שוטי הנבואה: הטרנדים הסוחפים הבאים

המסיבות יתארכו, הריאליטי ימות לטובת האמינות, הבגדים יקבלו מבטא צרפתי והמוזיקה תחזור לעברית. מביני עניין מסתכלים קדימה וצופים את הטרנדים הבאים

מגדת עתידות. צילום: Shutterstock
מגדת עתידות. צילום: Shutterstock
3 ביולי 2014

ירון טראקס, הבעלים של מועדון הבלוק

"במשך השנים קיבלנו המון פניות מאנשים שביקשו להתחיל את המסיבות מוקדם, בעוד שבמציאות, אנשים מגיעים בשעות מאוחרות. באיביזה מציעים כבר שנים כרטיסים במכירה מוקדמת, בחצי מחיר ואף פחות, עם הגבלת זמן. כלומר, הכרטיס תקף רק עד שעה מסוימת ואם לא הגעת בזמן, תיאלץ לקנות חדש. בלילה הלבן ניסינו את זה לראשונה וזה עבד לא רע. אני מאמין שנמשיך עם זה מדי פעם. הטרנד שיבוא אחר כך יהיה להאריך את המסיבות עד שעות מאוחרות יותר בבוקר".

אסף גיל, מפיק טלוויזיה

"הטלוויזיה העולמית מראה סימני שובע מריאליטי. הצופים כבר רגישים ויודעים לזהות התערבות מצד ההפקה, ובהתאם, אמינות התוכניות פוחתת בעיני הקהל ויש ביקוש ליותר דוקו מריאליטי, לתוכניות בסגנון 'זבוב על הקיר'. התוכנית היחידה שעשתה זאת בישראל בינתיים היא 'בייבי בום' וההצלחה שלה מחזקת את התחושה שגם כאן המגמה תצבור תאוצה".

קרן בנקר, מעצבת אופנה ובעלת המותג "עלמה"

"החורף הבא הוא אחד הצבעוניים אי פעם: הדפסים, אומנות פסיכדלית וגרפיקה של דפוסים תזזיתיים. אפשר לראות את זה בקולקציות של דריס ואן נוטן, מארק ג'ייקובס, קנזו ועוד רבים. לדעתי, בתקופה כזאת (מיתון ארוך באירופה שמשפיע כמובן גם על ישראל) נשים שרוצות להתנחם בבגד מחפשות בגד צבעוני ופחות נוטות לכיוון השחור".

אור צלקובניק, המנהל המוזיקלי של גלגל"צ

"רבות דובר כבר על התופעה של אמנים ישראלים ששרים באנגלית ומצליחים להתברג לפסטיבלים, לבלוגים ולתחנות רדיו בחו"ל. בהתחלה היו רק גבע אלון ושי נובלמן, והיום כל סינגל שלישי שמגיע אלינו מושר בלועזית. לאחרונה אני מזהה גל הפוך של להקות אינדי ורוק, כמו ועדת חריגים וחיה מילר, שחוזרות לשיר בעברית שנזנחה".

מיכל סהר, מעצבת גרפית

"טיפוגרפיה ייחודית המתפקדת כדימוי ומתבססת על מסר ברור וחזק היא תופעה שמתחילה לפרוח בארץ ומושפעת מעיצוב מערב אירופי. הטרנד הבולט בתוך המגמה הטיפוגרפית הוא ה-'לטרינג', טקסט שנוצר במיוחד כדי לאפיין מסר או אירוע מסוים. לא מדובר בפונט (שהוא מוצר מדף שניתן למחזר את השימוש בו) אלא בפתרון טיפוגרפי ייחודי והצהרה אמנותית".

שני בר, מעצבת נעליים

"בשנים האחרונות היו המון השפעות של האופנה הסקנדינבית הנקייה והמונוכרומטית בעולם, ובעיקר באירופה. הכיוון החדש פונה לעיצוב הצרפתי: קוקטי, נערי, מפלרטט ונשי. אפשר לראות יותר פרטים ואלמנטים קישוטיים, אבל במידה מסוימת של איפוק, ולכן מדובר בשילוב של השניים – רוח צרפתית וניקיון ויזואלי".

מתוך הקולקציה של ג'ונתן אנדרסון
מתוך הקולקציה של ג'ונתן אנדרסון

מושון זר אביב, שנקר

"מאז החשיפה של אדוארד סנודן את עומקו ורוחבו של מפעל הריגול ה־NSA, קמה שורת יוזמות אינטרנטיות ומוצרים שמבדלים את עצמם על ידי הכבוד שהם מעניקים לא רק למה שהטכנולוגיה יכולה לעשות, אלא גם למה שהיא יכולה שלא לעשות: מנוע החיפוש DuckDuckGo נותן תוצאות מדויקות בלי לשמור עליך מידע, Firefox מפתחת סמארטפון שאינו מתפקד כאזיק אלקטרוני ו־FreedomBox מאפשרת להקים 'ענן' פרטי.