היכן שבירה קצרה הופכת לערב ארוך. העיר של המוזיקאית שלי ארצ'ר

שלי ארצ'ר. צילום: ענבל אייל
שלי ארצ'ר. צילום: ענבל אייל

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: המוזיקאית שהוציאה באחרונה שיר סולו ראשון (כנסו להאזין). היא שומרת אמונים לשכונה הראשונה שבה גרה בעיר, ולפארקים ירוקים

1. רחוב זבולון בשוק לוינסקי

בפינה של רחוב זבולון עם לוינסקי הייתה הדירה הראשונה שלי בעיר. גרתי עם חברות טובות בדירה פצפונת שאני לא בטוחה שנחשבת חוקית כמקום מגורים. השכונה הייתה סוג של מיקרוקוסמוס שמכיל קצת מהכל, חנויות שוק ותיקות של אוכל וטקסטיל, יחד עם ברים ובתי קפה חדשים, בתי כנסת ישנים ומשתלות אורבניות קטנות. מקום אהוב במיוחד היה ׳לה זבולון׳ (שלצערי כבר לא קיים), בר של בחור בשם דויד שהיה עושה שם הופעות יחיד בצרפתית. אולי זאת הנוסטלגיה לתקופה הראשונית הזאת, אבל משהו ברחוב הזה תמיד נשאר בשבילי שמורה קטנה של קסם, אפילו שהוא כבר השתנה לא מעט.

רחוב זבולון בשכונת פלורנטין. צילום: Google StreetView
רחוב זבולון בשכונת פלורנטין. צילום: Google StreetView

2. פארק קריית ספר

התחלתי ללכת לשם הרבה בתקופת הסגרים כדי להתאוורר ולראות קצת שמש ודשא. מאז זה נהיה מקום מפגש לחברים שגרים בשכונה, בדרך כלל עם קפה ומשהו לאכול מגרציאני שממול. יש גם אנשים שמשקיעים ומביאים יין ושמיכת פיקניק אבל אף פעם לא הצלחתי להיות אחת מהם.

הבריכה האקולוגית בקריית ספר. צילום: shutterstock
הבריכה האקולוגית בקריית ספר. צילום: shutterstock

3. צ׳ארלס קלור

אני אוהבת כל נקודה שקרובה לים וקשה לבחור אחת, אבל זה באמת מקום שאני אף פעם לא אדישה אליו. לשבת שם בקיץ לראות את השקיעה זאת חוויה קלאסית של הדברים הכי טובים בחיים הם בחינם.

פארק צ'ארלס קלור (צילום: Getty Images)
פארק צ'ארלס קלור (צילום: Getty Images)

4. שביל האופניים ברוטשילד

הלוואי שהיה לי משהו יותר נישתי לספר, אבל אני פשוט אוהבת לנסוע באופניים ברוטשילד. זה ממש משמח אותי ברמה היום יומית שאני מגיעה למקומות ככה ולא באוטו בפקקים. לא רכבתי על אופניים שנים, וכשעברתי לעיר הייתי צריכה פחות או יותר ללמוד את זה מחדש. אני עדיין איטית מאוד אבל רוצה להאמין שזה בגלל שאני נהנית מהדרך.

עצים בשדרות רוטשילד. צילום: שאטרסטוק
עצים בשדרות רוטשילד. צילום: שאטרסטוק

5. אה לה רמפה

המקום הנצחי לשבת בו אחרי חזרות באחד החדרים בקריית המלאכה. מרגיש כאילו תמיד מלא שם אבל יש בדיוק שולחן אחד בשבילכם, והם לא עושים עניין מכל הציוד שמגיעים איתו מהחזרה. זה גם מקום מעולה להזמין אליו חברים ליום הולדת שמחליטים כן לחגוג ברגע האחרון. יש נורות צבעוניות, יין חם בחורף, אוכל צמחוני טעים ולפעמים תקלוטים ואפילו הופעות קטנות. בית להרבה לילות שהתחילו ב׳בירה ממש קצרה אחרי החזרה׳ ונגמרו הרבה יותר מדי מאוחר.
העמל 21

הצבעים של א לה רמפה בחורף

Posted by Ala Rampa on Thursday, December 23, 2021

שלי ארצ'ר הוציאה באחרונה את שיר הסולו הראשון שלה ובקרוב תוציא אי.פי