אגדת הרוקנ'רול צ'אק ברי מת בגיל 90

ברי היה מראשוני המוזיקאים שהפכו את הרית'ם אנד בלוז לרוקנ'רול ועל שמו רשומים כמה מהלהיטים הגדולים ביותר של שנות החמישים. הלילה הלך לעולמו בביתו

צ'אק ברי (צילום: Francois Durand/Getty Images)
צ'אק ברי (צילום: Francois Durand/Getty Images)
19 במרץ 2017

צ'אק ברי, אחד מחלוצי הרוקנ'רול ומהמשפיעים הגדולים ביותר על המוזיקה הפופולרית כפי שאנו מכירים אותה, מת הלילה (שבת) בגיל 90. ברי היה אחד הראשונים ששכלל את הרית'ם אנד בלוז לרוקנ'רול ועל שמו רשומים להיטים כמו "מייבלין", "רול אובר בטהובן" ו"ג'וני בי גוד", בין היתר.

הדור הראשון של להקות הרוק של שנות השישים הושפע מסגנונו של ברי רבות וביצע גרסאות כיסוי לשיריו באופן תדיר. ג'ון לנון אמר עליו ש"אם רוצים לתת לרוקנ'רול שם אחר, צריך לקרוא לו צ'אק ברי", וג'רי לי לואיס, מראשוני הרוקנ'רול, אמר בעבר: "אמא שלי אמרה שאני ואלביס די טובים, אבל לא קרובים לצ'אק ברי".

צ'אק ברי בצעירותו (צילום: Evening Standard/Getty Images)
צ'אק ברי בצעירותו (צילום: Evening Standard/Getty Images)

ברי היה מהמוזיקאים הראשונים שהוכנסו להיכל התהילה של הרוקנ'רול עם פתיחתו ב-1986, אז נאמר עליו שהוא "הניח את היסודות לא רק לצליל הרוקנ'רול אלא לעמדת הרוקנ'רול". מגזין רולינג סטון דירג אותו במקום החמישי ברשימת 100 האמנים הגדולים של כל הזמנים, והוא אף זכה בפרס גראמי על מפעל חיים.

עם זאת, עברו של ברי מוכתם על ידי עבירות פליליות ומוסריות שביצע. ב-1962 הוא נשלח לכלא לשנה וחצי בשל ניסיון לסרסר בנערה. ב-1979 נשלח לשלושה חודשים לכלא בשל העלמות מס. ב-1990 תבעו את ברי מספר נשים בטענה שצילם אותן ללא ידיעתן בחדר השירותים של מסעדה בבעלותו. התביעה הסתיימה בפשרה.

בשנים האחרונות הופיע מדי חודש במסעדה בסנט לואיס, מיזורי, לא רחוק מביתו. לאחרונה, ביום הולדתו ה-90, הודיע ברי שהוא מתכוון להוציא את אלבומו הראשון מאז 1979, "צ'אק", ובו מנגנים גם ילדיו.

זר פרחים על הכוכב של צ'אק ברי בהוליווד (צילום: Rodin Eckenroth/Getty Images)
זר פרחים על הכוכב של צ'אק ברי בהוליווד (צילום: Rodin Eckenroth/Getty Images)