Au revoir בראסרי: הביסטרו האיקוני באבן גבירול נסגר סופית

הכתובת הייתה על הקיר אבל עכשיו זה רשמי: המוסד האגדי שנפתח לפני 19 שנה יפנה את מקומו לסניף נוסף של רשת המעדניות הדליקטסן. אוי, אנחנו כ"כ נתגעגע

בראסרי. צילום: אנטולי מיכאלו
בראסרי. צילום: אנטולי מיכאלו
24 במרץ 2021

Au revoir בראסרי: הכתובת הייתה על הקיר אך עכשיו זה ודאי  – הביסטרו האיקוני באבן גבירול נסגר באופן סופי. במקומו ייפתח בעוד כחודשיים סניף של הדליקטסן, רשת המעדניות של קבוצת R2M.

למי שאכל ובילה בבראסרי זוהי בשורה עצובה במיוחד. המקום שעוצב ברוח ביסטרואים פריזאיים ובלת'זאר הניו יורקי נחשב למוסד תל אביבי על כל המשתמע מכך. מרק בצל כמו שאין באף מקום אחר (בינתיים. בקרוב יהיה, צפו לעדכונים), קרוק מדאם, בויאבז ואויסטרים רוטטים הוגשו באותה מידת הקפדה יום-יום שעה-שעה במשך 19(!) שנים, משך חיים מהארוכים בתל אביב ובארץ בכלל.

היה שלום קרוק מאדאם (צילום: אנטולי מיכאלו)
היה שלום קרוק מאדאם (צילום: אנטולי מיכאלו)

על הבר והשולחנות נפרשו מפיות מעומלנות ואת חוויית האירוח אפשר להגדיר כלא פחות ממושלמת, תערובת ייחודית של שיק, סקס וקלאסה. על אף הגודל והצפיפות כל אורח זכה לשירות מקצועי עם טאץ' אישי וסמול טוק אפילו באמצע סרוויס לחוץ. הבראסרי היה עדכני יותר מהקופי בר וקז'ואלי יותר מהוטל מונטיפיורי והוא אף פעם לא אכזב.

בזכות מיקומו היה החלל השוקק עד לאירועי ענק. עצרות, מרוצי לילה, אינתיפאדה שניה, ימי שואה וזיכרון – כולם קרו מול הלב הפועם של המסעדנות התל אביבית, שברוב שנותיו פעל 24 שעות שבעה ימים בשבוע. כעת אותו מיקום עומד לרועץ וגורם לסגירת המוסד הוותיק. בראיון שערכנו איתה בחודש יוני שעבר, כשמסעדות נפתחו לתקופה קצרה, סיפרה רותי ברודו על האפשרות שהבראסרי לא ייפתח גם בתום הקורונה בגלל עבודות הרכבת הקלה.

כעת כאמור הוחלט שאת מקומו יירש סניף של הדליקטסן, רשת המעדניות שתפסה בשנה האחרונה תאוצה מוגברת. את הניסואז וההמבורגר אפשר עדיין למצוא בתפריט המשלוחים של הקבוצה, אך האווירה המיוחדת שהייתה רק בבראסרי חלפה לבלי שוב כסופה של תקופה. בון וואייז' שר אמי, נתגעגע.