מרחב מוגן: יוזמה חדשה דואגת לילדי פליטים שהוחזרו לדרום סודן

Come True הוא מיזם ישראלי הדואג לעתידם של כ-115 ילדים שהוחזרו מישראל לדרום סודן. בפרויקט מימון-המונים חדש, מבקשים מובילי המיזם עזרה בהמשך הפעילות בשנת הלימודים הבאה

רמי גורוביץ' עם תלמידי הפנימייה
רמי גורוביץ' עם תלמידי הפנימייה
21 בינואר 2015

לפני כשנתיים וחצי הוחזרו לדרום סודן מעט יותר מ 700 פליטים, כ – 500 מתוכם ילדים, רבים מהם למדו בגנים ובבתי ספר בישראל. הילדים מצאו את עצמם בדרום סודן בתנאי מחייה קשים, חשופים למחלות, ללא מסגרת בית ספרית והרחק מחבריהם הישראלים. אחד הילדים שהוחזרו לדרום סודן הוא וואי, חברו של אורי, בנה של לאה מילר פורשטט. מילר פורשטט החליטה לעזור לילדים לקבל את החינוך שהם ראויים לו, והקימה את Come True, יחד עם ד"ר רמי גודוביץ', איש חינוך שהיה פעיל בקהילות הפליטים בארץ.

לדברי מילר פורשטט, בתהליך שכלל דיאלוג עם הילדים וההורים נבחרה פנימיית "טריניטי" בקמפלה, בירת אוגנדה, אליה נשלחו 35 ילדים, בעזרת תרומות שהגיעו בעיקר מישראלים. ב-2013 פרצה מלחמת אזרחים בדרום סודן, ונעשה מאמץ לשלוח עוד ילדים לפנימיה באוגנדה. כיום לומדים שם 115 ילדים. לחלקם אין לאן לחזור בחופשות ומיזם Come True מספק להם דיור, מזון ופעילויות קייטנה. למימון הפעילויות בחופשות ולקראת שנת הלימודים הקרובה, שתחל בפברואר, נפתח קמפיין מימון המונים באתר אינדיגוגו.

מילר פורשטט מספרת: "אלו ילדים שעד לפני שנתיים וחצי למדו פה בבית הספר ובגנים בישראל יחד עם הילדים שלנו ואנחנו מרגישים שזו חובתנו לעזור להם. זו קבוצה מדהימה של ילדים דוברי עברית שקיבלו התחלה טובה בבתי ספר ישראלים ואנחנו לא נפקיר אותם. אנחנו מאמינים שהם מנהיגי העתיד של המדינה שלהם ושל אפריקה". פרוייקט Come True פועל תחת עמותת Become. כל הפעילות בפרוייקט נעשית בהתנדבות מלאה, ו-100% מכספי התרומות מגיעים לילדים.

לדף הפרוייקט באתר אינדיגוגו