בשורה לטבעונים: "הבשר" של ביונד מיט מגיע לארץ
חברת Beyond Meat, שמוצריה עשו מהפכה בשוק תחליפי הבשר בארצות הברית, ושגייסה כספים מביל גייטס וליאונרדו דיקפריו, תתחיל לשווק את מוצריה בישראל בשבועות הקרובים
טבעונים אוכלים חיה, ליתר דיוק טורפים את הביסט: הפיתוח האחרון של חברת Beyond Meat האמריקאית הוא בורגר ה־Beast Burger, שלטענת החברה יספק גם חובבי בשר מושבעים והוא חלק מסדרה שלמה של מוצרים שדומים לבשר הרבה יותר מהבורגר הצמחוני הנפוץ. החברה, שנחשבת למי שעשתה בשנים האחרונות מהפכה בארצות הברית בתחום התזונה ללא רכיבים מהחי, עתידה להגיע בקרוב לארץ. המנכ"ל והמייסד של החברה, איתן בראון, הוציא לפני כמה ימים הודעה לתקשורת שבה הכריז כי החברה, שהמטה שלה נמצא בלוס אנג'לס, עתידה להתפרש עולמית. בין 50 היעדים שמנה בראון, שבהם כבר נמצאו מפיצים למוצרים, הוזכרה גם ישראל לצד קנדה, מקסיקו, אוסטרליה, ודרום אפריקה.
>> המסעדות הצמחוניות והטבעוניות הכי טובות בתל אביב
ארבע שנים של פיתוח מוצר הביאו לכך ש-Beyond Meat החלו להציע ב־2013 מוצרים בסגנון בשרי בכל רחבי ארצות הברית: בהתחלה רצועות בסגנון עוף, ובהמשך המבוגרים המכונים דה ביסט, סליידרים ונקניקיות בסגנון חזיר ("שנראים, רוחשים ומספקים כמו חזיר"). "הבשרים" של החברה מיוצרים מחלבון אפונה, ואינם מכילים סויה, גלוטן או רכיבים מהונדסים גנטית. המוצרים נמכרים ברשתות השיווק על מגשיות ארוזות בניילון נצמד, ממש כמו בשר, ונראים ממש כמו הדבר האמיתי, כולל חווית דימום של ההמבורגרים הטבעוניים בגריל.
פיתוח "בשר" ללא בעלי חיים הוא היום מירוץ בין כמה חברות טכנולוגיה אמריקאיות בגלל השפעתו האקולוגית הדרמטית של משק החי, והעובדה שהוא מבזבז משאבים מתכלים כמו מים ואנרגיה ומביא לזיהום אוויר ולהגברת אפקט החממה. אנשים כמו לאונרדו די קפריו וביל גייטס מושקעים כלכלית בביונד מיט וחברה נוספת, Impossible Foods, גייסה כבר 300 מיליון דולר ומשווקת מוצרים מהסוג הזה בארצות הברית ובאסיה. כאמור, המוצרים של ביונד מיט נחשבים לפורצי דרך בזכות העובדה שהם מזכירים בשר בעלי חיים באופן מחשיד במראה ובאופן שבו הם מתנהגים במהלך הבישול. בלוגרים ועיתונאי אוכל העניקו למוצרים האלה ניקוד גבוה בטעם ובחוויה הבשרית. במבחני הטעימה העיוורים שמציפים את יוטיוב ומשווים בין המבורגר בקר להמבורגרים של ביונד מיט ואימפוסיבל פודס, הצליחו לא מעט נסיינים להתבלבל.