העולם התחתון: העבודות על הרכבת הקלה מעלות את החולדות לרחובות

חשבתם שתסבלו מהרעש? העבודות על הרכבת הקלה צפויות להביא עמן גם מכת חולדות. כך תתמודדו עם השכנים החדשים (והפרוותיים) שלכם

חולדה. צילום: Shutterstock
חולדה. צילום: Shutterstock
22 ביולי 2015

אם אתם גרים באזורי העבודות על הרכבת הקלה, אנחנו ממליצים לכם למקם את החתול בעמדת שמירה: החפירות צפויות להביא עמן מכת חולדות שתתווסף לעומסי התנועה והרעש. "האזורים שצפויים לסבול הם אלו שסמוכים לאתרי החפירות, משום ששם תיהרס התשתית הקיימת של החולדות", מסביר דקל גור, בעל חברת גור הדברות.

למעשה, כבר עכשיו יש אזורים בעיר שסובלים מחולדות. "חולדה היא חיה טריטוריאלית שחיה בקבוצה", אומר גור, "ברגע שהורסים לה את התשתית היא מחפשת מקום חדש. אם במקום החדש מקננות חולדות, הן לא ייתנו לה להיכנס. אלו שלא מוצאות מקום יוצאות בסופו של דבר החוצה ומחפשות כל פינה שאפשר להסתתר בה". רוב הקריאות שהוא מקבל מגיעות מאזורי בנייה. "דוגמה טובה היא השוק הסיטונאי", הוא מספר, "כל הרחובות בסביבתו סבלו מחולדות עם תחילת הבנייה".

עכברוש

ידוע שהאדם הממוצע נוטה להתחלחל ממראה של חולדה או אפילו רק ממחשבה עליה, ולכן מציע גור כמה דרכים להתמודדות עם המכרסמים, חוץ מלהתחיל לנעול נעליים סגורות ולקוות לטוב. "חולדות נמשכות בעיקר לריח החריף של מזון כלבים, לכן חשוב לאחסן אותו היטב ולדאוג לחלונות סגורים כל זמן שלא נמצאים בבית", אומר גור. "שימו לב לסדקים בקירות ולמרווחים בין ארונות המטבח – אלו מקומות חביבים על חולדות. שמרו על אחסון ראוי של מזון, אם אפשר במקומות גבוהים, ועל רמת סניטציה סבירה בבית, וכמו כן השתדלו להיות אזרחים טובים ולזרוק את הזבל רק במקומות המיועדים לכך".

מי שלא הצליח לשמור על הדירה שלו נקייה מספיק (בחייאת, קחו סמרטוט), עיריית תל אביב מפעילה יחידת הדברה שמפזרת רעלים במערכת הביוב ובחצרות. במקרים דחופים אפשר להתקשר למוקד העירוני 106.