בזויה בקטע טוב: איך בסוף כולנו התאהבנו באנה ארונוב?

הפרק האחרון של "לאהוב את אנה" מיצב את התכנית כמטופשת בקטע טוב, כזאת שמותירה על פני הצופים חיוך אווילי. ארונוב התחילה כ"אימת הגברים", אבל הייתה אמיצה מספיק כדי לחזור מהרפתקת הריאליטי עם מה שביקשה

מתוך "לאהוב את אנה"
מתוך "לאהוב את אנה"
7 בדצמבר 2018

לחזות בזולת בעת טיפשותו זוהי חוויה משובבת נפש, וב"טיפשות" אין הכוונה בהכרח לבורות או לכסילות, כי אם למן סוג של גמלוניות, אובדן שיווי משקל, זיק של מבוכה המסגיר חולשה כלל אנושית שבה חוטאים כולם. האהבה ידועה כמחוללת טיפשות בלתי נלאית, שכן רק טיפש יכול להאמין באידיאל השלם של הזולת, ולצחקק למולו כילד קטן בשעה שאוזלות כל המגננות, גם אם לרגעים חטופים ובהיסח הדעת.

"לאהוב את אנה", בייחוד בפרק הסיום שלה ששודר אמש (חמישי), סיפקה חוויה מהותית יותר. הפעם, הרי, לא היה זה סתם "זולת" המתלכלך ברומנטיקה ומתגלה לנגד עינינו ברוב טיפשותו, כי אם דמות אצילית, מורמת עם, סלבריטאית מדרג א'. בניצני אהבתה, באולם הבאולינג כמו בצימר בכליל, ארונוב נתנה תוקף לבינוניות של כולנו; הנה, גם ארונוב מאכילה את עצמה סרטים על שתיקתו של בן הלוויה בשעת ארוחת הבוקר, גם היא מתוודה על אהבתה בפזיזות אחרי שתי כוסות של יין, גם היא נאנחת בישיבתה על שטיח הפיקניק וקוראת "מלוכלכי פה!" כסבתא נעלצת מהקריות.

עוד כתבות מעניינות:
"לאהוב את אנה" מציפה את הקונפליקט הכי בוער של נשים בדייטים
הסדרות שידביקו אתכם לטלוויזיה בחורף הקרוב
כבר הבנתם שהשידור הציבורי עובד מעולה?

המהלך הזה, אגב, נבנה באורח מופתי במלאכת העריכה. בפרקים הראשונים אופיינה ארונוב כאימת הגברים שאינם בקיאים די הצורך ביצירתה של פרידה קאלו; דיוניה הנשנים עם הפסיכולוג סבבו סביב הנטייה הסוררת לשפוט את הגברים שעמם היא נפגשת. והצופים? הם ידעו שהתכנית טומנת בחובה הבטחה, מסמנת שמשהו עתיד להבקיע גם את הגבירה מהתיאטרון, שתופיע ככלות הכל עם מצנפת השוטים על ראשה ובכך תספק את תאוות הקהל הממתין מרותק בביתו.

זה, כאמור, קרה בפרק האחרון, אליו ארונוב הגיעה חשופה ופגיעה יותר מתמיד. אותו פרק מיצב את "לאהוב את אנה" כתכנית מטופשת בקטע הטוב ביותר שאפשר: תכנית מטופשת המטפשת את צופיה, ומותירה על פניהם חיוך אווילי לאורך כל הפרקים. אפשר לסלוח לה על הקומפוזיציות המבוימות בסצנת הבוקר בצימר, על ההבזקים השיווקיים ועל הדיאלוגים המאולצים עם הפסיכולוג, שכן אף אחד לא יוכיח אדם מאוהב על טיפשותו. ולבסוף, איכשהו, התכנית מסתיימת כשכולנו אוהבים את אנה, כי היא בזויה, פגיעה וחשופה כמו כולנו. וכן, גם כי היא הייתה אמיצה מספיק כדי לחזור מהרפתקת הריאליטי עם מה שביקשה, ולא מדובר רק במעטפת הכסף של קשת.

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד