גן נעול: למה העירייה לא מכירה בוועד הגנים?

הורים מ-130 גנים ברחבי תל אביב בחרו ועד משותף, אך העירייה לא מכירה בו

קוביות. צילום: Shutterstock
קוביות. צילום: Shutterstock
26 בנובמבר 2015

הבייבי בום שהציף את העיר בזאטוטים והחלת חוק חינוך חינם על בני 3 ומעלה, הביאו בשנים האחרונות לגידול משמעותי של גני הילדים בעיר. לנוכח זאת יזמה שדולת ההורים בתל אביב, גוף עצמאי התנדבותי, הקמת ועד הורים חדש שייצג את הורי ילדי הגנים מול גורמים בעירייה ובמשרד החינוך.

הוועד החדש נבחר בבחירות דמוקרטיות ובהשתתפות נציגי ועדים של 130 גנים, אך לטענת השדולה העירייה מסרבת להכיר בוועד החדש. לדברי נציגי השדולה, לא רק שהעירייה טרם הכירה בוועד כמייצג של גני העירייה שבחרו בו, היא אף בחרה להכיר בגוף אחר שמונה באופן לא דמוקרטי מטעם עמותת ועד הורי בתי הספר. לטענת השדולה, באופן אבסורדי, העומד בראש הגוף הממונה וחלק מחבריו כלל אינם הורים לילדים בגני עירייה.

עורכת דין גל גור, ממקימות השדולה, מספרת: "בכל פעם שרצינו לפעול בנושאים שונים בגני הילדים התשובה שקיבלנו מהעירייה הייתה 'את מי אתם מייצגים?'". גור מוסיפה כי ועד הורי הגנים אמור לייצג את בוחריו מול משרד החינוך. לדבריה, כיום נציגות הורי ילדי הגנים לא מושמעת במשרד החינוך וסדרי העדיפויות מוכתבים על ידי ועדי ההורים של ירושלים ושל כמה מושבים בעלי ועדים חזקים.

עוד היא מוסיפה כי ישנו ניגוד אינטרסים תקציבי בין ועד הורי הגנים לוועד הורי בתי הספר, שכן שתי הקבוצות חולקות בתקציב.

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "ועדי הורים הם גופים וולונטריים. העירייה אינה גורם המאשר את הקמתם או פעילותם, אך היא מכבדת כל התארגנות ומעורבות של הורים ובוודאי שלא מונעת אותה. עם זאת, חשוב להבין כי בעיר תל אביב־יפו, כמו ביישובים אחרים בארץ, פועל ועד הורים מרכזי הרואה את האינטרסים של כלל ההורים במערכת החינוך, ובניגוד לנטען – קיים בו ייצוג לגני הילדים. מסיבה זו הוכר קיומו של ועד הורים יישובי מרכזי בחוזרי מנכ"ל משרד החינוך, כפי שנהוג בכל הארץ".