הזמר במסכה: מי ישפוט את השופטים? אולי עידו רוזנבלום

עוד חשיפה צפויה מראש בדרך אל הגמר, ואפשר להתמקד רגע בשולחן השופטים: בהתחלה זה נראה מבטיח וכיפי, אבל בסוף נשארנו רק עם חמלה לצדי צרפתי, אכזבה משחר חסון והרבה רספקט לסטטיק

סטטיק ועוד כל מיני. "הזמר במסכה" (צילום מסך: קשת 12)
סטטיק ועוד כל מיני. "הזמר במסכה" (צילום מסך: קשת 12)
29 בנובמבר 2020

זהו חברים, אנחנו לפני קו הסיום. בשבוע הבא יתקיים פרק הגמר של "הזמר במסכה", שם נזכה לראות את שלושת המתמודדים האחרונים נחשפים קבל עם ועדה. אחרי שאתמול היה לנו עוד פרק עם מינימום רמזים (באמת? השיר זה הרמז? זה לא מה שהיה אמור להיות כל העונה?) ועם חשיפה צפויה לאללה (עוד ברמז השלישי כתבתי כאן: זה איציק כהן, סופי) ולמעשה, העובדה שמאז דביר בנדק לא היתה לנו הפתעה אחת, נראה לי שמיותר לפענח את הניחושים האחרונים שלי (תזכורת: צחי הלוי התרנגול, רינת גבאי השפירית ואורי ששון הפלאפל). אם כך, את הריקאפ היום אקדיש לכוכבי התוכנית שלא מוסתרים מתחת למסכה חונקת.

הליהוק של שולחן השופטים נראה מבטיח בראשית העונה: פאנל מגוון ורחב של אנשי מוזיקה, בידור, תרבות וכיף. אבל ככל שהעונה התקדמה כך ראינו את שולחן השופטים נופל כל אחד למקומו, עם בדיחות חוזרות ומתישות (שחר עם "דיס איז אמייזינג" וסטטיק עם התא הקולי ברוסית) והתנהלות צפויה כמעט אפילו יותר מהחשיפות: אופירה תקבע בוודאות שהיא יודעת מי זה (ואז תטעה) כי היא גרה לידו/עושה איתו קידוש/היה אצלה בתוכנית/ראתה אותו פעם במשתנה, צדי יצעק שזה לא זה ואז יזהה לפי הברכיים, שחר יזרוק ניחוש לא קשור לחיים ורק סטטיק בא לעבוד. 

כמו שאמרנו לפני מה שנראה כמו שנים רבות, הנה איציק כהן. "הזמר במסכה" (צילום מסך: קשת 12)
כמו שאמרנו לפני מה שנראה כמו שנים רבות, הנה איציק כהן. "הזמר במסכה" (צילום מסך: קשת 12)

לפני שנצלול ללכלוכים, כדאי שנתחיל עם מחמאה: סטטיק הוא כוכב טלוויזיוני. זה היה ברור עוד בימיו ב"הכוכב הבא", אבל "הזמר במסכה" הראתה עד כמה הוא רציני, יסודי, שנון ובעיקר מבין איך לבדר באופן הכי טבעי שיש. מעבר לזה, הוא אולי היחיד בשולחן השופטים שלקח את התפקיד ברצינות, סיפק נימוקים לבחירות שלו ולא שבדקתי, אבל אני מעריך שיש לו גם את אחוז הניחושים הכי גבוה בשולחן. בן אל, ובכן, לא מזיק אבל גם לא מוסיף יותר מדי, והדבר הכי טוב בו הוא ללא ספק הכימיה האותנטית עם סטטיק.

גם אופירה היא בדרנית מצוינת, אבל המרכזיות שלה בשולחן השופטים (גם הפיזית וגם בכמות הרעש) הפכה אותה למעמסה. חיים, נשמה, עיניים של ברקו, זה פשוט לא הגיוני שתהיי נחרצת ומבושמת כל כך אחרי שטעית כמעט בכל הניחושים שלך. לפחות היא מבדרת תוך כדי הניחושים, דבר שקשה יותר להגיד על שחר חסון.

האישיות הכי חמודה על המסך (לא אתה, אורי ששון). "הזמר במסכה" (צילום מסך: קשת 12)
האישיות הכי חמודה על המסך (לא אתה, אורי ששון). "הזמר במסכה" (צילום מסך: קשת 12)

צחקתי עליו די הרבה במהלך העונה, אבל האמת היא שהוא פשוט אכזבה. כשראיתי שהסטנדאפיסט הכי מצחיק במדינה (רק נסו לערער על זה) וכנראה המאלתר הגדול ביותר בסטנדאפ הישראלי מגיע לשפוט, הייתי בטוח שיהיו קטעים. כנראה שהשחר המשוחרר שעל הבמה הוא לא אותו החסון המייבש שמאחורי השולחן, עם הומור אבא מביך, אנרגיה כבויה וחוסר מאמץ מופגן לנחש מישהו הגיוני. בחייאת, הביאו אותך להצחיק קצת, לא כדי לזרוק ניחושים חסרי שחר (הבנת? זה מצחיק כי קוראים לך שחר).

על השופט האחרון, צדי צרפתי המתוק, אני מודה שאני קצת מרחם. את מירב התוכניות הוא העביר בתור פקעת עצבים, מלא תסכול והלקאה עצמית על חוסר היכולת לנחש, להצמיד קול לפנים או לזהות אנשים לפי ההליכה שלהם. הוא חשב שהוא מגיע לתוכנית בידור מוזיקלית שבה הוא יוכל להצמיד אוזן לשולחן ולזהות אנשים לפי רטט קולם, אבל מצא את עצמו מוקף בעיבודי קול ורמזים שללא גוגל ומלא זמן פנוי אין מה לעשות איתם. איך אומר הקאצ'פרייז שלו? זה לא.

עוד שבוע וגמרנו עם זה, צחי הלוי. "הזמר במסכה" (צילום מסך: קשת 12)
עוד שבוע וגמרנו עם זה, צחי הלוי. "הזמר במסכה" (צילום מסך: קשת 12)

למעשה, המצטיין מהקאסט של התוכנית היה בכלל עידו רוזנבלום החמוד, שמצליח להחזיק את ההנחיה קלילה ועניינית, להשחיל את הבדיחות הכי טובות העונה (בפרק האחרון הוא הבריק כשצדי אמר על מייקל לואיס ש"יש לו ביצים", ועידו ענה בפרצוף קפוא "ראינו אותן") ולהחזיק את האישיות הכי נעימה ומבדרת על המסך. שמישהו יתן לו בבקשה להנחות כל תוכנית בקשת. רגע, מדברים איתי באוזניה. אה סליחה, לא משנה.

ההצלחה של העונה האחרונה ברייטינג, ועלויות ההפקה הנמוכות יחסית לפריים-טיים, מצביעות על כך שנראה עוד עונה. יש עוד לא מעט דברים ש"הזמר במסכה" יצטרכו לשנות כדי למנוע נטישת צופים המונית (על זאת ועוד, בשבוע הבא), אבל הידוק ושדרוג שולחן השופטים הוא ללא ספק אחד התחומים שיאלצו לפנות אליו כדי לשפר את התוכנית. עם כל הכבוד לתחפושות המטורפות (באמת) והכריזמה של רוזנבלום, הם מהווים את רוב זמן המסך של התוכנית, ואם אשמע עוד פעם אחת את הדיס איז אמייזינג של שחר אני נשבע שאני אתלוש לפלאפל את הכדורים. ואפילו לא אכפת לי לחטוף איפון מאורי ששון.