הארועים שאסור לפספס בפסטיבל מקודשת

פסטיבל מקודשת - הדבר הכי טוב שיש לעונת התרבות הירושלמית להציע - חוזר לסיבוב שביעי. אירוע האוונגרד הכי מיינסטרים בארץ? נראה שכן

אביתר בנאי (צילום: שחר רצנברג)
אביתר בנאי (צילום: שחר רצנברג)
16 באוגוסט 2017

זה כבר שבע שנים שפסטיבל מקודשת הוא הדבר המעניין ביותר שמתרחש לאורך עונת התרבות הירושלמית. תחת הכסות של פסטיבל ממלכתי ורחב היקף צמח אירוע אוונגרדי וחסר פשרות בהיקף ענקי, שאירח בשנים קודמות אירועי נויז, פרפורמנס ניסיוני ואפילו איחוד של הלהקה הירושלמית המבריקה דיואלט, שמעולם לא זכתה לכבוד שהגיע לה (והגיע לה אפילו יותר מלנושאי המגבעת).

"האנשים של פסטיבל מקודשת מסתכלים על ירושלים ורואים פוטנציאל אינסופי של יופי", אומר העיתונאי ואיש הרדיו סער גמזו שהוא גם המנהל הדיגיטלי של הפסטיבל, "החבורה הזאת עובדת במהלך השנה כדי להביט מחדש במציאות הירושלים ולהתחבר לאנשים שעושים אותה. זה פסטיבל שרואה בירושלים מצב תודעה, חומר יסוד מרתק לאינסוף עבודות שונות".
אכן, לא חסרות עבודות מעניינות ומופעים מעולים לראות בפסטיבל:

הנחת יסוד

ניסוי מדעי משולב בפרפורמנס שמארגני הפסטיבל מסרבים לחלוק שום פרט נוסף ממנו, אבל נשבעים שהוא יהיה בעל תוקף מדעי אמיתי לגמרי. נשמע מסקרן ואולי גם טיפה מלחיץ (בדיוק במידה הנכונה). והוא יימשך עשר שעות, לא פחות.
אולם הספורט ימק"א, המלך דויד 26, חמישי (24.8) 15:00, 70־80 ש"ח

ריצה בים

מופע שמתקיים במלואו בריצה קבוצתית מאורגנת (קלילה, לא להילחץ), בהנחייתו של גל פרידמן (ציפורלה) שיקרא טקסט שכתבה רננה רז העוסק בירושלים, בתנועה, בעליות ובירידות.
נקודת מוצא: מתחם התחנה הראשונה, שלישי־חמישי (29.8־31.8), שלישי־חמישי (5.9־7.9), 18:00־21:00, 70־80 ש"ח

"ריצה בים" עם גל פרידמן
"ריצה בים" עם גל פרידמן

הדים

זו כבר השנה השנייה ברציפות שאמן הסאונד אמיר בולצמן ממלא למשך לילה אחד את כל עמק המצלבה בדברים שעושים רעש: מיקרופונים, רמקולים, סינתיסייזרים וכיוצא באלה. מדובר בחוויה פסיכית שלא כדאי להחמיץ.
עמק המצלבה, חמישי (31.8) החל מ־20:00, כניסה חופשית בהרשמה מראש

אביתר בנאי

בנאי לא זקוק לשום מילות הצגה או סופרלטיבים נוספים. מדובר חד משמעית באחד היוצרים המוערכים ביותר שפועלים בישראל ב־20 השנים האחרונות, מאז הוציא את אלבום הבכורה האהוב שלו. במופע הנוכחי, "לשונות של אש" – כשם האלבום החדש שלו – הוא יופיע במופע שקיעה במגדל דוד. קשה לחשוב על רקע הולם יותר.
מגדל דוד, ירושלים, רביעי (13.9) 18:30, 140 ש"ח