אפל רכשה את "טהרן" של כאן 11; אמזון תעבד את "על הספקטרום"

מעמדה של הטלוויזיה הישראלית בשוק הבינלאומי התחזק היום באופן משמעותי. על פי השמועות, היקף העסקה עם אפל עומד על עשרות מיליוני דולרים

עונה ראשונה סופר אפקטיבית. מתוך "טהרן" של כאן 11
עונה ראשונה סופר אפקטיבית. מתוך "טהרן" של כאן 11

יום חג לטלוויזיה הישראלית: היום (שלישי) פורסמו שתי עסקאות רכישה שמחזקות את מעמדה של העשייה המקומית בשוק הבינלאומי: בדקות האחרונות נודע כי חברת אפל רכשה את הסדרה המדוברת של כאן 11, "טהרן". אלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד השידור הישראלי, הגדיר זאת כ"עסקת המאה של גופי התקשורת וההפקה בישראל". על פי השמועות, היקף העסקה מוערך בעשרות מיליוני דולרים.

דנה עדן, מפיקת הסדרה ויוצרת שותפה, ומפיקת הסדרה שולה שפיגל, מסרו: "זהו הפי אנד הוליוודי למסע מטורף שהחל לפני 5 שנים. אנחנו וכאן 11 האמנו בסדרה לאורך כל הדרך וזכינו להבעת האמון הגדולה ביותר שאפשר לבקש עם הזמנת שתי עונות נוספות מראש מאפל". קובלנץ הוסיף ואמר: "זהו הישג חסר תקדים לגוף שידור צעיר שהתחיל את פועלו לפני 3 שנים בלבד. לא זו בלבד שהפכנו ליצרן התוכן הגדול והאיכותי בישראל, כעת אנו גם אור לגויים".

את הסדרה יצרו עדן, משה זונדר ומאור כהן, ומככבים בה ניב סולטן, מנשה נוי, לירז צ'רכי, אסתי ירושלמי, שון טאוב ונאביד נגהאבן ("הומלנד"). הסדרה מגוללת את סיפורה של תמר רביניאן, האקרית צעירה מיחידת 8200 שמסופחת למוסד ונשלחת תחת זהות בדויה לטהרן למשימה מסוכנת, שאמורה לתמוך בתקיפת מתקני הגרעין באיראן. תמר מוצאת את עצמה בעיר עוינת, תחת מצוד המאיים על חייה, חוברת לאקטיביסטים מקומיים ומתחברת לשורשיה המשפחתיים הנטועים באדמת איראן.

מוקדם יותר היום נודע כי אמזון הזמינה רימייק של "על הספקטרום" ששודרה ב-yes. הסדרה זכתה להצלחה ענקית בישראל, הוקרנה בפסטיבל טרייבקה וגם גרפה תשעה פרסים בטקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה של 2019. את הסדרה יצרו דנה אידיסיס ויובל שפרמן. את העיבוד האמריקאי יוביל ג'ייסון קייטמס, אב לבן אוטיסט וזוכה האמי על סדרות בהן "אורות ליל שישי", "רוזוול" ועוד.

על הספקטרום (צילום: ורד אדיר, באדיבות yes)
על הספקטרום (צילום: ורד אדיר, באדיבות yes)