המפלט האחרון: אלו הן השכונות הכי זולות בתל אביב

תשבעו שידעתם שיש מקום כזה בעיר. שכונת לבנה וידידיה (צילום: Google StreetView)
תשבעו שידעתם שיש מקום כזה בעיר. שכונת לבנה וידידיה (צילום: Google StreetView)

תל אביב בזול? הצחקת אתם מחירי הדיור המשתוללים בעיר. מניתוח הנתונים שקיבלנו ממחלקת המחקר של Madlan, עולה כי נותרו שכונות ספורות בעיר שבהן אפשר למצוא דירות זולות שישאירו לכם כסף בכיס, ורובן נמצאות ביפו. זמן טוב להכיר גם את נוה חן ואת לבנה וידידיה (נשבעים שיש שכונה כזאת)

12 באוגוסט 2022

תל אביב בזול? לא כשזה מגיע למחירי הנדל"ן בעיר, ולא משנה אם מדובר בשכירות או בדירות לרכישה. בחודש שעבר הדגמנו את הזינוק במחירי השכירות בעיר, כולל מספר מקרי קצה של קפיצה בת כמעט 50 אחוז במחירים, אבל גם בלי התפרעויות נקודתיות אפשר לומר שמשבר הדיור הוא אלמנט מרכזי במצוקת יוקר המחיה בעיר. אם נמאס לכם לשלם 8,000 שקל לדירת 3 חדרים קטנה בלב העיר או שפיטרו אתכם מההייטק ולא מתאים עכשיו להשכיב עשיריה בחודש על דירה יפה בצפון הישן, גם אתם ודאי תצאו לחפש את עצמכם בשכונות המרוחקות. השאלה היא איפה לחפש.

שכונות כמו יד אליהו והדר יוסף, עד לא מזמן אפילו לא אופציה עבור מרבית התל אביבים, כבר הולכות ומתרחקות מהישג ידם של רבים. גם שכונת שפירא ונווה שאנן, שנחשבו עד לפני רגע לשכונות קשות, הפכו משאת נפשם של צעירים בעיר וקיפצצו להם אל רף מחיר שכבר מתקרב לזה של מרכז תל אביב. מה עושים? מחלקת המחקר של Madlan בדקה עבורנו מיהן השכונות הכי זולות בעיר למגורים בשכירות ולרכישת דירה והתוצאות חד משמעיות: אתם עוברים לגור ביפו. "כשהעמקנו בנתונים אפילו אנחנו הופתענו", אמר לנו טל קופל, מנכ״ל maldlan. "עד עכשיו כולם התעסקו במחירים הבלתי נתפסים של שכונות לב העיר, אבל מתברר שגם בשכונות שנחשבות זולות, כמו נווה שאנן וכפר שלם, המחירים כבר טיפסו לרמות המחירים של שכונות מצוינות בערים כמו רמת השרון ורעננה. המשמעות היא שהפוטנציאל של השכונות הללו כבר מגולם במחיר הדירה, לפחות בחלקו".

>> אין בעיה של יוקר מחיה בתל אביב. יש בעיה של שוד מאורגן בישראל
>> תרבות החינמים: איך לצרוך תרבות בעיר בלי להוציא כסף
>> 30 (בעצם 31) המנות הכי טובות בתל אביב מתחת ל-30 ש"ח

דירות 3 חדרים להשכרה:

1. יפו ד' // 4,240 שקלים
2. יפו ג' // 4,340 שקלים
3. דקר // 4,460 שקלים
4. נוה גולן // 4,600 שקלים
5. לבנה וידידיה // 4,640 שקלים

פעם שכונת מצוקה, היום העתיד של הג'נטריפיקציה. יפו ד' (צילום: Google StreetView)
פעם שכונת מצוקה, היום העתיד של הג'נטריפיקציה. יפו ד' (צילום: Google StreetView)

אמרתם פוטנציאל – אמרתם יפו. השכונות של דרום יפו תופסות 4 מתוך 5 המקומות הראשונים בקרב על תואר "השכונה הזולה בעיר", והרכבת הקלה שתחל במסעותיה בנובמבר צפויה להפוך אותן ללוקיישן אטרקטיבי מאוד עבור צעירים שנפלטו מפלורנטין ושפירא. בשכונת יפו ד' כבר יש קהילה לא מאוד קטנה של פליטי תל אביב, והשכונה צפויה לשנות לחלוטין את אופייה עם כמה פרויקטים גדולים במיוחד של פינוי-בינוי בשלבים שונים של אישור וביצוע שיוסיפו לה וליפו ג' הגובלת בה מאות דירות חדשות. אלו הם המקומות האחרונים בעיר שאפשר למצוא בהם דירת שלושה חדרים בפחות מעל 4,500 שקלים לחודש, כשאפילו שכונה מרוחקת כמו לבנה וידידיה (כן, יש דבר כזה בקצה המזרחי של העיר, בין פארק בגין לפארק שרון) כבר מגיעה ל-4,660 שקלים בממוצע לחודש. אאוץ'.

דירות 4 חדרים להשכרה:

1. נוה גולן // 4,620 שקלים
2. נוה עופר // 4,990 שקלים
3. יפו ד' // 5,110 שקלים
4. נוה חן // 5,910 שקלים
5. התקווה // 6,160 שקלים

יום אחד כל זה יהיה נדל"ן. שכונת נוה גולן (צילום: Google StreetView)
יום אחד כל זה יהיה נדל"ן. שכונת נוה גולן (צילום: Google StreetView)

דירות ארבעה חדרים זולות לשכירות? אין כמעט דבר כזה בתל אביב. ישנן שכונות שלמות שבהן כמעט ולא ניתן למצוא דירות ארבעה חדרים, בגלל ההיצע הנמוך ומשום היותן סחורה מבוקשת ביותר בקרב משפחות צעירות, ויותר ויותר מהן מחפשות את מזלן בשכונות המרוחקות. ויש כאן מזל: גם כאן תופסות השכונות הדרומיות של יפו יחד עם נוה עופר הסמוכה להן את שלושת המקומות הראשונים, ומי שיעדיף לעבור מזרחה אל שכונות כמו נוה חן (על גבול רמת חן הרמת גנית) או אפילו שכונת התקווה יצטרך להיפרד מסכומים בגובה כ-6,000 שקלים בחודש. זה אולי כסף קטן בהשוואה למרכז תל אביב, אבל זול ממש זה כבר לא. איך אומרים אצלנו? זול כבר יהיה לנו בקבר.

>> שמח זה מה שבטוח: 16 מסעדות עם האפי האוור זול ושווה וטעים
>> יש לי מינוס בלב: המקומות הכי טובים לדייטים דלי תקציב

דירות 3 חדרים למכירה:

1. מרכז יפו // 1.66 מיליון שקלים
2. יפו ד // 1.67 מיליון שקלים
3. כפר שלם // 1.7 מיליון שקלים
4. נוה עופר // 1.74 מיליון שקלים
5. נוה גולן // 1.85 מיליון שקלים

הרבה עודף משני מיליון שקל. שכונת מרכז יפו (צילום: Google StreetView)
הרבה עודף משני מיליון שקל. שכונת מרכז יפו (צילום: Google StreetView)

אז אתם אומרים לעצמכם, פאק איט, בוא נקנה דירה ונשלם משכנתא במקום שכירות? מזל טוב וברוכים הבאים ליפו שוב. אם תרצו להוציא פחות מ-1.8 מיליון שקלים על דירת 4 חדרים, אין לכם עוד הרבה אפשרויות. "מרכז יפו", שם שנשמע טוב, היא השכונה הקטנה שמשתרעת על פני רחוב עזה והרחובות הקטנים הסמוכים לו, ומתאפיינת בבנייני רכבת רבים ובניינים קטנים בני שתיים-שלוש קומות, רובם במצב תחזוקתי לא קל. הרכבת הקלה בשדרות ירושלים נמצאת במרחק פסיעות ספורות וצפויה להזניק את המחירים בשכונה ולהביא איתה תנופת פרויקטי תמ"א38 ופינוי בינוי, וגם כפר שלם תמצא עצמה תוך כמה שנים ליד הרכבת הקלה והמחירים בה כבר מטפסים בהתאם. בהצלחה לכולנו.

דירות 4 חדרים למכירה:

1. נוה חן // 2.10 מיליון שקלים
2. נוה עופר // 2.33 מיליון שקלים 
3. קריית שלום // 2.58 מיליון שקלים
4. כפר שלם // 2.63 מיליון שקלים
5. עזרא והארגזים // 2.91 מיליון שקלים

בסוף תל אביב יש מקום מיוחד. שכונת נוה חן (צילום: Google StreetView)
בסוף תל אביב יש מקום מיוחד. שכונת נוה חן (צילום: Google StreetView)

>> רעבים לאהבה: המסעדות הכי רומנטיות בתל אביב
>> מה עם קצת רומנטיקה: אלה הזוגות הכי מוצלחים בטלוויזיה
>> אלוהים אדירים, סתמו כבר: הזוגות הכי בלתי נסבלים בטלוויזיה

מחפשים דירת 4 חדרים בפחות מ-3 מיליון שקלים? הגעתם למקום הנכון, וכשאנחנו אומרים המקום הנכון אנחנו מתכוונים שלא נשאר לכם הרבה לאן להגיע. נוה חן השקטה והפריפריאלית מובילה את הרשימה עם דירות ב-2.1 מיליון שקלים בממוצע בלבד, ומעניין לשים לב לשכונות עזרא והארגזים, עד לא מזמן שכונות מצוקה מוחלשות ועכשיו פניני נדל"ן שמחיר הדירה הממוצע בהן עף והמריא לכמעט 3 מיליון שקלים. כמעט מפתיע למצוא ברשימה הזאת את קריית שלום, השכונה הדרומית שגובלת בחולון מצד אחד ובשכונת שפירא מצדה השני, שהפופולריות שלה נמצאת בעלייה מתמדת בחמש השנים האחרונות. מכל זה יוצא שבקצוות של תל אביב אפשר עדיין למצוא מגורים במחיר בר הכלה או לכל הפחות במחיר שיאפשר להתכונן נפשית לעזוב אותה.

>> כל הנתונים בכתבה מנתונים נאספו ונותחו בידי מחלקת המחקר של madlan