הבלונד.

ואימא שלו הייתה אומרת: "הונדה, מצית את הדמיון".

קייסוקה הונדה. צילום: Getty Images
קייסוקה הונדה. צילום: Getty Images

ג'ון בוי (27), גאנה

קבוצה: ראן (צרפת)

כבר 12 שנה מספרים לנו שזה עניין של זמן עד שנבחרת אפריקאית תזכה במונדיאל. זה לא יקרה גם הפעם, אבל בינתיים גאנה עושה סימני התקדמות מרשימים. הבלם התמיר והדקיק נהנה ממשחק ראש נהדר ומסוכנים מצוינים. אחד מהם דאג להפיץ בחודש שעבר שבוי מועמד להחליף בברצלונה את קרלס פויול הפורש. זה לא יקרה. עוד סיבה להעריך את הסוכן שלו: ב־2009, רגע לפני שנרכש על ידי ראן הצרפתית, גילתה הקבוצה כי הוא כבר סגר בהפועל פ"ת. למזלו, הצליחו לחלץ אותו בזמן מהמפגע הזה.

לא שוכחים לו: את הופעת האורח האדירה שלו בקליפ "Accelerator Down". להיט ענק בגאנה, חפשו אותו ביוטיוב.

איך תזהו אותו על המגרש: לפי הגרוב.

ואימא שלו הייתה אומרת: "מה רע בפ"ת?".

סטיבן ביתאשור (27), אירן

קבוצה: ואנקובר (קנדה)

ביתאשור הוא כדורגלן ממוצא אשורי מצד אביו. נשבעים לכם. אביו ואמו המוסלמית הם ילידי אירן שהיגרו לארצות הברית. האב הגיע כסטודנט, למד הנדסת חשמל ועובד היום באפל, והבן, יליד סן חוזה ואמריקאי לכל דבר ועניין (כולל המבטא), משחק בנבחרת אירן. בסך הכל סיפור די סטנדרטי, לא?

ביתאשור, בעל תואר בתקשורת וביולוגיה ומגן ימני מוצלח, נבחר בדראפט של ה־MLS, ליגת הכדורגל המקצוענית בארצות הברית, על ידי סן חוזה ארת'קווייק. האדמה אכן רעדה, אבל רק בהמשך. זה קרה אחרי שמאמן ארצות הברית, יורגן קלינסמן הגרמני, זימן אותו לנבחרת ב־2012 אך לא נתן לו לשחק. כעבור שנה בחר ביתאשור לנצל את האזרחות האירנית שלו והסכים לזימון מהמאמן הפורטוגלי של אירן, קרלוס קיירוש, שחיפש שחקני חיזוק בגולה.

לא שוכחים לו: אחד הטוקבקיסטים כתב ש"ביתאשור מכר את נשמתו" ובכתבה על השחקן ב-"ניו יורק טיימס" אשכרה ציטטו את הטוקבקיסט. מה אכפת לו, בעוד שבוע וחצי הוא פוגש את מסי.

איך תזהו אותו על המגרש: חפשו בבונקר. עם כל שאר שחקני ההגנה והקישור של אירן.

ואימא שלו הייתה אומרת: "שלא תשתה לי שם פלוטוניום".

סטיבן ביתאשור. צילום: Getty Images
סטיבן ביתאשור. צילום: Getty Images

רומלו לוקאקו (21), בלגיה

קבוצה: צ'לסי (אנגליה)

קודם כל, בואו נודה על האמת – יש לו שם אדיר ורק בשביל זה שווה להכליל אותו בכתבה. חוץ מזה, מדובר בילד פלא. טוב, קשה לקרוא "ילד" ל־1.91 מטר על 94 ק"ג, אבל הבחור שיחק בבוגרים של סטנדארד ליאז' הבלגית כבר בגיל 16 וכבש צמד במדי הנבחרת הלאומית הבוגרת כבר בגיל 17. הוא גם כבש צמד ב־2-0 על קרואטיה שהבטיח באופן סופי לבלגיה את המקום במונדיאל ועכשיו לוקאקו הוא אחד המועמדים הבולטים לתואר מלך השערים של הטורניר. יש רק בעיה קטנה – החלוץ הענק ספג מכה בקרסול במשחק ההכנה האחרון. יעבור לו?

לא שוכחים לו: כשהיה ילד באקדמיית הכדורגל הוא הופיע בדוקו ריאליטי. התוכנית התלוותה אליו לנסיעה ללונדון וכשביקר בסטמפורד ברידג', האצטדיון של צ'לסי, אמר למצלמה: "אם יום אחד אשחק כאן, אני אבכה". מאז צ'לסי הספיקה לרכוש אותו, אבל לא נתנה לו צ'אנס. בעונה האחרונה, כשלוקאקו הושאל לאברטון והפציץ, מי שבכה היה דווקא מנג'ר צ'לסי, ז'וזה מוריניו, שנתן לו ללכת ועוד העז להתלונן שאין לו חלוצים מספיק טובים.

איך תזהו אותו על המגרש: נשאיר זאת לאתר Urban Dictionary ששם את המילה “לוקאקו" כערך תחת ההגדרה “טנק אנושי". פשוט חפשו את הטנק.

ואימא שלו הייתה אומרת: "אם לא תאכל, לא תגדל".

רומלו לוקאקו. צילום: Getty Images
רומלו לוקאקו. צילום: Getty Images