אחרי שנה ושמונה חודשים: מסעדת גריג נסגרת

המסעדה המוערכת תיסגר ב-15 בפברואר. השף עידו פיינר: "בקונסטלציה הנוכחית המסעדה מיצתה את עצמה. אנחנו סוגרים בטוב - ואמשיך לבשל"

גריג. צילום: חיים יוסף
גריג. צילום: חיים יוסף
27 בינואר 2018

"בקונסטלציה הנוכחית המסעדה הזאת מיצתה את עצמה – אני לא יודע להסביר את זה, אבל אני לא רואה עתיד להתפתחות שלנו (ביחד וכל אחד לחוד) בגריג", אומר הערב ל-TimeOut עידו פיינר השף של מסעדת גריג המוערכת ומכריז על סגירת המסעדה ב-15 בפברואר, שנה ושמונה חודשים בלבד אחרי פתיחתה על ידי פיינר ואיש היין אורי כפתורי. "אנחנו סוגרים בטוב, אחרי חצי שנה שבה עבדנו מצוין. החוזה של המקום נגמר, היכולת הכלכלית שלנו טובה היום – ויש לנו חלון הזדמנויות לסגור את המסעדה ללא הפסדים. מה גם שעוד חודש וחצי עומדת להיוולד לי תינוקת; החיים שלי השתנו, מה שהיה נכון לי לפני כשנתיים לא נכון לי עכשיו".

היו לא מעט משברים בדרך, גריג. צילום: חיים יוסף
היו לא מעט משברים בדרך, גריג. צילום: חיים יוסף

לפני כשנתיים פתחו פיינר (בוגר מול ים היוקרתית) וכפתורי את גריג, מסעדת פיין דיינינג צנועה בעידן של הכל בפיתה, מסעדות קונספט, גסטרו ברים רועשים ומסעדות אופנתיות. היה צריך הרבה אומץ ולא מעט חוצפה ללכת מול הזרם, להצהיר על מטבח אירופי (גם אם הוא לא נוכח בהיכל של מיליונים) ושיזדיינו כל החצילים בלאדי בטחינה. אבל פיינר את כפתורי עשו את זה, כי זה מה שהם מאמינים בו ויודעים לעשות הכי טוב, והתוצאות לא איחרו לבוא: מיד עם פתיחתה הפכה גריג למסעדה מוערכת – הן על ידי הפודיז והן על ידי מבקרי האוכל – ולאחת המדוברות בעיר. האם זה מספיק? לא תמיד. האם הסוף הנוכחי היה צפוי? אולי.

כשפתחת את המסעדה אמרת שלא תהיה לך עוד מסעדה, שזאת מסעדה שתישאר בה הרבה הרבה שנים.

"נכון, זה מה שחשבתי אז והתכוונתי לזה, אבל מותר לבני אדם לשנות את דעתם בהתאם לתקופות שונות בחייהם ולתהליכים שהם עוברים; מותר להם פתאום לראות את הדברים אחרת. אני לא מהשפים האלה שיבואו ויגידו שלא בא לי על זה יותר ושאני צריך חופש. אני לא צריך חופש וברור לי שאני הולך לבשל עוד הרבה הרבה שנים, כי זה מה שאני אוהב לעשות בחיים".

תפריט עונתי, גריג. צילום: ארקדי רסקין
תפריט עונתי, גריג. צילום: ארקדי רסקין

ידוע שגריג – כמו מסעדות שף קטנות ועצמאיות רבות בעיר – סבלה ממשברים במהלך הדרך. זה קשור לסגירה?

"לא אשקר, היו רגעים קשים בדרך שהייתי בטוח שזה לא ייגמר בטוב, אבל יצאנו מהם וכמו שאמרתי, בחצי שנה האחרונה המסעדה עבדה מצוין ואפילו נישאר עם כסף בכיס".

שני אנשים מוכשרים מאוד, הנפשות הפועלות בגריג: אורי כפתורי (מימין) ועידו פיינר. צילום: חיים יוסף
שני אנשים מוכשרים מאוד, הנפשות הפועלות בגריג: אורי כפתורי (מימין) ועידו פיינר. צילום: חיים יוסף

אז מה הלאה, לאן פניך?

"אין לי מושג. כרגע אני רק יודע שאני מתכוון לצאת סוף סוף לירח דבש עם אשתי, אשת הקולינריה שי שבח מחוות קיימא בארותיים (שאותה הכיר פיינר במסעדה – מ"ס), ושבשבועיים הקרובים עד הסגירה אני הולך לבשל הכי טוב שאפשר".

בדף הפייסבוק שלו כתב פיינר הערב: "בגיל 9 אמרתי שאני רוצה להיות שף! בגיל 13 וחצי התחלתי לעבוד במטבח ואז גם התחלתי לחלום על המסעדה שלי. לפני קצת פחות משנתיים זכיתי להגשים את חלום חיי ופתחתי את גריג. במהלך התקופה החלומות השתנו מפעם לפעם. כמו שתמיד אמרתי: אנחנו נהנים מכל רגע ומגשימים את החלום! ביום שזה לא יקרה, נסגור. הייתה תקופה מדהימה והגשמת חלום ראשון בדרך לחלומות הבאים. אנחנו נסגור את גריג בערב של ה-15/2 ונשמח מאוד לראות את כולם בתקופה הקרובה".

גריג