אייל שני מתלכלך: טעמנו את ההמבורגר החדש שלו

איש העגבניות פתח את "המלוכלך" במיקום של המזנון בקינג ג'ורג' ומציע המבורגרים שמנמנים בין שתי פרוסות חלה עם מגוון תוספות ובהן רוטב הבולונז (שדשנו בו רבות)

ההמבורגר החדש של שני. צילום: רוי גיא
ההמבורגר החדש של שני. צילום: רוי גיא
9 בדצמבר 2020

תגידו מה שתגידו על האיש והעגבניות, אבל אי אפשר לחלוק על כך שאייל שני יודע להפתיע אותנו גם בעתות משבר, קושי או סגר לילי. שני מזכיר לנו שכל עוד יש אוכל טעים לא כדאי לאבד תקווה. הנה הוא עושה זאת שוב כעת, והפעם בדמותו של "המלוכלך": המבורגר ריחני שמגיע בתוך חלה ענקית וחרוכה היטב, משוח באיולי ובתוספת עגבניות, בצל סגול ומלפפונים מוחמצים.

אז נסכם זאת כך: זה טעים לאללה, אין עוד הרבה מה לומר, ובכל זאת נציין שכל המרכיבים בהמבורגר המלוכלך משתלבים היטב זה בזה, עד שאין תחושה שאוכלים שתי לחמניות עם קציצה בפנים אלא פשוט ביס אחד מנצח שלא מתפרק ונותר הרמוני ומדויק באמת. לגישתו של שני, ההבדל הוא שהחלה מתפקדת בהמבורגר כמו לחם רך ומתמוסס, ולא כמו לחמנייה עבותה שיוצרת הפרדה בין הקציצה לשאר התוספות ועל כן כל חווית האכילה נותרת מהנה ופשוטה.

ואם תהיתם, "המלוכלך" על שום מה? על שום קציצת האנטריקוט במשקל ה-201 גרם (כן, שמעתם נכון – 201 גרם בדיוק, לא 200!) שטבולה בראגו הבולונז של שני, זה שעברנו אתו פה במערכת תהליך מסוים כאן ואחר כך כאן, ובכך מתלכלכת אך מותירה אותנו שבעים וכה מרוצים (45 ש״ח).

בוא שני, תלכלך אותי. צילום: רוי גיא
בוא שני, תלכלך אותי. צילום: רוי גיא

עוד בתפריט: בורגר קלאסי וחף מראגו (40 ש״ח), צ׳יזבורגר (45 ש״ח) וגם פלאפל בורגר לצמחונים (38 ש״ח) – קציצת פלאפל ענקית שדחוסה היטב בין החלה ונוטפת טחינה. וכמובן שיש גם צ׳יפס עם איולי משובח שנקבע לאחר בליסתו פה אחד כי מדובר בצרחות. נוסיף ונאמר כי בהחלט יש תמורה למחיר הנוח יחסית, כאשר מחיר לארוחה הכוללת בורגר, עם צ׳יפס ושתייה נע בין 56-63 ש״ח.

וכמובן שאי אפשר שלא להתייחס לחלה, בה לטעמנו בהחלט טמון הקסם האמיתי: החלה אימתנית והיא נקלית קלות עד שמקבלת גוון שרוף במעט מלמעלה אך היא רכה וסופגת בפנים, מרקם מנצח שמתאים בדיוק לקציצת הבשר, לרוטב האיולי ולשאר התוספות.

צפו בפעם האחרונה ששני הרכיב המבורגר, ועמד במבחן מקצועני העיר ניו יורק: 

אייל מוסיף ומספר כי ההמבורגר המלוכלך הוא גם הומאז׳ לכריכי בית הספר שזכורים לו לטובה מילדותו, וגם ארוזים באופן דומה בקופסא ייחודית שמכונה "קופסת אייפון" ונפתחת כמו קופסת סיגריות. הקופסא, במילותיו, תוכננה לפי יחסי הזהב של ליאונרדו – שאחראים על תהליכי הבשלה של אוכל, ועל כן ההמבורגר ממשיך להתבשל בתוכה גם אחרי שהוא נארז, ואף מגיע לשיאו 20 דקות בדיוק לאחר האריזה. או במילים אחרות, לא מגיע עצוב ומסמורטט במשלוח. עם יד על הלב, זה בדיוק מה שחשוב לנו כשאנחנו גוללים בוולט על המסך של הסמארטפון ומעוניינים במעט נחמה. מבטיחים לכם שזו אחת כזו. בתאבון!

משכנו של המלוכלך הוא המזנון בקינג ג'ורג' 30, שכעת ישאיר את הפיתות למזנונים בשאר העיר, ויתמקד בהמבורגרים המלוכלכים. ניתן לבוא לאסוף בטייקאווי, או להזמין בוולט.