בלי פסיכומטרי: מסלול קבלה חדש באוניברסיטת תל אביב

האם אוניברסיטת תל אביב מצאה את הנוסחה שתחסוך לכם את קורס הפסיכומטרי המייגע? המסלול החלופי יאפשר ללמוד קורסים מקוונים, בעלות של 1,500 שקל - אבל בלי פיתגורס ואנלוגיות. שווה?

מסלול קבלה ללא פסיכומטרי (צילום: shutterstock)
מסלול קבלה ללא פסיכומטרי (צילום: shutterstock)
25 בינואר 2017

 

שמענו בשנים האחרונות לא מעט הבטחות (שהתבררו ככמעט בלתי אפשריות) על קבלה לאוניברסיטה ללא מבחן הפסיכומטרי, האם הפעם מדובר במהפכה של ממש? אוניברסיטת תל אביב הכריזה אתמול (שלישי) על מסלול חדש וראשון מסוגו בארץ, שיאפשר כניסה למוסד האקדמי ללא המבחן המייגע וקורס ההכנה המתיש, שגוזל הרבה מאוד כסף.

וככה זה הולך לעבוד: במקביל לדרך המסורתית של קבלה על סמך שקלול ציוני הבגרות וציון הפסיכומטרי – המועמדים לאוניברסיטה יוכלו לחלופין ללמוד כבר לקראת השנה הקרובה קורסים אקדמיים מקוונים בתחומים הרלוונטיים ללימודים. הקורסים המוצעים יהיו בתחומי מדעי הרוח, החברה, משפטים, מדעי החיים, הנדסה ומדעים מדוייקים. מי שיעבור בהצלחה שלוש בחינות על שלושה קורסים אקדמיים מקוונים – יזכה גם בנקודות זכות להמשך התואר ויפתח לעצמו את דרך המלך שכוללת מסעות בקו 25 ושתיית בירה בשעת ערב כשהעיניים טרוטות ב"חוג הצפוני". חשוב להגיד שהמסלול לא יהיה חינמי – כל בחינה תעלה 500 שקלים, כך שבסך הכל מי שירצה להתקבל ללימודים בלי פסיכומטרי – עדיין יצטרך לשלם 1,500 שקלים.

פרופ' ירון עוז, רקטור אוניברסיטת תל אביב סיפר על היוזמה: "ההצלחה בקורסים אקדמיים מקוונים עשויה לנבא גם היא הצלחה בלימודים אקדמיים ולכן החלטנו לעשות שימוש בפלטפורמה הדיגיטלית, במקביל לערוצי הקבלה המסורתיים". שר החינוך נפתלי בנט ברך גם הוא: "המהלך מגשים הלכה למעשה את היעדים שהצבנו – צמצום פערים והנגשה, לצד קידום ההוראה למאה ה21. זו הזדמנות אדירה לשילוב אוכלוסיות שעד כה מצאו עצמן מחוץ לספסלי האוניברסיטה". מהפה שלך לאלוהים.

למסלול הקבלה החדש יהיה אפשר להרשם כבר בשנה הקרובה, אבל באוניברסיטה מודים שהם רק בשלבים ראשוניים. כך למשל, ללימודי פסיכולוגיה, משפטים ורפואה היוזמה עדיין לא תקפה. מי ייתן וגם הם יזכו בקרוב למסלול מהיר לצפון העיר, מבלי לעבור תקופה מתישה בקומה העליונה של הסטריטס עד שלוש לפנות בוקר, עם פיתגורס, אנלוגיות ומשולשי זהב, שלא קשורים בשיט לתואר שהוא רוצה ללמוד.