לפיד, לבני וחולדאי מציגים את החוק לשכירות הוגנת

שר האוצר, שרת המשפטים וראש עיריית תל אביב הציגו הבוקר (חמישי) את הצעת החוק לשכירות הוגנת, אותה הם מקדמים: "תייצר יציבות והגינות בשוק השכירות"

חולדאי, לבני ולפיד מציגים את החוק לשכירות הוגנת. צילום: שי ברנשטיין
חולדאי, לבני ולפיד מציגים את החוק לשכירות הוגנת. צילום: שי ברנשטיין
20 בנובמבר 2014

שר האוצר, יאיר לפיד, שרת המשפטים, ציפי לבני וראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי, הציגו הבוקר את הצעת החוק למען שכירות הוגנת במסיבת עיתונאים שהתקיים בבית הצעירים מזא"ה 9. עוד לקחו חלק במסיבת העיתונאים ראש עיריית רמת גן, ישראל זינגר, ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן, יו"ר התאחדות הסטודנטים, גלעד ארדיטי ונציגי הצעירים בתל אביב. הצעת החוק מסדירה את היחסים בין השוכר למשכיר, מגדירה מהם התנאים הבסיסיים שהופכים דירה לראויה למגורים וכן מגבילה את האפשרות להעלות את שכר הדירה. החוק כולל איסור על העלאת שכר הדירה ביותר מ-2 אחוז משנה לשנה, למשך 3 שנים. עוד תקבע הצעת החוק כי על הרשויות המקומיות להקים, באופן וולונטרי, מרשם שכירויות. במידה ויעבור, יהנו מתוצאותיו כ-27 אחוז מתושבי ישראל המתגוררים כיום בשכירות, מתוכם 46.4 אחוז מתושבי תל אביב-יפו.

"הצעת חוק 'שכירות הוגנת' תייצר יציבות והגינות בשוק השכירות. בעזרתה נוכל לספק לשוכרי הדירות ודאות לגבי מחיר הדירה שלהם לתקופה ארוכה יותר משנה, נוכל לוודא שהדירות המושכרות ראויות למגורים", אמר לפיד, במהלך מסיבת העיתונאים. "נבטיח שבעל הדירה לא יוכל לבוא בדרישות בלתי סבירות לשוכרים רק כי הוא יכול. רק כי הוא בטוח שאם הם לא יסכימו, יש כבר 5 שוכרים שמחכים בתור". "מעכשיו לא יהיה מספיק לשאול אם המטבח נאה כמו בסיפור הילדים דירה להשכיר, אלא יהיו חובות למטבח תקין, לשירותים ראויים ולשטח סביר של דירה למגורים. בעל הדירה לא יוכל יותר לקבל בעלות על המשכיר״, הוסיפה לבני. חולדאי ציין כי בעיניו, כסוציאל דמוקרט, "למדינה יש אחריות ומחויבות לדאוג לקורת גג, לחינוך ובריאות לכל תושב. אני שמח שהממשלה הרימה את הכפפה ולקחה על עצמה להוביל את השינוי בנושא החשוב הזה המשפיע על חייהם של כ-2 מיליון ישראלים ומעיק במיוחד על הצעירים ביניהם״.