הכי טובים בעיר: אופנה ועיצוב

הסנדלר הקוסם, הדיאטן המכשף והחנויות הסודיות, המבטיחות והמקיימות. לגזור, לשמור ולזהור

Oberson + Talents. צילום: גל גאון
Oberson + Talents. צילום: גל גאון
15 בספטמבר 2014

הבוטיק הכי עם המבטא הכי כבד

 

נומרו 13

נווה צדק היא השכונה האירופית ביותר בתל אביב ולכן לא פלא שבוטיקים המייבאים את סחורתם מפריז ננעצו דווקא בה. היהלום שבהם, נומרו 13, שנפתח מוקדם יותר השנה הוא מסוג המקומות שצריך להתחיל לחשוב ביורו כשנכנסים אליהם. לצד כלי הבית וספרי העיצוב, תמצאו כאן אגף שמלות כלה אלטרנטיביות מגובה במספרה מעולה, פריטים בחתימת פול אנד ג'ו (סיסטר) ואנטיק באטיק ואת קולקציות הסנדלים השטוחות השיקיות ביותר שיש מ־Ancient Greek Sandals.

שבזי 13. 6348066־03 

מתחם נומרו 13. צילום: לטיסיה בולו
מתחם נומרו 13. צילום: לטיסיה בולו

מתחם העודפים הכי חבוי

בית טפר

הטיול למתחם העודפים שממוקם בדרום־מזרח העיר מרגיש כמו מסע לטריטוריה לא מוכרת אף שמדובר בנסיעה של רבע שעה גג משד' רוטשילד. שדרת חנויות האאוטלט מאכלסת בין היתר את מאיה נגרי, דניאלה להבי, רונן חן, אלמביקה ו־fm, שמציעים פריטים מוזלים במרחק לא גדול מחנויות הדגל שלהם. מומלץ לבקר בעיקר לקראת עונת החורף שממנה נשארים לכל המעצבים עודפים גדולים, חלקם פריטים קלאסיים ועל עונתיים.

תל גיבורים 5

חנות הלנז'רי הכי נונשלנטית

Olla

בנות אולה הבינו שגם הלבשה תחתונה היא אופנה לכל דבר, ולכן החנות הנעימה שלהן מדלגת בין תצוגת בוטיק מתוחכמת לשירות קשוב ומיומן מהסוג שאנחנו מצפות לו בבואנו לרכוש פריטים אינטימיים. מלבד המותג הברזילאי הופ הן מחזיקות שם ביבוא הלנז׳רי הנאה ביותר בעיר – פרינסס טאם טאם מצרפת, שמשלב בין דגמים סופר סקסיים לנוחות מהזן הלא מתאמץ.

פרישמן 88. 5222188־03

בגדי הים שהכי מבינים נשים

Ugly Duckling

המומחיות של גל אנג'ל – העומדת מאחורי המותג Ugly Duckling – היא בבגדי ים שלמים, וזה כבר מעיד על הפילוסופיה העיצובית שלה. אנג'ל מאמינה שנשים נראות במיטבן כשנוח להן ומבינה שלהיות סקסית לא מתפרש אצל כולן במקסימום חשיפה. בגדי הים שלה מגדירים את הטורסו בצורה מחמיאה עם משטחי צבע, חתכים וקשירות שמגובות ברטרו לא מכביד ובהומור – מצרך נדרש בחוויה הלא פשוטה של רכישת בגד רחצה.

לאתר Ugly Duckling

שירת הברבור. צילום: מיכאל טופיל
שירת הברבור. צילום: מיכאל טופיל

החנות הכי מבטיחה

We Must Shop

לאחרונה צצו הרבה חנויות אונליין מקומיות, מגמה קמעונאית מבורכת, אבל עדיין חסרים במרחב הווירטואלי בוטיקים בעלי סגנון מובהק. החנות החדשה של המעצבת והקניינית אולגה מרון, שהוקמה לפני שלושה חודשים, עושה קולות של הבטחה בכיוון, עם אוסף הדוק ומלוכד של פריטים שהם טרנדיים מספיק אבל לא מדי – בעיצובה או ממעצבים אירופאים או קוריאנים שהיא מאגדת בירידי אופנה. התעריפים הנגישים והמשלוח החינמי עושים חשק לעגן את כתובת האתר בבוקמארקס ולהמשיך לעקוב אחרי ההיצע המתפתח.

לאתר We Must Shop 

הטרנד הכי קורה

גברים בטוניקות

כשהפריט האולטרה נשי, אפילו דודתי, נראה לראשונה על מסלול תצוגת הגברים של קסטרו, זה עורר הערכה על עוד תרגום מקומי מוצלח של המותג לטרנד בינלאומי מתוחכם, אבל לא היה ברור אם הוא מסוגל לעשות את המעבר לרחוב המקומי. העונה קיבלנו הוכחה נוספת שהגבר התל אביבי אמיץ ממה שחשבנו, כשחובבי אופנה רבים בעיר אמצו את המראה המאורך שבמציאות הוא מחמיא ואפילו סקסי, בייחוד בשילוב עם מכנסי ברמודה.

צילום: אבי ולדמן
צילום: אבי ולדמן

המספרה עם הפלייליסט הכי מפתיע

Pure

המספרה הקטנה של דוד פרץ בכיכר המדינה נראית מבחוץ כמו עוד חנות טיפוסית לאזור, אבל מרגע שחוצים את מפתן הדלת נזרקים היישר לשורדיץ'. תמצאו כאן: בובות של קיד רובוט ומגזינים כמו "Acne Paper" ו"ID". לא תמצאו: "לאשה" ואפילו “ווג". הכי קול הוא הפלייליסט שברקע – קאט קופי, בלאד אורנג', טווין שאדו וכל מה שנחרך אצלנו באוזניות.

ה' באייר 46. 5441296־03

חווית הנבירה הכי מתגמלת

היה היה

כבר מחלון הראווה אפשר להבין שלא מדובר בעוד בוטיק וינטג' מודרני – מדפים קטנים עמוסים בערמות של פיצ'פקעס מעשורים קודמים, תכשיטים ואביזרים, שמעל לכולם תלויים בצפיפות מהתקרה קרדיגנים מהאייטיז, חולצות רומניות וגלביות רקומות שמשתלשלות מקולבים. בפנים החוויה הופכת לקלסטרופובית אפילו יותר, עם ערמות סחורה שבולעות את האור גם ביום השמש הכי יפה בשנה, אבל אם מתגברים על האימה זה משתלם לאללה – מדובר בכוך מלא אוצרות של וינטג' ישראלי ואירופי אמיתי במחירים הוגנים לגמרי. שווה לבדוק.

בן יהודה 72. 5276614־03 

חנות הבדים הכי מסחררת

גודס

את בדי הקז'ואל הכי טובים לא תוכלו למצוא בחנויות הרגילות בנחלת בנימין – הם מתחבאים אצל הסוכנים הסיטונאים שמייבאים היישר מאיטליה ומוכרים בגלילים למעצבים המקומיים. כולם מלבד גודס. המחסן משולש המפלסים בואך בלומפילד הוא החלום של כל חובב תפירה וסטודנט לאופנה – הרים של גלילי בד מעודפי הייצור של מפעלים אירופיים במחירי רצפה, שנמכרים גם לפי מטר רץ. שווה במיוחד לעלות לקומת הגג שמכילה חומרים סינתטיים ודמויי עור יפהפיים שאפשר להכין איתם, בסיוע מכונת תפירה ביתית, תיק מנצח.

שארית ישראל 29. 6812481־03

חנות מותגי העל הכי סודית

סטוקס

בארצות הברית ובאירופה הקונספט של חנות הקונסיימנט הוא פתח המילוט של כל מכורת אופנה רצינית ששייכת לעשירון העליון רק בחלומות שלה – בגדי מעצבי על משומשים במצב מצוין, חלקם לפעמים עם תווית, שמוצאים את דרכם מארונותיהן של בנות המזל שיכלו לרכוש אותם במחיר מלא, לחנויות המאתרות עבורם בית חדש במחיר שמספק את כל הצדדים המעורבים. בתל אביב זה נפוץ פחות, אולי כי פלח האוכלוסייה המצומצם שיכול לרכוש את הבגדים האלו מראש כמעט שאינו קיים. עד שמגיעים לחנות החבויה בחניון של מרכז שוסטר שמוכרת נעלי עקב של פראדה וחליפות של ארמני במחצית ממחירן המקורי, עם לוקיישן שמעניק לכל החוויה ארומה מרגשת של דיל תת קרקעי מפוקפק.

אבא אחימאיר 17, בחניון התת קרקעי של מרכז שוסטר. 6436091־03

הגרביים הכי גרוביות

Tabio ב־Tonari

יפנים עושים הכל טוב יותר, ואם אתם מעוניינים לפקפק בקביעה הזו, תחשבו שנייה על MUJI. השילוב של האיכות, העיצוב המוצלח ותשומת הלב לדקויות מצליח להפוך גם פריט זניח לכאורה, כגרביים, לכוכב – כפי שמוכיחים אלו של המותג Tabio המיובא על ידי חנות האופנה היפנית המצוינת Tonari. בצבעים הכי יפים, בדוגמאות מתקתקות של אננס או פשוט בפסים מדויקים להפליא, הגרביים והגרבונים שלהם ישדרגו כל נעל או סנדל פושטיים, כך שהם בהחלט שווים את ההשקעה הכספית הניכרת (50־210 ש"ח).

יבנה 30. 5094576־03

הסנדלר שהוא למעשה קוסם

הסנדלרייה של ניר

כמו שבן יהודה הוא רחוב המספרות ודיזנגוף הוא מתחם הכלות, צפון אבן גבירול, רחוב שהוא יותר חיוני ופרקטי מכיפי, הוא ממלכת הסנדלרים. הרבה מהסנדלריות יעשו עבודה מכובדת, אבל זו של ניר היא המקום שמגיעים אליו עבור מבצעי רסטורציה אמיתיים. מדובר באיש מקצוע שיכול לתקן עקב, גם כזה שנשבר בזווית הנואשת ביותר, מסוגל לבנות מחדש מגוון סוליות ואפילו לשחזר נעליים אהובות שכל מה שנשאר לכם מהן זה גורמים מפורקים.

אבן גבירול 148. 9477794־03

החנות הכי סרבנית

פוטו סנטר

הולגה, דיאנה, לומו, לייקה. אף שרוב התמונות שלנו מצולמות בסמארטפון, אנחנו שומרים חיבה נוסטלגית למצלמות ישנות שבהן לכל קליק הייתה משמעות והזמן שנמתח מרגע הצילום עד לפיתוח התמלא בציפייה. על מדפי חנות המצלמות הישנות בקינג ג'ורג' מונח מבחר עצום של מצלמות, רובן כלל לא למכירה, אבל זה לא באמת משנה, הרי בכל מקרה רק תצלמו אותן ותעלו לאינסטגרם.

קינג ג'ורג' 30א. 6293957־03

חנות האביזרים הכי נוסטלגית

Anny

בחנות הקטנה הזאת לא יבלבלו אתכם עם ארבע שרשרות פלסטיק במאה. שם יודעים שמה שבאמת צריך כדי להשלים גרדרובה זה כפפות תחרה, עיטור שיער מעוטר נוצות וכובע ים גדול עם פרחים בולטים. למי שיתעקש להגזים אפשר למצוא גם גרביוני תחרה וגרבי ברך. שלט קטן על דלת הכניסה מודיע שהחנות פתוחה רק בין תשע לשתיים, שעות הגיוניות למי שמתייחסת ברצינות לשנת היופי שלה בין שתיים לארבע. המחירים, אגב, גם הם מפעם.

קינג' ג'ורג' 9

חנות כלי הבית הכי ותיקה

רוזנשטיין

סכו"ם מצופה זהב 24 קראט, ערמות של פורצלנים מצ'כיה וסרוויסים של רוזנטל שהיו פעם חובה בכל ויטרינה של יוצאי ורשה הם רק חלק מהמבחר הענקי שאפשר למצוא בחנות הכלים של רוזנשטיין. החנות הקטנה שקיימת זה 80 שנה היא גן עדן לחובבי סגנון ההגשה המוקפד והאצילי. מי שיפשפש היטב במדפים העמוסים יוכל למצוא גם כלי קרמיקה בסגנון ישראלי משנות ה־70, כלי פורצלן מעוטרים מהמזרח הרחוק ופסלונים שנעים מבודהה צוחק עד לילדה עם חכה על גדות הוולגה. בעל החנות צביקה רוזנשטיין, דור שלישי במקום, מתחייב שכל פריט בחנות נבחר בקפידה וללא פשרות על איכות הפורצלן וטיבו.

אלנבי 41. 5255047־03

שיתוף הפעולה המתבקש ביותר

Oberson+Talents

מעררבת את האופנה של האוברזונים ואת פריטי העיצוב של גל גאון// שני הררי

חלל המאגד תחת קורת גג אחת פריטי אופנה ועיצוב אינו המצאה חדשה – 10 Corso Como המילאנזית, Merci הפריזאית או Sukha האמסטרדמית, למשל, עושות זאת היטב כבר לא מעט שנים, וגם אצלנו ניתן למצוא פה ושם חנויות בסגנון. את כוחו הסינרגטי של שיתוף פעולה נבון בין שני התחומים כמעט שאין צורך להסביר – הם מחמיאים זה לזה, מקנים ערך מוסף לעצמם ולחלל שבו הם מוצגים, וכמובן מגדילים את נפח הקנייה. את כתר השת"פ המסקרן ביותר שנראה זה זמן במחוזותינו גורפים גדעון וקארן אוברזון, שחברו לגל גאון, הבעלים והמנהל האמנותי של גלריית טאלנטס דיזיין הנחשבת.

יחד הם הפכו את בית האופנה המיתולוגי של האוברזונים ברחוב גורדון, שלא שופץ זה 20 שנה, לחלל מעודכן ועכשווי. “כבר הרבה זמן רצינו לחדש את החנות", מספרת אוברזון, “אבל אחרי מפגש מקרי עם גל הבנו שתוספת של עיצוב ישראלי זה בדיוק מה שאנחנו צריכים. מעבר לקונספט, אנחנו רואים בזה שליחות". החלל הכהה, שעוצב על ידי דנה אוברזון (אדריכלית, הבת והאחות), כולל עכשיו את קולקציית הקוטור של האוברזונים, בגדי ים, תכשיטים וחפצי עיצוב ואמנות של מעצבים ישראלים – אילן גריבי, שמואל בן שלום, הילה נבו, אופיר צוקר ועוד. השאיפה היא לאפשר ללקוח (האמיד. שיהיה ברור, המחירים בשמים) רכישת טוטאל לוק, נגיד אאוטפיט פלוס ואזה תואמת. טווח מחירים: 500־15,000 ש"ח.

גורדון 36, 5243822־03

Oberson + Talents. צילום: גל גאון

אשף הדיאטות הכי יעיל

ד"ר סרז' כהן מבטיח: תוך חודש וחצי יורדים במידה וחצי (וגם נפרדים מכמה אלפי שקלים) // מעיין יחבס

דיאטת כרוב, דיאטת מיצים, דיאטת חלבונים, דיאטת שלושת הימים ואפילו דיאטת תפוחים – בכולן נכשלנו באותה מידה ונשארנו עם הטורטית ביד. אם דיאטה היא גם שפת אימכם, ניסיתם הכל ועדיין לא הגעתם למידת הג'ינס הנחשקת, ד"ר סרז' כהן הוא האיש שלכם. בעיר מסתובבים לא מעט אנשים שמוכנים להישבע שהמלתחה שלהם הפכה ללא רלוונטית מרגע שהסתכלו לו בעיניים. כפי שניתן לחשוד, ד"ר כהן (60) מביא את הידע ואת המבטא מצרפת. את דרכו האקדמית הוא החל בעולם הפרמקולוגיה, ומשם המשיך ללימודי הומאופתיה, נטורופתיה ואבחון בקשתית העין. התחום הבא שלמד הוא שיטת דיקור ייחודית, “לא דיקור סיני" הוא מדגיש.

ב־1995 הוא עלה לישראל ותוך שנה הקים קליניקה תל אביבית שהפכה למוקד עלייה לרגל לנשים ולגברים המתקשים להשיל מעליהם את שקיות הבמבה שהתמקמו באזור המותניים. “חיפשתי מכנה משותף לפיזיולוגיה של האדם, ושאלתי את עצמי איך אני יכול לעזור לאנשים להגיע למצב האופטימלי ביותר שלהם", הוא מספר, ומסביר איך הוא בדיוק עושה זאת: “התחום הזה נקרא קרונוביולוגיה, והוא בוחן הפרשות אנזימטיות לפי שעות ביום. לפי הכלים הללו ועל סמך בדיקות דם מקיפות ומבחן אישונים אני יודע לתת תוצאות מיידיות". הדוקטור מנפץ לא מעט מיתוסים ומפרק את התפריט הישראלי לגורמים. ארוחת ערב ישראלית של סלט ירקות, ביצה קשה וכמה כפות גבינה היא ממש לא לעניין. לדבריו, “סלט ירקות בשעות הערב זה משמין ומנפח את החלק התחתון של הגוף. ירקות חיים רצוי לאכול רק בבוקר ובצהריים. אם אוכלים ירקות בערב, אז עדיף שיהיו מבושלים". הוא ממליץ לאכול הרבה עם היקיצה, ואם כבר אוכלים שומן, אז הבוקר הוא הזמן. ״הגוף יודע לפרק שומן במהלך היום, בלילה הוא אוגר אותו. כך גם עם ביצים – אם אוכלים אותן בערב זה מעלה את הכולסטרול, אבל בבוקר זה דווקא יוריד. הגוף עובד לפי אור וחושך״.

עלות הטיפול היא 700 ש"ח למפגש, כאשר בחודשים הראשונים המפגשים נערכים מדי שבועיים. הטיפול כולל רקיחת תמציות הומאופתיות אישיות ובניית תפריט שילווה אתכם לכל מקום – גם לחופשה. מבחן התוצאה הוא שקובע, וד"ר כהן רשם לעצמו נוסחה מנצחת בקרב המטופלים שלו, והיא: תוך חודש וחצי, יורדים במידה וחצי.

מאפו 18 א'. 7970345־054

צילום: זיו שדה
צילום: זיו שדה

נעלי הגברים הכי מקוריות

עודד ארמה

קלאסיקה עם טוויסט היא הגדרה שחוקה מעט, אבל זה בדיוק מה שעודד ארמה מציע כשהוא מעצב נעלי אוקספורד שמתיישבות על סוליית גומי מוקצפת של סנירקס, נעלי ברוג בצבעוניות צוהלת עם שפשופים בילט־אין בחרטום, וסנדלים וכפכפים זרוקים בגזרות אלגנטיות. לאחרונה, כצעד מתבקש ממש, הושקה קולקציית נשים עקב דרישת הקהל.

שדרות מסריק 19. 6249555־03

נעלי עודד ארמה
נעלי עודד ארמה

החנות שהכי כיף להסניף

Yooletta היא מקדש של נייר עם ניחוח נוסטלגי וסאונד מרשרש // שני הררי

אם נייר זה הקטע שלכם, אתם חייבים לעצמכם ביקור אחד לפחות ביולטה – חנות הנייר בכיכר מסריק שתעשה לכם חשק להתחפר בה עד יומכם האחרון, מוקפים במוצרים עם ניחוח נוסטלגי וסאונד מרשרש – גלילי ניירות לאריזת מתנות, פנקסים, מעטפות, מחברות, גלויות וגם קופסאות קרטון מעוצבות, ערכות יצירה, מגנטים, וואשי טייפס, מדבקות ועוד. את החנות הקימו עמי גואטה ואסף יולזרי, שכמו שתי ילדות שובבות בכיתה ד' החליטו שניירות מכתבים, אריזת מתנות מושקעת ולוחות שנה שאינם מסונכרנים בהכרח ישירות לג'ימייל הם הדבר החם הבא, ועם לא – החם, אז לפחות מקסים מספיק בשביל להצדיק את פתיחת בוטיק הנייר הראשון מסוגו בארץ.

לחנות בכיכר וגם לאחותה המקוונת מייבאים גואטה ויולזרי מוצרים של חברות בינלאומיות, בעיקר אנגליות וקוראניות, כמו Mibo, Paperways ,Belle&Boo ו־O Check Designs, שעיצוביהן מאופיינים בלוק וינטג'י, נאיבי ושובה לב עם נוכחות בולטת של הדפסי ציפורים, חתולים, ילדים חמודים, מפות עתיקות ודפוסים פרחוניים.

כיכר מסריק 19. 6168446־03

Yooleta

המקעקעת הכי מדוברת

קוקי אריאל מתחזקת את ההייפ ושולפת מחטים בסטודיו החדש שלה // אייל דץ

קוקי אריאל, הצלע הנשית ב־SIOUX טאטו שברחוב גאולה, הצליחה להפוך בתוך זמן קצר לשם דבר בקהילת המקעקעים הישראלית. אחרי שנתיים אינטנסיביות בגאולה היא יוצאת החודש לדרך חדשה ופותחת סטודיו משלה בדירתה במרכז תל אביב – Kuki-Chan Tattoo.

“נורא חשוב לי לספק חוויה נעימה", אריאל מנסה להסביר את סוד הקסם שלה, “הרי מדובר בתהליך אינטנסיבי שבו בן אדם יושב כמה שעות בלי לזוז, אני רוצה שהוא ירגיש טוב, בנוח". הרומן שלה עם התחום התחיל בגיל 16, הגיל שבו אפשר להתחיל לשחק עם מחטים ושבו היא עשתה את הקעקוע הראשון שלה – פרח לוטוס על הגב (שנראה בכלל כמו ארטישוק). מאז היא הפסיקה לספור את הקעקועים על גופה. בסטודיו החדש היא מקווה לשחזר את רגעי התרוממות הרוח מגאולה. “הקטע הזה שאתה מסיים את הקעקוע והבן אדם מסתכל במראה ומבסוט, זה רגע של אושר".

קוקי אריאל
קוקי אריאל

המתלבשת הכי מעוררת השראה

לפעמים ענת מרטקוביץ׳ מתבאסת כשאתם מסתכלים עליה ברחוב // בלה גונשורוביץ

“קשה להתלבש בארץ. לרוב חם ואין חשק ללבוש הרבה, וגם התרבות בבסיסה היא אנטי מלבושית", אומרת ענת מרטקוביץ׳ (27), בוגרת שנקר שעוסקת כיום בעיקר בהלבשה, סטיילינג וארט. ולמרות זאת, מרטקוביץ' היא אחת מהמתלבשות המקוריות שמסתובבות בעיר. “יצרתי לי סגנון שמייחד אותי, משהו שמרגיש לי הגיוני במרחב שבו מראה מרושל הוא המוביל. לא ארגיש בנוח ללכת בלבוש מחויט או מוקפד; אבל עם הדפס פרחוני, בלינג מפלסטיק או חולצת מעצבים בגזרת אובר סייז – אני מרגישה טבעי".

מה מנחה אותך כשאת מתלבשת בבוקר?

“אני מתלבשת בשביל עצמי, לעולם לא בשביל הצופה מן הצד. לפעמים זה אפילו מעצבן שהלבוש שלי גורר מבטים".

איך ואיפה את קונה בגדים?

“אני כמעט לא יוצאת למסעות שופינג ממוקדים. אם אני עושה סיבוב קניות עבור פרויקט שאני עובדת עליו – הגיוני שאראה משהו על הדרך וארכוש לעצמי. אני אוהבת לרכוש מאנשים שאני מכירה, גם אם באופן מינימלי, ולתמוך כמובן בחברים שהם מעצבים".

ענת מרטקוביץ'. צילום: גוני ריסקין
ענת מרטקוביץ'. צילום: גוני ריסקין

מיהם המעצבים המקומיים האהובים עלייך?

“אני אוהבת מאוד את האחים מוסלין. תמר לויט שהיא חלק מצמד העיצוב הזה היא חברה טובה שלי עוד מימי שנקר, והיא תמיד צוחקת שהם מעצבים את הדברים שלהם עבורי".

מה הפריט האהוב עלייך?

“יש לי שתי טבעות מגל ברש שרכשתי לפני שש שנים, ואני תמיד נדהמת מכך שלא עובר יום שבו אני לא מקבלת עליהן מחמאות. הן תעשייתיות ועשויות משילוב של אומים וברגים, אבל בפועל המראה שלהן הוא עדין יחסית".