הכינו את האטמים: המטוסים חוזרים העירה

איום הטילים חלף, ובמקום רעש אזעקות שב לתל אביב רעש המטוסים הנוחתים

רעש רעש רעש. צילום: shutterstock
רעש רעש רעש. צילום: shutterstock
8 בספטמבר 2014

חשבתם שהשקט חזר לשמי תל אביב? טעיתם. עם סיום מבצע צוק איתן ואחרי חודש וחצי ללא נחיתות במסלול שמי תל אביב, רעש המטוסים חזר העירה. במהלך המבצע הפסיקו את נחיתת המטוסים במסלול המרעיש, מסלול 12/30, שנע ממערב למזרח, אותו מסלול שהופעל בחצי שנה האחרונה אחרי הפסקה של שלוש שנים. במהלך המבצע שימש את נתב״ג מסלול 26, שנע מצפון־מזרח לדרום־מערב, ומכונה ״המסלול הארוך״. מסלול זה משמש בעיקר להמראות של טיסות כבדות וארוכות ולנחיתות מיוחדות במצבים שבהם יש הגבלות על שימוש במסלולים אחרים בשל, למשל, המנעות מהמראות ונחיתות בטווח הטילים.

מתי עתיד הרעש להיפסק? עיריית תל אביב נמצאת כרגע בעיצומם של שני תהליכים. ראשית, היא הצטרפה לעתירה של קיבוץ בארות יצחק להסיט את מסלול טיסות הלילה משמי העיר. בית המשפט המחוזי ברמלה ביקש מהיועץ המשפטי לשעבר, מני מזוז, להיות הבורר במקרה זה מול הרשויות המקומיות. מזוז צפוי להציג את מסקנותיו עד סוף החודש. במקביל מתנהל הליך מנהלתי של הוועדה המקצועית של משרד הפנים, שבה כבר החליטו ש־20 אחוזים (לכל היותר) מכלל טיסות הלילה יעברו בשמי תל אביב.

ארנון גלעדי, המשנה לראש עיריית תל אביב, מסכם ואומר: "יש אור בקצה המנהרה ואכן ההליכים המשפטיים והמנהלתיים מתקדמים. אני מקווה שהם יתקדמו במהרה, וששר התחבורה ורשות שדות התעופה ישכילו לאמץ את ההחלטות של הוועדה הציבורית והוועדה המקצועית להסטה של עד 20 אחוזים מהטיסות מעל שמי תל אביב, ובכך יהיה סוף כל סוף צדק חלוקתי".