בטופ של הטופ

פסגות מושלגות, תצפיות נפלאות, כפרים פסטורליים ומסלולי הליכה המשלבים רכבות, רכבלים והמון אדרנלין. המלצות לטיול באזור גרינדלוולד שבאלפים הברניים, שווייץ

צילום: רוית מטרסו
צילום: רוית מטרסו
8 במאי 2014

לפני כמה שנים בקיץ נסענו כל בני המשפחה לטיול בשווייץ. במשך כל השבוע ירד גשם וערפל שרר באזור, ולא זכינו לראות פסגה אחת של האלפים. כמה שנים אחר כך, בשנת 2012, חזרנו שוב בהרכב חלקי (אני, בעלי ובת ה-15. החייל נשאר לשמור על המולדת) והיה לנו מזג אוויר נפלא. התמקמנו בעיירה גרינדלוולד (Grindelwald, www.grindelwald.ch) במלון דירות משפחתי (Hotel Cabana, www.cabana-grindelwald.ch), הנמצא במרחק הליכה ממרכז העיירה. כבר בפעם הראשונה שלי בגרינדלוולד הפסטורלית התאהבתי במקום, שמתאים לחופשה זוגית או משפחתית המשלבת מנוחה עם טיולי כוכב רגליים.

בבוקר הראשון זרחה השמש ואנו מיהרנו לנצלה כדי להעפיל לפסגת היונגפראו (Jungfrau).  העלייה לפסגה נעשית ברכבת שיניים (רכבת המטפסת בשיפוע גדול ונעזרת בשנן ובגלגלי שיניים), שתחנתה הראשונה בגרינדלוולד ותחנתה האחרונה, היונגפראויוך (Jungfraujoch), היא בפסגת ההר. המקומיים גאים ביונגפראויוך על היותה התחנה הגבוהה באירופה. היא מחוברת ברשת מנהרות למבנה המכונה "פסגת אירופה" (Top of Europe), ואכן הרגשנו בטופ של הטופ. במקום יש מעלית שמובילה למרפסת עם תצפית מדהימה על כל האזור, לרבות על קרחון אלטש (Aletschgletscher). כשמזג האוויר מאפשר זאת, אפשר לגלוש כמה שרוצים על אבובים ומזחלות בפארק שעשועי השלג שנמצא בפסגת הקרחון.

נוף פסגות, עמקים ואגמים

ביום שלמחרת היה קצת קריר וערפילי ולכן בחרנו לעלות ברכבל אל פסגת הר פירסט (First), הנמוך יחסית להרים האחרים ברכס. מהפסגה התחלנו לצעוד לעבר אגם באחאלפ (Bachalpsee) במסלול הליכה קל, הרצוף בפריחה מרהיבה ובנוף פסגות מרהיב לא פחות. ואולם, כיוון שהחל לטפטף לא נותר לנו אלא להצטלם ולחזור להתחמם בעזרת מרק פטריות במסעדת שעל הפסגה. בדרך למטה עצרנו בתחנת הרכבל של בורט (Bort), שכרנו טרוטי בייק (קורקינט גדול) והתגלגלנו בירידות התלולות עד תחנת הרכבל בגרינדלוולד – חוויה מלאת אדרנלין.

 

גולשים בהרים, מבקרים בקרחון

בימים הבאים המשכנו ליהנות מיפי האזור ומהאטרקציות הרבות שיש לו להציע: מסלולים המשלבים רכבות, רכבלים ומסלולי הליכה, כפרים פסטורליים, מגלשת הרים בפסגתו של הר פפינגשטג (Pfingstegg), מיני גולף ועוד.

ביום האחרון הזזנו לראשונה את הרכב מחניית המלון ויצאנו למסלול יום, מרוחק מעט, הכולל נסיעה בשלושה מעברי הרים: גרימזל (Grimsel), פורקה (Furka) וסוסטן (Susten). הדרך נראתה ממש כמו גלויה, עם נופים קסומים של הרים, כפרים, גאיות וקרחונים. מדי פעם עצרנו לתצפיות, וגולת הכותרת היתה ללא ספק העצירה בקרחון רון (Rhonegletscher). השביל למערת הקרחון יוצא מהחניה של המלון-מסעדה בלוודר (Belvedere).

רוית מטרסו – מתכננת טיולים, בעלת האתר www.ilike2travel.coi.co.il

טיפ לדרך

בטיול באלפים הברניים מזג האוויר הוא שחקן מרכזי, ולפסגות הרבות באזור אפשר ורצוי לעלות רק בימים בהירים עם ראות טובה. כשהשמש זורחת נצלו זאת להעפלה לפסגות ולעצירה בתצפיות המרהיבות של האזור, אך גם אם מזג האוויר ערפילי וגשום כדאי להיכנס למרכז התיירים שנמצא במרכז העיירה גרינדלוולד ולקבל מהעובדים במקום המלצות לאטרקציות ולטיולים מתאימים.