זהירות פינוק: הסנדוויצ'יה החדשה של יומי לוי בלוינסקי

אחרי הגלידרייה הטבעונית ג'אלה, יומי לוי ממעדניית יום טוב הוותיקה בלוינסקי ממשיך להתרחב עם סנדוויצ'ייה מבטיחה. הרעיון: כריכים קבועים גדושים כל טוב. והדובדבן - ממש היום זה נפתח

יומי לוי, הסנדוויצ'יה. צילום: יולי גורודינסקי
יומי לוי, הסנדוויצ'יה. צילום: יולי גורודינסקי
29 בינואר 2017

בשעת בוקר מוקדמת ביום חורף קר במיוחד, יומי לוי פוסע ברחוב לוינסקי חבוש בכובע ראקון ממלחמת האזרחים האמריקאית. בזמן שאחיו ואמו מעמיסים זיתים במעדניית יום טוב המשפחתית שלהם, הפועלת מאז 1947 בבית מספר 43, יומי עסוק בהקמה של סנדוויצ'ייה בבניין מספר 30, צמוד לחומוסיית גרגר הזהב. לוינסקי הוא אחרון הרחובות החמולתיים בעיר. כל בעלי החנויות, בתי האוכל והמעדניות מכירים זה את זה באופן קולגיאלי ומנהלים שיחות אישיות, ולוי צבר פה מטראז' רציני לא רק בוותק אלא גם בכמות. מתוך היכרות אינטימית עם תושבי השכונה שרבים בה טבעונים, פתח לוי את הגלידרייה הטבעונית ג'אלה בלוינסקי 47. הפרויקט הבא שהוא שוקד עליו וייפתח בעוד כשבוע מתכתב עם תיירות הדליקטסים ברחוב. כשכל התיירים המקומיים והזרים עושים פה סיורי תבלינים ומעדנים מהבלקן ובכלל, ברור שדוחק הרחוב לא יכול להכיל את כולם ונדרש איזה מקום קטן להניח לרגע את הישבן ולא רק לזלול בעמידה ברחוב.

לשם כך מקימים פה בני משפחת לוי סנדוויצ'ייה ובה כ־20 מקומות ישיבה. יומי לוי מראה את החלל ומסביר שהמקום אמנם נראה גדול, אבל אחרי שיותקנו בו שלוש ויטרינות לבשרים, דגים וגבינות כבר לא יישאר הרבה שטח לישיבה. בניגוד למעדניות שבהן אמורים ללקט מבחר אקלקטי של מעדנים לפי חשקים וגחמות, פה הרעיון המרכזי הוא כריכים קבועים גדושים כל טוב, בהרכב שנקבע מראש. "הרעיון הוא למכור סנדוויצ'ים בהרכבת הסנדוויצ'ונר", מסביר לוי ומתבסס על ההצלחה של הכריכים הקבועים שנמכרו עד כה במעדנייה.

כזה אנחנו רוצים. הסנדוויצ'יה של יומי לוי בלוינסקי. צילום: יולי גורדינסקי
כזה אנחנו רוצים. הסנדוויצ'יה של יומי לוי בלוינסקי. צילום: יולי גורדינסקי

 

אם תחליטו בכל זאת על עצמאות מחשבתית תוכלו לקחת כריכי פריסטייל סלמון, לקרדה, מטיאס, הרינג, טונה מעושנת או מקרוסקה, כריכי בשר עם קורנביף, כתף בקר, סלמי, רוסטביף ועוד, וכן כריכי גבינות עם גבינה הולנדית, גרוייר, צ'דר, קשקבל, בולגרית ועוד. תכולת הכריכים תתערסל בלחמי המחמצת המשובחים של המוציא לחם, בבורקס בלקני ואפילו בקרואסון (36 ש"ח לכל סוגי הכריכים). מצד שני תוכלו להרכיב לעצמכם פלטות על צלחת שלתוכן תוכלו לשבץ גם אנטיפסטי וממולאים (40־200 ש"ח לפלטה). מכיוון שמדובר בסוג בילוי שכולו זועק פינוק, יציעו גם גביע של יין אדום לבן או מבעבע (20־45 ש"ח לכוס), ובהמשך יפציעו גם וודקות וקוקטיילים.

סנדוויצ'יית יום טוב, לוינסקי 30 תל אביב, ראשון־חמישי 9:00־21:00, שישי 6:00־16:00