בטריקת דלת: השף גיל דהאן עוזב את מסעדת וייס

גיל דהאן (צילום אסף קרלה)
גיל דהאן (צילום אסף קרלה)

"בכדי להרגיש אמיתי, כן ונאמן לאמת שלי, אני נאלץ בלב מאוד כבד לעזוב את וייס", כתב דהאן בעמוד הפייסבוק שלו. לפי מקורבים, הסיבה לעזיבה היא התנהלות בעלי המסעדה, כולל לכאורה חובות גדולים לספקים. שני מנהלים במסעדה ומספר טבחים עוזבים יחד עם דהאן

22 בנובמבר 2022

את זה לא צפינו: שף ומנהלי מסעדת Weiss עוזבים בטריקת דלת. בפוסט שפרסם לפני זמן קצר השף גיל דהאן נמסר: "ולפעמים, החגיגה נגמרת (…) פתחנו את וייס אמנם כשכירים, אבל התנהלנו כאילו שלנו. בשלושת חודשי ההקמה עבדנו מ-6 בבוקר עד 4 בבוקר למחרת, חוזרים הביתה להתקלח וקדימה לעבודה. כל יום הידקנו, שינינו, יצרנו די.אן.אי; יש שיאמרו ייחודי, אני אומר אמיתי. לאורך כל 10 שנותיי במטבח תמיד ליווה אותי מצפן פנימי, אג'נדה ברורה שהלכה ונהיתה יותר ויותר ברורה. חנוך, אהבה, הקרבה והתמדה. דאגה לזולת ולסובבים, גם כשקל ובייחוד כשקשה. בכדי להרגיש אמיתי, כן ונאמן לאמת שלי, אני נאלץ בלב מאוד כבד לעזוב את וייס".

מקורבים מספרים כי דהאן אוחז מזה זמן בבטן מלאה על בעלי המסעדה אלכסנדר מולוג'נוב. הסיבות הן לכאורה עיכובים בתשלומי ספקים, המעמידים את דהאן במצב לא נעים. על פי ההערכות, החוב לספק הדגים לבדו עומד על יותר מ-100 אלף ש"ח. אל וייס מצטרפים כאמור מנהל הפלור לירון סנאדו, הקונדיטורית מיכל גולדברגר וטבחים נוספים.

בית היסטורי. טקס תה במסעדת וייס (צילום: יח"צ)
בית היסטורי. טקס תה במסעדת וייס (צילום: יח"צ)

וייס, הנקראת על שם בית וייס ההיסטורי שבו היא ממוקמת, נפתחה באפריל 2021. דהאן, סנאדו וגולדברגר, בוגרי הקיטשן מרקט של יוסי שטרית, יצרו מטבח עילי המבוסס בעיקר על ירקות והשנה אף השיקו שעת תה אנגלית שווה ומהודרת. השלושה ימשיכו בתפקידם עוד חודש לאחר הגשת מכתב ההתפטרות, אך עתידה של המסעדה לאחר מכן לוט בערפל. את תגובתו של מולוג'נוב לא ניתן היה להשיג.

>> ואלו חמשת המקומות האהובים בתל אביב על גיל דאהן
>> מבקר המסעדות שלנו, בכל אופן, יצא מוייס ברגשות מעורבים