טלוויזיה חדשה: 20 הסדרות הכי טובות על המסך שלכם עכשיו

דרמה גדולה: אנחנו בעיצומו של גל עצום של טלוויזיה מעולה, עם 14 סדרות חדשות שנכנסו למצעד וקרב אדיר בין חמש סדרות על המקום הראשון שהוכרע רק בחילופי מהלומות פנים-מערכתיים. הפתעה: "האחרונים מבינינו" לא ניצחה בקרב. מסקנה: עידן הזהב של הטלוויזיה עדיין בשיאו
הולי שיט, איזה חודש מטורף זה היה. נכון שכל החודשים מטורפים עכשיו, אבל על המסכים של שירותי הסטרימינג שאליהם אנחנו בורחים בדרך כלל מהטירוף – עוד לא ראינו דבר כזה: לא פחות מ-14 סדרות חדשות נכנסו למצעד החודשי שלנו, שיא של כל הזמנים, ולא פחות מחמש סדרות התחרו ביניהן על המקום הראשון כשרק חילופי מהלומות במערכת מכריעים לגבי מיקומן הסופי. במקום ה-20, המיועד לסדרות שנפרדות מהמצעד בהצדעת כבוד, אנחנו מתנתקים מ"ניתוק" אחרי שלושה חודשים רצופים בפסגה, והיינו בטוחים ש"האחרונים מבינינו" תירש את מקומה ללא קושי, אבל יש הפתעות בחיים ויש הפתעות במצעד הזה. תיראו מופתעים.
>> פלאנט הוליווד: 17 השחקנים הישראלים הכי מצליחים בחו"ל
>> תביאו לנו אוסקר: 18 היוצרים הישראלים הכי מצליחים בחו"ל
20. ניתוק // Severance // אפל TV+
אחרי שלושה חודשים ברציפות בראש המצעד שלנו – הישג שבו לא זכתה אף סדרה אחרת בשלוש השנים האחרונות – אנחנו נפרדים מאהובתנו, לפחות עד העונה הבאה. פרק הסיום הנהדר (אל תתווכחו איתנו על זה) הוכיח שזו לא סתם סדרה שבה זורקים שטויות ומקווים שמשהו יידבק, אלא אחת היצירות הטלוויזיוניות הגדולות בכל הזמנים. דן אריקסון ובן סטילר סיפקו לנו עונה שנייה מורכבת ובלתי מתחנפת, ולרגעים היה נדמה ש"ניתוק" עומדת להפוך לעוד סדרה שבה חידות עוטפות אניגמות שעטופות במסתורין סתם כך כדי להטריל ולשגע את הצופים בבית, אבל לא. זה הדבר האמיתי. זה עדיין עידן הזהב של הטלוויזיה. עכשיו נשב ונחכה לעונה הבאה כמו ילדים טובים.
19. התבגרות // Adolescence // נטפליקס
למרות שההייפ נעלם כשם שצץ, כבר ברור ש"התבגרות" קבעה את מקומה בהיסטוריה הטלוויזיונית. השיאים כבר הגיעו (היא כבר המיני-סדרה הכי מצליחה בתולדות נטפליקס, והנתונים עוד בספירה), הפרסים בטוח עוד יגיעו – אבל ההצלחה האמיתית של "התבגרות" היא שמעבר לגימיק (המוצדק) של השוט היחיד, ומעבר לכותרת הבלתי נסבלת של "יצירה חשובה", היא פשוט טלוויזיה מצוינת. הדיסאוריינטציה המסחררת של הפרק הראשון, המרדף המרתק בשני, התיאטרון הזוגי של השלישי, השיחה המשפחתית הקלילה בנסיעה לפני שהסיוט חוזר – זו היתה יצירה קצרה ומדויקת, אירוע נדיר בעידן הסטרימינג, ופשוט סדרה מעולה שבקלות אנחנו נפרדים ממנה בגעגוע, וקצת מקווים לעונה שניה (וגם קצת לא, כי למה להרוס?).
18. דרדוויל: נולד מחדש // Daredevil: Born Again // דיסני+
סדרות גיבורי על לא מקבלות הרבה קרדיט וברוב המקרים בצדק, אבל כמו שראינו ב"הפינגווין", המיטב של הז'אנר אינו נופל משום סדרת דרמה איכותית. הסיבוב של "דרדוויל" בנטפליקס מיקם אותה גבוה במצעד סדרות גיבורי העל הטובות בכל הזמנים, והתחייה המחודשת שלה עכשיו בדיסני+ ממשיכה את הקו האפל והריאליסטי שהפך אותה לסדרה המעולה שהיא. צ'ארלי קוקס עושה עבודה נהדרת בתפקיד הראשי כגיבור העל העיוור מאט מורדוק, אבל הסדרה הזאת שייכת לוינסנט ד'אונופריו הענק שממשיך לבנות את ווילסון פיסק בתור הבאד-גאי הכי מורכב ומעניין בתולדות מארוול. שמישהו יתן לו פרס אמי בבקשה.
17. המעון // The Residence // נטפליקס
האמת היא שזלזלנו. חרף כמות השחקנים המעולה, חרף הטריילר הנאה וחרף אוזו אדובה הנפלאה בתפקיד ראשי, חשבנו שקומדיית "מי עשה את זה?" מסגנון "רק רוצחים בבניין" ששונדה ריימס מפיקה לנטפליקס חייבת להיות נפילה. וממש שמחנו להודות שטעינו – מדובר באחת היצירות המהנות, גם אם לא מושלמות, של שירות הסטרימינג בשנים האחרונות. הפקה מושקעת מכסה על תעלומה לא קשה מדי, ודיאלוגים שנונים ומהירים שלרוב עובדים, אבל מעל כולם אדובה הנהדרת בתפקיד קורדליה קאפ, בלשית באמת מעניינת. לפעמים זה כל מה שצריך כדי לעשות סדרה טובה. אתם צריכים לנסות את זה שוב נטפליקס.
16. מובלנד // Mobland // פרמאונט+
זו דרמת פשע מצוינת, מלאה באקשן מבדר, רוויה בכוכבים הוליוודיים נהדרים שמצטיינת בתסריט מוצלח, לצד בניית עולם איטית ומחושבת שמזכירה סרטים שנכתבו לפני עשרים שנה. הארי דה סוזה (טום הארדי) הוא פיקסר שעובד אצל משפחת האריגן, כלומר האח קונראד (פירס ברוסנן) והאם מייב (הלן מירן). קרב בין משפחות פשע, שחקנים מדרג א' של הסטארדום ההוליוודי וסדרת פשע די פשוטה שאיכשהו הפכה להרבה יותר מעניינת ממה שנולדה להיות (ובכל חודש אחר גם הייתה מתקמת כנראה הרבה יותר גבוה).
15. הגרמני // The German//יYes
הפקת היוקרה הבינלאומית של yes, עם אוליבר מסוצ'י הנפלא (דארק") בתפקיד הראשי לצד אנייה בוקשטיין, היא אחת הסדרות המושקעות והמוקפדות שנוצרו כאן אי פעם, דרמה תקופתית המתרחשת בשנת 1970 בקיבוץ בעמק הירדן. סיפור המסגרת על אורי ואנה, שני ניצולי שואה שלכאורה המשיכו הלאה, מקבל טוויסט כשהמוסד הישראלי ששולח את אורי לגרמניה כדי לחסל את ד"ר ג'וזף מנגלה המפלצתי. בשלושת הפרקים הראשונים טווים התסריטאים הוותיקים רונית ויס-ברקוביץ' ומשה זונדר מלאכת מחשבת של דרמה ומתח, ואם זה ימשיך ככה אנחנו נדבר עליה גם בחודש הבא.
14. גבינה ממשלתית // Government Cheese // אפל TV+
גם כשבאפל TV+ מחליטים לעשות קומדיה קלילה וכיפית, יוצאת להם איכשהו סדרה מקורית, סוריאליסטית ומשעשעת, שמזכירה לפרקים סרט של ווס אנדרסון ולעתים את "פארגו", ומצילחה לייצר גם אמירה חברתית-תרבותית חשובה ונוקבת. "גבינה ממשלתית" היה הזיה אפרו-סוריאליסטית על אסיר שחור משוחרר בשלהי שנות ה-60' שמנסה להדביק מחדש את חייו ולחיות את החלום האמריקאי באמצעות המצאת מקדחה חשמלית שמשחיזה את עצמה. נשמע מוזר? זה עוד כלום לעומת כמה שהסדרה הזאת מוזרה וכיפית באמת.
13. האתרנאוט // The Ethernaut // נטפליקס
לא ציפינו להרבה מדרמה פוסט-אפוקליפטית שמגיעה מארגנטינה ומבוססת על ספר בן 70 השנה, אבל ציפיות לחוד ויה-אללה-איזו-אחלה-סדרה לחוד. בעולם שבו שלג מתחיל לרדת באמצע הקיץ ולהרוג במקום את כל מי שבא איתו במגע, המציאות מידרדרת במהירות מזעזעת, והטוויסטים לגבי מקור הקטסטרופה ידביקו אתכם לספה אחוזי אימה. כיאה ליצירה דרום אמריקאית, הכל מאוד אלגורי ונראה כאילו שולח מסר גם לישראל 2025 על עריצות ושחיתות ומאבק לחופש. חבל שאין מי שיקלוט אותו.
12. דה פיט // The Pitt //יHBO
נודה ולא נבוש: פספסנו לגמרי את הסדרה הזאת, שהגיעה לפינאלה המפואר שלה בחודש שעבר. על הנייר היא נראתה כמו ריפ-אוף של "אי.אר" האיקונית כשגם כאן מככב נואה וויילי (וגם יוצר הסדרה סקוט ג'מיל והמפיק ג'וןן וואלאס היו חלק מהצוות של הסדרה ההיא) ואנחנו גם ככה לא עפים על סדרות בתי חולים נוסחאתיות, אבל "The Pitt" היא חתיכת טלוויזיה משובחת ומלאה בדרמה, רגש, הומור וכאב, 15 פרקים של עשייה טלוויזיונית מלוטשת שמתעדת כביכול 15 שעות של דרמה בבית החולים ולוקחת את הז'אנר למחוזות הנקסט-לבל-שיט. אל תעשו את הטעות שלנו.
11. הלוטוס הלבן // The White Lotus //יHBO
אפשר להתפייט על "הלוטוס הלבן" בלי סוף, וכמעט כל פריים בה מצדיק את זה, אבל בסופו של דבר העונה השלישית הוכיחה שיש כאן פורמט מנצח שיכול לדהור הרבה עונות קדימה – ולא בטוח שהרבה יותר מזה. למרות המשחק המעולה, האסתטיקה המעלפת ותו התקן האיכותי, "הלוטוס הלבן" סיימה לומר את מה שיש לה להגיד לנו ועכשיו פשוט אומרת את זה שוב ושוב. סיום העונה המבאס מאוד עם מותה הסתמי והרנדומלי של אחת הדמויות הפחות דוחות בעונה הזאת, הוא רק הנקודה בסוף המשפט שבו הסדרה מאבדת את מקומה בפנתאון. לא נתגעגע.
10. המזח // כאן11
לפעמים צריך יותר מזל משכל, ולסדרת האיכות הזו של כאן 11 לא היה הרבה מזל. היא היתה אמורה לעלות ב-9 באוקטובר (כן, ב-2023), ובאופן טבעי נדחתה כי הציבור לא היה מוכן לסדרה על המלחמה הכי קשה שעברנו (לפני זו), ועוסקת בעיקרה בערך החיים ובהזנחה פושעת. גם שנה וחצי אחרי אנחנו עדיין לא מוכנים, אבל היצירה עצמה ראויה לתשומת לביכם, גם אם האזהרות שהיא מספקת היו צריכות להישמע טיפטיפה לפני. יאללה נו כבר, כאילו שביבי היה מקשיב לסדרה בכאן 11.

9. אנדור // Andor // דיסני+
הסדרה הכי טובה שבקעה מהגלקסיה של "מלחמת הכוכבים" נמצאת עדיין בעיצומה של עונה שנייה שהיא למרבה הצער גם עונה אחרונה, וכל הכתרים שנקשרו לה מצדיקים את עצמם: היא מחוספסת וריאליסטית, מותחת ובוגרת, וגדושה באלגוריות אנטי-דיקטטוריות שהופכות אותה גם לאקטואלית מאוד, כמו ש"מלחמת הכוכבים" של ג'ורג' לוקאס התכוונה להיות במקור, לפני שהפכה לפרנצ'ייז הרווחי בכל הזמנים. הטריק הוא שיש כאן הרבה פחות ממה שהפך את "מלחמת הכוכבים" לתופעת פופ – אין חייזרים, אין ג'דיי, אין כוחות על – והרבה יותר דרמה על מאבק בכיבוש (אהמ אהמ), ואיכשהו זה פשוט עובד מדהים. הלוואי שבדיסני ילמדו מזה משהו.
8. ארבע העונות // The Four Seasons // נטפליקס
ושוב, בחודש רגיל כנראה שהסדרה הזו היתה נכנסת בקלות לשלישייה הראשונה אפילו אם רק על הקאסט וזהות היוצרת, אבל כאמור אנחנו בחודש יוצא דופן ברמתו הטלוויזיונית, וכך סדרה חדשה של טינה פיי עם קאסט שכולל את סטיב קארל, וויל פורטה וקולמן דומינגו נחתה רק במקום השמיני. אל תטעו לחשוב שזה מעיד משהו רע, כי מדובר בקומדיה חכמה ומתוקה שמיועדת לקהל שהתבגר עם פיי וכבר לא עומד בקצב הבדיחות שרץ ב"30 רוק", אבל ממש רוצה לקבל קצת קומדיה אנושית על מערכות יחסים שלא מרגישה כמו סרט אינדי שוודי. כיף גדול אם לא באתם עם ציפיות לפאנץ'-פסט של פיי וקארל.
7. החברים והשכנים שלך // Your Friends & Neighbors // אפל TV+
חמישה פרקים לתוך העונה הראשונה כבר אפשר לומר ש"החברים והשכנים שלך" היא הדרמה הקומית השחורה שחיכינו לה, ובעיקר התפקיד הכי טוב של ג'ון האם מאז "מד מן", וזה לא שהיו חסרים לו תפקידים טובים כפי שבוודאי זוכר כל מי שראה את העונה הקודמת של "פארגו". האם מגלם כאן את אנדי קופר, מנהל קרן גידור בניו יורק שמאבד את כל מה שיש לו, וכשהוא מבין שלא נשאר לו מספיק כסף כדי להמשיך באורח החיים הבזבזני אליו התרגל עם משפחתו, הוא מתחיל לגנוב מהבתים של האנשים בשכונה. וזה כמובן מסתבך מאוד וכיף מאוד ובטח גם אומר כל מיני דברים על הקפיטליזם המאוחר, כמו שאתם אוהבים.
5. משפחת ג'מסטון // The Righteous Gemstones //יHBO
אם נודה באמת, לעונה הזו מגיע קצת פחות ממקום שישי, אבל זו גם היתה העונה האחרונה והזדמנות להיפרד ממשפחת הטלוונג'ליסטים הכי מופרעת שהכרנו. דני מקברייד והחבורה המופלאה שאסף סביבו (וואו ג'ון גודמן, וואו) הצליחו לצלול לתוך הטירוף שנמצא בדיוק על הגבול בין דת לכסף ולצאת עם כמה רגעים מדהימים, המון בדיחות מטופשות ועם עונה שלא אכזבה, אבל לא הרגישה כמו סיום באמת שלם. כלומר, אנחנו תמיד אוהבים לראות את מייגן מולאלי ושון וויליאם סקוט, אבל הדמויות החדשות קצת הסיחו את הדעת מעונה שהיתה אמורה להתרכז במשפחה הגרעינית. ובכל זאת, הסוף היה משפחתי וחם כמו שרק מקברייד יודע לעשות, שזה אומר עם אותן דמויות קטנות ומרירות, שפשוט הבינו שהן צריכות אחת את השנייה. היה כיף, נתראה בסדרה הבאה.
5. מתה לסקס // Dying For Sex // דיסני+
היחס האמביוולנטי שלנו לסדרות שמבוססות על פודקאסטים שמבוססים על סיפור אמיתי מתועד היטב, אבל כשזה עובד זה עובד מצוין, ו"מתה לסקס" היא אחת הדרמות הטובות, החזקות, המרגשות והכנות של השנה עד כה. הרבה מאוד מזה בגלל מישל וויליאמס, בתצוגת משחק שצריכה להביא לה כמה פרסים כחולת סרטן סופני שמחליטה להתגרש ולחוות רנסנס מיני או לכל הפחות אורגזמה לפני שהיא מתה. אבל יותר משהיא יוצאת למסע של גילוי ושחרור מיני, יש כאן מסע פנימי של התמודדות עם החיים והמוות, ואתם תצטרכו להכין את חבילת הטישיו (בשביל הדמעות, מה חשבתם יא דוחים).
4. מראה שחורה // Black Mirror // נטפליקס
האמת שכבר כמעט ולא ספרנו את צ'ארלי ברוקר קשישא, בין היתר כי חשבנו שבעידן שכבר מרגיש כמו דיסטופיה, עד כמה העונה החדשה והשביעית (!) יכולה לחדש, הלחיץ או לרגש אותנו. כמה טעינו – העונה הנוכחית של סדרת המד"ב הכי משפיעה במאה הנוכחית מזכירה, גם אם במעט, את ההתרגשות שהיתה לנו מהעונות הראשונות. הסיבה לכך היא שברוקר נזכר שמה שהכי מפחיד אצלו זו לא הטכנולוגיה, אלא האנשים שמשתמשים בה כדי למצוא שיטות חדשות להפוך את חיינו לסיוט. רגעים שוברי לב כמו הפרק עם פול ג'יאמטי, ניסיונות פורמטים חכמים כמו פרק "מלון רוורי" ופרקים שמרסקים אותך מבפנים במפתיע כמו הפרק הראשון בעונה הם בדיוק מה שנרשמנו עבורו, והלוואי וירשו לברוקר להמשיך להוציא פרקים גם אחרי שה-AI ישלוט בכולנו.
3. האחרונים מביננו // The Last of Us //יHBO
הסיבה היחידה שסדרת הזומבים (סתמו, הם זומבים ולא אכפת לנו מה תגידו) לא הגיעה גבוה יותר היא שאנחנו עוד מחכים לראות האם יצליחו היוצרים להחזיק את שארית העונה מוצלחת באותה מידה גם אחרי [ספויילר כל הספויילרים]. כי עד כה, הולי שיט כמה שהם חזרו בכל הכוח, וצלחו בגאון לא מעט רגעים מהותיים מבלי לאבד את הקצב ומבלי לטעות בטיפול הרגיש של החומר. עכשיו רק צריך שינחיתו את העונה הזו כמו שצריך, ויהיה לנו רף ציפיות לא הגיוני עבור העונה השלישית.
2. הסטודיו // The Studio // אפל TV+
עם 8 פרקים מאחורינו, כבר אפשר לקבוע ש"הסטודיו" היא אחת הסדרות הקומיות הטובות של העשור והיא נועדה להישאר לעתיד. סת' רוגן הבין שאם היום הטלוויזיה היא הקולנוע, אז הוא יכול לעשות סרט הוליוודי קלאסי על הוליווד המודרנית דווקא בסטרימינג. מבלבל? יופי, כי גם התסבוכת העצמית שהיא הוליווד בעידן ה-AI, ה-PC וה-MCU מבלבלת, ורוגן ושותפיו (שני יוצאי "ויפ") מתארים זאת בדרך מופלאה. כמות הופעות האורח הנוצצות מסיחות את הדעת מהכתיבה המדויקת, ומסדרה שכל פרק שלה מרגיש כמו עוד ערימת אדמה על הקבר של הוליווד הנוכחית, לקראת פיתוח של מודעות עצמית. חוץ מזה, רק על פרק הליהוק לבדו מגיע להם אמי, או אוסקר, או פרס של ה-NAACP.
1. חזרה גנרלית // The Rehearsal //יHBO
הו גאד – מה. זה. היה?! או בעצם, לאן זה הולך עוד להגיע? הניסוי המופרע של ניית'ן פילדר (בבני אדם ובמציאות עצמה) אמנם הגיע נכון לכתיבת שורות אלו רק לפרק השלישי של העונה, אבל כל פרק קופץ מאה שנה קדימה ברמות השיגעון. עד הפרק השלישי, או שתחשבו במדובר באדם הכי מבריק שאי פעם עמד מול מצלמה, או שתכבו את הטלוויזיה ולעולם לא תרצו לפתוח אותה שוב. מה שבטוח, לא תוכלו להישאר אדישים להזיות החיים האמיתיים של העונה הזו. אם במקרה התאכזבתם מהכיוון האישי שהעונה הקודמת לקחה, פילדר חוזר עם תשובה ניצחת שכוללת כמה מהרגעים הטלוויזיונים הכי מוזרים, מוגזמים ומבריקים שראינו על המסך אי פעם, וממשיך להצדיק את עצמו בתור יוצר הטלוויזיה הכי ייחודי בדורו. הטייסים, הריב עם פרמאונט, הכלבים המשובטים ואלוהים אדירים צ'סלי סאלנברגר ואוונסנס – אנחנו לא יודעים מה מחכה לנו בשארית העונה, אבל כבר עכשיו זו טלוויזיה מופתית ויצירתית שכמותה טרם נראה. טירוף? גאונות? שניהם.