שלוש מסעדות נפלאות וכמה טיפים שווים. העיר של רותי רוסו

אולי שהיא תפתח בעצמה את המסעדה הבאה? רותי רוסו (צילום: זוהר רון, סטיילינג: עמית פרבר)
אולי שהיא תפתח בעצמה את המסעדה הבאה? רותי רוסו (צילום: זוהר רון, סטיילינג: עמית פרבר)

הקפה שהיא לא שותה בו קפה, המסעדה שבה היא באה בשביל המרק ואוכלת את כל התפריט, וחנות התבלינים הנהדרת שבה קונים דברים קטנים ופלצניים שמשדרגים את המטבח במחירי מציאה. רותי רוסו משתפת אותנו באהבות העירוניות הכי טעימות שלה

1. חנן מרגילן

תמיד כשאני מגיעה לחנן מרגילן לאכול מרק דושפרה אני בסוף אוכלת את רוב התפריט. דושפרה הוא המרק הכי כיפי ומנחם, עם הכיסונים הקטנים שעשויים ביד. בכל פעם שנדמה לי שאני זוכרת איזה מעולה הוא, כשאני טועמת אני אומרת 'פאק, הוא עוד יותר טעים ממה שזכרתי'. אני יודעת שרבים מהמרואיינים בוחרים בחנן מרגילן אבל עבורי הוא דת ולא יכולתי לוותר עליו.
מסילת ישרים 15, תל אביב

מרק דושפרה, חנן מרגילן. צילום: יח"צ
מרק דושפרה, חנן מרגילן. צילום: יח"צ

2. קפה יעל צייטלין

אני לא שותה קפה ולא יודעת להעיד על איכות הקפה, אך את המקום אני מאוד אוהבת. הוא נמצא בתוך שכונת מגורים, ברחוב כל כך שקט וצדדי בחלקו העוד יותר צדדי, עד שאי אפשר להאמין שיש שם משהו. בכל פעם שאני קובעת שם עם אנשים הם חולפים על פני המקום כמה פעמים עד שמוצאים אותו. יש שם תחושה מאוד תל אביבית שכונתית, תשומת לב לפרטים הקטנים ושירות תל אביבי שהוא אף פעם לא מדויק אך כל מה שאני רוצה. טוסט אבוקדו ומיץ תפוזים שנסחט במקום הם כל מה שאני צריכה בחיים.
צייטלין 18, תל אביב

3. עדן טבע מרקט

אני קונה בשר רק בעדן טבע מרקט בגן העיר. אני יודעת שזה הכי לא סקסי כי יש כל כך הרבה קצבים מעולים בעיר, אבל זהו עולם שאני מכירה מקרוב ועדן טבע מרקט הוא המקום היחיד שמצאתי בתל אביב שבו הבשר מגיע ארוז ממרעה גולן. אני יכולה לדעת בוודאות שזו פרה מגידול מקומי ואני מכירה את המרעה ויודעת באילו תנאים מעולים הפרות גדלות. זה המקום היחיד שאני יכולה לדעת בוודאות שלא ימכרו לי משהו אחר מלבד בשר ישראלי שגדל בתנאים מעולים.
אבן גבירול 71, תל אביב

4. עזרא גבאי

חנות בשוק לוינסקי עם המוצרים הכי טובים במחירים הכי טובים, למרות המיקום בתל אביב עם שכר דירה תל אביבי וכל מה שנותן את האישור לכל השאר להעלות מחירים. שמן זית, הפסטה הכי טובה, רוטב בלסמי הכי טוב ודברים קטנים ופלצניים שמשדרגים את המטבח ועולים הון נמכרים אצל גבאי במחיר הכי טוב שמצאתי בארץ, וכמובן הפיצוחים. ואם אתם כבר בסביבה, לכו לקנות בצק פילו אצל פנסו בפינה. אחר כך לא תוכלו להבין איך השתמשתם במשהו אחר.
נחלת בנימין 101

5. בית תאילנדי

אני מסירה את הכובע בפני יריב מלילי, מהבודדים שמצליחים להחזיק מקום אוכל ורק להרים כל הזמן את הסטנדרט. בית תאילנדי זו חויה שאף פעם לא משעממת ושעיניים של מסעדנים בארץ נשואות אליה, גם כאלה שלא מבשלים תאילנדי אלא רק מנסים ללמוד. לי מלילי אמנם לא הגיעה לגמר המסעדה הבאה אך היא קיבלה את הסטנדרט של אביה באוכל, והיא אפילו עולה איתו מדרגה נוספת מבחינת טעמים מיוחדים שהיא מנסה להביא לקהל הישראלי. אני מאוד מקווה שיהיה לכך ביטוי במסעדה שלה או אפילו אצל אבא שלה.
בוגרשוב 8, תל אביב

בית תאילנדי (צילום: יהונתן בן חיים)
בית תאילנדי (צילום: יהונתן בן חיים)

6. פירות השף

ירקנייה שפעם הייתה ליד הבית שלי ברחוב בארי ועברה לצערי לקניון G. בעלי המקום הוא פודי רציני שמביא סחורה גם מחוץ לעונה, תירס מתוק למשל. יש לו תמיד תוצרת מדהימה, כולל ירקות בלאדי בעונה. אני קונה אצלו עלי גפן טריים למילוי, נקיים ומסודרים בערימות שקל לחלוט אותן, קישואי בלאדי קטנים למילוי ועוד, ומגשי פירות למות. כל התוצרת המקומית הכי טובה בחנות קטנה ומעולה, יקרה אך שווה את זה.
ניסים אלוני 10, תל אביב

7. דוק

היכל אוכל ישראלי סופר אינטיליגנטי, מקום שמעבר לאוכל חכם וטוב מצליח לשמור על אווירה נינוחה וחגיגית בו זמנית, שעבורי זו תמצית התל אביביות. כשיש לי אורחים מחו"ל אני לוקחת אותם לדוק.
אבן גבירול 27, תל אביב

דוק (צילום: אורי קרול)
דוק (צילום: אורי קרול)

>> גמר המסעדה הבאה ישודר הערב (21:15) ברשת 13. מיי דה בסט מסעדה ווין
>> המסעדות הכי טובות בתל אביב: האם המסעדה הבאה תשתלב ביניהן?
>> מה חשבנו על "המסעדה הבאה" כשהיא יצאה לדרך?