צ'ין-צ'ין: 3 ברי יין חדשים שאתם חייבים להכיר

הגפן (צילום: אלעד ברנגה)
הגפן (צילום: אלעד ברנגה)

יין הוא המשקה של ההווה, העבר וככל הנראה העתיד ובהתאם לכך העיר נמלאה באחרונה בחנויות נגישות וכעת גם בברי יין חדשים ומעניינים. אספנו עבורכם 3 מקומות חדשים ומחודשים מרחבי העיר שכדאי לשים אליהם לב

נכון ששתינו יין גם לפני שנת הסגרים והקורונה, אבל אם לפניה היינו בסך הכל שתיינים חובבנים – כל אחד נהיה פה בתקופה האחרונה יינן מומחה. בהתאם לכך נמלאה העיר בחנויות יין מעולות ונגישות, כתבנו עליהן לא מעט, ועכשיו כשיש גם שגרה (טפו, חמסה) התחדשנו גם בברי יין מעולים לא פחות. הנה שלושה מקומות חדשים שכדאי לכם להכיר.

1. המקום החתולי של אנשי הבלבוי בצפון דיזנגוף

פליקס של קבוצת הבלבוי נפתח באחרונה בחלל שבו שכן הוטל דה ויל. תפריט היין נע בין קלאסי למודרני ובין ישראל לשאר העולם, בעיקר איטליה, צרפת וספרד. כל סוג נחלק למספר קטגוריות בהתאם לאופי היין, למשל "מרענן ופירותי" ו"מינרלי ומורכב" בלבנים ו"מתובל ואדמתי" ו"קלאסי ועוצמתי" באדומים. המחיר לכוס מתחיל ב־39 ש"ח ובקבוקים מתומחרים לרוב בכ־200 ש"ח, אך שיטת תמחור ייחודית הופכת את הדיל למשתלם יותר ככל שתשתו: 30 אחוז הנחה על הבקבוק השני ו־50 אחוז הנחה על הבקבוק השלישי. מכיוון שבלי קוקטיילים בכלל אי אפשר, תמצאו בתפריט ארבעה מהם כטייק אוף על קוקטיילים קלאסיים. על תפריט האוכל חתומה השפית צילה סיפרו (לשעבר בר א וין).
פליקס, דיזנגוף 230 תל אביב, 03-9746999, משלישי (13.7), שלישי-שבת מ־17:00 (שעות פתיחה בהרצה)

ליד היין. פליקס (צילום: אנטולי מיכאלו)
ליד היין. פליקס (צילום: אנטולי מיכאלו)

2. הגפן: הכירו את פיות היין מיפו

שירה גרנות ולי הופמן־אגיב, הנשים שמאחורי "הגפן – חצר יין מקומי", הן דוגמה לכוח הנשי המתעורר בתחום היין. באחרונה הן התחברו לאנשי קן הקוקייה ביפו, ומיסדו בו תפריט יין מעניין ומקורי. תפריט היין שהן בנו מקוטלג על פי vibe: יינות קלילים ומרימים, רכים ומלטפים, דרמטיים, מרשימים ו"פאנקי מאדה פאקה – יינות שיוצאים מהשבלונה". הרשימה נותנת במה ליקבים קטנים וגדולים ומתארת כל יין בלשון ציורית שיוצאת מגבולות העפיצות. המחיר מותח את הטווח אל מעבר לקו העליון והתחתון המקובל בשוק, 34-69 ש"ח לכוס. בקבוקים מתחילים ב־120 ש"ח בארבע קטגוריות – נמוך, בינוני, גבוה וגבוה מאד. תפריט האוכל מתמקד גם כן במקומיות ובעונתיות. שף הקבוצה דור דטנר והשף בפועל איתי רון מגישים מנות מעדניה כמו צלחת כבושים ומותססים (16 ש"ח) וצלחת גבינות מייצור מקומי עם פרי עונתי ומרקחות (68 ש"ח).
הגפן חצר יין מקומי, נעם 3 יפו, שני-שבת מ־19:00, ראשון סגור

הפיות בגפן, שירה גרנות (משמאל) ולי הופמן אגיב (צילום: טל אלקבס וויינברום)
הפיות בגפן, שירה גרנות (משמאל) ולי הופמן אגיב (צילום: טל אלקבס וויינברום)

3. חדר הטעימות האטרקטיבי בשרונה

הטייסטינג רום, אחיו הקטן של הוויסקי בר מוזיאון, נפתח באחרונה בטיימינג מושלם. בר היין בשרונה פתח שוב את הדלתות במבנה טמפלרי עתיק ומציע מעין כרטיס כניסה לעולם היין בקונספט ייחודי. אם טרם גיליתם מהו היין המועדף עליכם – אדום או לבן, בלנד או חד זני – תוכלו להתנסות ולקבל החלטה. מכונות מזיגה אוטומטיות המונעות התחמצנות מציעות בכל רגע נתון 32 סוגי יינות לטעימה בעזרת כרטיס מגנטי: מחליטים כמה רוצים להשקיע, מ־8 ש"ח לטעימת (רבע כוס לערך) גוורצטרמינר נחל ועד 168 ש"ח לכוס ירדן אלוני הבשן 2016, מקבלים כוס ומוזגים עצמאית. בנוסף לכך ניתן להזמין בקבוק מתוך יותר מ־200 יינות מהארץ ומהעולם. אם המבחר מבלבל – סומלייה מטעם הבר יסייע בבחירה לפי סגנון, טעם, אזור גיאוגרפי או כל פרמטר אחר שתספקו. לצד היין מציע הטייסטינג רום תפריט אוכל ברים אלגנטי: בריוש סנט מור צלויה עם רוטב דבש, תימין ושום, קרפצ׳יו סלק ברוטב זרעי עגבניות וקלמטה בתוספת קרם פרש, קרפצ'יו מוסר קרם פרש וזרעי עגבניות, כרוב צלוי בצלייה ארוכה עם מוצרלה מעושנת, סשימי סלמון עם ויניגרט יוזו ותפוזים ועוד (38-72 ש"ח).
אליעזר קפלן 36, תל-אביב, 03-5333213, ראשון-חמישי מ־17:00- אחרון האורחים, מוצ"ש שעה לאחר צאת השבת ועד אחרון האורחים

טייסטינג רום (צילום: חיים יוסף)
טייסטינג רום (צילום: חיים יוסף)