אי ראשאיי מאסה: הצצה ראשונה לשיראטויה, היפנית החדשה בעיר

אלי גרוסמן, שלימד אותנו לאכול סושי בטאקאמרו בשנות התשעים וגרם לנו להתמכר לאגדאשי טופו של אונמי בשנות האלפיים חוזר לסיבוב נוסף: בשבוע הבא תיפתח האיזאקיה החדשה שלו ברחוב נחלת בנימין. היצצנו לסירים וחזרנו לספר לכם מה יהיה שם

שיראטויה
שיראטויה
29 באוקטובר 2017

ייתכן שעבור הקהל הצעיר שלמד לאכול סושי בסושיות של מרכזי הקניות, שמו של אלי גרוסמן לא מצלצל מוכר. אבל גרוסמן, שבעוד שבועיים יחגוג את יום הולדתו ה-60, הוא מסעדן עתיר זכויות בסצנה התל אביבית, ומי שלימד אותנו צ'יראשי סושי מהו עוד בראשית שנות התשעים. אז פתח גרוסמן את מסעדת טאקאמרו, היפנית היוקרתית הראשונה של תל אביב, ומאוחר יותר היה גם שותף באונמי שברחוב הארבעה. עכשיו הוא צופה בקור רוח בהכנות האחרונות לפתיחתה של שיראטויה ("הבר של העיר הלבנה" ביפנית), האיזאקיה (בר אוכל יפני) החדשה שהוא פותח בשבוע הבא בנחלת בנימין 57, על חורבות המזללה של מאיר אדוני.

קרמיקה בעבודת יד בייבוא אישי מיפן. שיראטויה
קרמיקה בעבודת יד בייבוא אישי מיפן. שיראטויה
ליקרים יפנים שמכין השף, שינייה ימשיטה. שיראטויה
ליקרים יפנים שמכין השף, שינייה ימשיטה. שיראטויה

כלי אוכל בייבוא אישי מיפן, ליקרים מתוצרת הבית

כמעט כל פרט במסעדה ששופצה מן היסוד יובא במיוחד מיפן. כך כלי הקרמיקה בעבודת יד, סירי אידוי האורז העשויים במבוק ואפילו המנורות שיעטרו את הכניסה. גרוסמן, הנחשב לאלוף באירוח וביצירת הייפ, הותיר את הבר הגדול של המזללה על כנו ועל הקיר שמולו ייתלה בימים הקרובים ציור מאנגה ענקי. המשקאות פה יתפסו מקום מרכזי עם תפריט קוקטיילים מושקע במיוחד, היצע של 18 סוגי סאקה ומבחר של 12 סוגי בירה יפנית, אחד מהם אפילו יימזג מהחבית.

ראמן ספייסי מיסו על ציר חזיר. שיראטויה
ראמן ספייסי מיסו על ציר חזיר. שיראטויה
ירקות עם מטבל מיסו וואסאבי מיונז. שיראטויה
ירקות עם מטבל מיסו וואסאבי מיונז. שיראטויה
עוגות דג לבן עם ג'ינג'ר ובוניטו מיובש. שיראטויה
עוגות דג לבן עם ג'ינג'ר ובוניטו מיובש. שיראטויה

הכירו את האגדאשי טופו החדש בעיר

על תפריט האוכל אחראי השף היפני שינייה ימשיטה, שנמצא בארץ כבר קרוב לשלושה חודשים, קושר קשרים עם סוחרי שוק הכרמל הסמוך ושוקד על בניית התפריט שיכולל מנות סושי, סשימי, מרקי ראמן, מנות סובה, מנות חמות מן הגריל והרבה נשנושים שמתלבשים טוב על בילוי קליל עם משקאות, כמו ירקות עם מטבל מיסו וואסאבי מיונז, עוגות דג לבן רכות המוגשות עם ג'ינגר ושבבי בוניטו מיובשים, מנות של ירקות ופירות ים בטמפורה ועוד. וכמובן – הגרסה של ימשיטה לאגדאשי טופו שגרוסמן מבטיח שתהיה שונה מזו שאנחנו מכירים מאונמי. בנוסף לבר שיכול לאכלס עד עשרים סועדים תוכלו לשבת גם בחדר הצדדי הצופה לגינה היפנית, ויכול גם לתפקד כחדר פרטי, או בחלל המרכזי של המסעדה.

המסעדה תיפתח להרצה בשבוע הבא ותפעל בחודשים הראשונים מהשעה 18:00 בערב ועד 24:00 בלילה. בהמשך תיפתח המסעדה גם לצהריים.

שיראטויה, נחלת בנימין 57, תל אביב. עדיין אין טלפון.