מתי תתחתנו כבר: 13 הזוגות הכי אהובים בטלוויזיה הישראלית

בשבוע שעבר נפרדנו מהקומדיה הרומנטית "בקרוב אצלי" עם זוג טלוויזיוני נוסף שנזכור (במיוחד כי השם כל כך קליט), מה שגרם לנו להיזכר בכל הזוגות שהטלוויזונים שגרמו לנו להאמין באהבה, רומנטית או אחרת, מכל הסוגים וההעדפות. רק לא לשכוח: אהבה זה כואב
אחרי שישה פרקים בלבד "בקרוב אצלי" סיימה השבוע את עונתה הראשונה. בקשת כבר הודיעה שתהיה עוד אחת, אבל עינינו עוד לא יבשו מהדמעות של פרק הסיום. אסי, דסי, מאיה, חן, יוראי והנסיך אלכס עשו לנו לא מעט טוב בחודש האחרון, ועם שם קליט כמו אסי ודסי זה היה בלתי נמנע – יש לנו זוג טלוויזיוני מסחרר. ההיסטוריה של הטלוויזיה שלנו מלאה בזוגות אוהבים: חלקם טראגיים, חלקם מצחיקים, חלקם אגדיים ממש. אז לרגל סיום העונה של "בקרוב אצלי", הנה עשרה זוגות שהמסך הישראלי אהב לאהוב.
>> מצב הרוח ישתפר מחר? כל הדרכים שלא עבדו לנו לצאת מהדיכאון
>> סוכר יא סוכר: 5 ביסים תל אביביים שיוציאו אתכם מהדיכאון מיד
ברוך וגילה אסולין // "הבורר"
כל מי שזוכר את סדרת הקאלט הזו מ-HOT לא יכול שלא להיזכר בחיל וברעדה בדמות המיתית של ברוך אסולין – עבריין הצמרת, הבורר הקשוח, דמות האב הגדולה של הסדרה. אבל היתה לו עזר כנגדו, והיא היתה לא פחות מרשימה. גילה אסולין, בגילומה של חנה אזולאי-הספרי, היתה דמות עצומה לא פחות: היא אמנם היתה קצת קריקטורה על אישה מזרחית (לפי הודאתה של אזולאי-הספרי עצמה), אבל בעיקר היא היתה עוגן משמעותי בסדרה, לא פחות מבעלה. וזה היה ממש תקדימי, בטלוויזיה של תחילת שנות האלפיים.
איגי ותומר // "פלורנטין"
המהפיכה הלהט"בית לא קרתה ביום אחד, אלא בעזרת הישגים קטנים וחשובים, כמו זוג הומואים שמתחבא בלב הפריים טיים, בדרמה סוחפת ונוגעת שמספרת את המציאות כפי שהיא. בתקופה שבה ייצוג להט"ב על המסך היה בדיחות גרועות ב"פספוסים", להציג שני דמויות שונות בהחלט של הומואים, את תהליך היציאה מהארון של תומר ובעיקר, את ההתהאהבות של שניהם לאורך שלושת עונות הסדרה, גרם לישראל הלומת רצח רבין להיפתח למציאות שיש יותר מרק צורה אחת לאהוב.

יורם וליאורה // "קרובים קרובים"
"קרובים קרובים" היתה סדרה תקדימית – סיטקום ישראלי עוד לפני שמישהו בארץ ידע להגיד את המילה. במוקד עמדה הזוגיות בין הדמות של יהורם גאון (בפעם הראשונה בתור שחקן קומי) לדמות שגילמה לאורה ריבלין. מפגש מוזר, אבל מאוד מצחיק, בין יורם – אבי כל ההיפוכונדרים, לבין השמרנות הבסיסית של ריבלין. הם זוג שלא תמיד מסתדר, אבל איכשהו תמיד נשאר – רק כדי לקיים את השגרה. אם תרצו, הסמל של שנות השמונים שבהם – כמו ששר פעם יצחק קלפטר – לא קרה כאן כלום, אבל יצאנו מזה.
לימור ושמעון // "רק בישראל"
לא זוג נשוי, אבל בהחלט זוג שכיכב על המסכים שלנו בנקודה שבין סוף הניינטיז למילניום החדש. החיבור עד אז נשמע קצת מוזר – בין אורנה בנאי, שהביאה את דמותה של לימור עוד ממגזין הקולנוע הנשכח "אקשן" בחינוכית, סמל הפריפריה ופארודיה שלא ממש היתה עוברת היום, לבין ארז טל, סמל התקשורת האשכנזית, הגלצניקית, והכוכב הגדול של "קשת" באותם ימים. הזוגיות הזו הובילה את התכנית, וגם שיקפה משהו על יחסי הכוחות המשתנים בין העולם שלימור ייצגה לעולם של ארז. או בעצם "שמעון", השם שהודבק אליו במטרה 'למזרח' אותו יותר. כי אם בהתחלה ארז היה המוביל ולימור היתה הסייד-קיק, בדיעבד לימור ניצחה בענק. את התוצאות אנחנו רואים עד היום.
דנה ואורן // "אהבה זה כואב"
עונה אחת, תשעה פרקים בלבד, אבל אחד הזוגות האיקוניים ביותר. זו היתה שנת 2004, אנחנו פוסט הלהיט המשגשג שנקרא "אסי וגורי", ואסי כהן כבר מתחיל את צעדיו כשחקן שלא תמיד מצחיק. בסדרה, תחת דמות המוסכניק אורן, הוא פוגש בדנה (מודן), ושניהם מתחילים בדרך חדשה. זה היה הלהיט הראשון של ערוץ 10 (כבר הספקנו לשכוח), תכנית שהפכה למוכרת בכל בית ובעיקר היתה השלב הראשון בהפיכתו של אסי כהן למולטי טאלנט ישראלי. לימים הזוגיות בין מודן וכהן תגדל ל"ככה זה" – סדרה שונה בתכלית ומרירה הרבה יותר, שתהפוך גם היא ללהיט לא קטן.
שאולי ואירנה // "הפרלמנט", "ארץ נהדרת"
נשארים עם אסי כהן, אבל בגרסה אחרת לגמרי. עוד זוג ישראלי להחריד, ריאליטסי וקריקטורי כאחד. שאולי המומנטלי (אולי התפקיד הכי משמעותי של כהן) חושף בשלב מסוים את העזר כנגדו – אירנה (ליאת הרלב), בת הזוג שאמנם עלתה מרוסיה אבל ישראלית כמו אחרונת הצבריות. אולי אפילו יותר. חדה, מושחזת, ולא מפחדת להגיד את האמת בפנים. הזוג עבר כל מיני פאזות, כולל ב"פרלמנט" בכמה מערכונים אגדיים ("זכות גדולה" הוא כנראה הכי זכור), אבל כנראה הרגע הכי גדול שלהם היה דווקא ב"ארץ נהדרת", במערכונים שבהם שאולי מתמודד עם מחלת הסרטן. וברגע המדהים בסיומה של העונה, כשהוא שואל אותה אם היה שווה לחכות הכל כדי לחכות לתיקון של המייבש, והיא עונה לו בפסקנות אירנאית אופיינית: "רצית חיים, אלה החיים מאמי".
רפי ואלה // "שבתות וחגים"
זה לא מקרי שגם אם ממש תחפשו, לא תמצאו תמונה של אלון אבוטבול ויעל אבקסיס כזוג ב"שבתות וחגים". רפי משעני ואלה אזולאי התחילו את הסדרה במשבר זוגי עמוק, נפרדו, אלה פצחה ברומן מיידי עם בן הזוג של גרושתו של רפי (ליאור אשכנזי), אבל אנחנו רק רצינו שהם יחזרו כבר והסדר ישוב לשכון בחיינו. במשך חמש עונות נעה הסדרה המצוינת הזאת על קו המתח הגבוה של מערכות יחסים קורסות ואהבה שנגמרת, והזוגיות הרעועה של אלה ורפי שהוצגה ברגישות ובלי הנחות, הייתה סמל לכל מערכות היחסים הזוגיות שנכשלנו בהן בחיים. ככה זה כשאוהבים.

איריס שטיבל ותומר לב // "חזרות"
אז "חזרות" אמנם נגמרה אחרי עונה אחת (לצערנו), והנסיבות היו מבאסות רצח (שטוב שהתגלו), אבל אנחנו נמשיך לנצור לנצח את אחת הסדרות הטובות ש"כאן 11" יצרו, ואת הזוג הדפוק והנפלא במרכזו. "חזרות" הצנועה היא סיפור סינדרלה אמיתי של סדרה קטנה, שהפכה לסדרה אהובה במיוחד. בעיקר בזכות הזוג – שהיה זוג גם בחיים האמיתיים – נועה קולר וארז דריגס. גם האהבה שלהם לא היתה ולנטינית או פורחת תמיד, היו בה גם קשיים וסכסוכים קשים, אבל איכשהו הם ידעו לנהל את ההצגה הזאת ביחד. אפילו להגיע לסוג של שלום בפרק האחרון. עכשיו, נשאר רק לדמיין מה היו עושים עם הרעיון הזה הלאה. בטח שוב רבים.
עקיבא וליבי // "שטיסל"
הסדרה המשגשגת, ואחד הלהיטים הגדולים של "YES" הצליחה במטרה המרכזית שלה – לפתוח צוהר אל עולם לא מוכר מבחינתנו, הקהל החילוני הקלאסי. היו הרבה מערכות יחסים בשלוש העונות של "שטיסל", אבל זו זוגיות ששווה להרים עליה זרקור. בעיקר כי היא לימדה על ההקרבה שיש במערכות היחסים בתוך הסדרה – הרגע שבו קיווע נאלץ לוותר על האמנות, והרגע שבו ליבי מחליטה לחזור לקיווע למרות שלא עמד במילה שלו. זוגיות שנגמרה בהחמצה כואבת לשני הצדדים, אבל היו לה כמה רגעים מאוד יפים בתוך סדרה מדהימה ביופיה.
חדווה ושלומיק // "חדווה ושלומיק"
בדיעבד מדובר באירוע שקשה להאמין שנוצר. שלוש שנים בלבד אחרי פרוץ הטלוויזיה הישראלית נוצרת סדרת דרמה ברמה שמחזיקה מעמד עד היום. "חדווה ושלומיק" הוא סיפורם של בני זוג קלאסיים ל-1971 – גבר מאופק (והאמת שגם די מעצבן, בדיעבד) ואישה מסורה וחולמנית. אבל סיפור הזוגיות שלהם הוא גם סיפורו של המסע, שבתקופה ההיא היה טאבו, והיום נראה כמעט מתבקש: עזיבת הקיבוץ אל העיר הגדולה, עם כל הקשיים שבדרך, הפנימיים והחיצוניים. זוג שבצורה כזו או אחרת, הונצח גם מעבר לטלוויזיה עם שיר הפתיחה הקלאסי של מירי אלוני למילותיו של יהונתן גפן ז"ל, שמתארות היטב את התקופה: "ללכת אל, ללכת מ…, ללכת כי כולם הולכים".
נחום ואתי // "שמש"
על הנייר, לא באמת זוג – לא היה כאן רומן סטייל נינט וזוהר, אפילו לא מהסוג הטראגי של עקיבא וליבי. ובכל זאת, נחום ואתי שמש – שכיכבו בלב הסיטקום שהיה ללהיט גדול, הם זוג בדיעבד; קצת כמו איליין וג'רי ב"סיינפלד". שניהם היו כל הזמן ביחד, אבל אף פעם לא באמת אישרו את האהבה שלהם. הם היו חברים, אבל לא מהסוג הרומנטי ממש. רק בסוף הסדרה, כשהם מתחתנים – הנקודות מתחברות בדיעבד. ואז, אתה גם מבין שהם היו מושלמים אחד לשני. אתי באה מלוד לתל אביב, נחום בא מבאר שבע. מה שמתחיל ביחסי עובד מעביד, כשאתי ממלצרת ב"אימפריה", נמשך בחברות – ובסוף, גם בחיבור הגדול.
נינט לוי וזוהר להט // "השיר שלנו"
כן, אני רואה את גלגולי העיניים והמבטים השופטים שלכם, אבל אי אפשר להשלים רשימה שכזו בלי האבא והאמא הרוחניים של אסי ודסי – נינט (נינט טייב) וזוהר (רן דנקר), גיבורי הדרמה המוזיקלית היומית שהפכה ללהיט כל כך גדול. לא מדובר בזוג נשוי או מאובק, אלא באהבה צעירה ולוהטת שכל הזמן נתקלת במכשולים. הרומן בין נינט וזוהר, סוג של "סיפור הפרברים" ישראלי (היא מקריית גת, הוא מהקיבוץ), מתחבר לזוג המושלם לכאורה – אבל הוא גם זה שסובל מהכי הרבה קשיים בדרך. ואז נפרד וחוזר ונפרד וחוזר ונפרד וחוזר. נינט וזוהר היו ה-רומן שליווה את הילדות שלנו.
ירון לונדון ומוטי קירשנבאום ז"ל
נכון, גמרנו עם זוג של שני גברים סטרייטים ומזדקנים, אבל אסביר. אין כאן לכאורה זוגיות קלאסית, אבל יש כאן סיפור על רומן עצום. שניים שלא היו אמורים להתחבר בכלל ביחד, אבל נוצרו בגלל הקשיים בערוץ 10, והפכו לזוג המוביל בטלוויזיה שלנו. שני ותיקי הטלוויזיה, שניים שהיו שם ממש מההתחלה, ובשנות השבעים לחייהם הרשו לעצמם להתפרע – לתת דרור לאהבה, לשאול שאלות חצופות (וארוכות מדי), אפילו להשתטות על המסך באופן כל כך חביב. לונדון וקירשנבאום היו שני האנשים היחידים שהצליחו להפוך את האקטואליה למשהו שמעניין לצפות בו, ובדרך גם הפכו לחברים קרובים. קרובים עד כדי כך, שאחרי מותו המפתיע והמעצבן של קירשנבאום בספטמבר 2015, לונדון נשבע להשאיר את השם המקורי, עם שמו של קירשנבאום, עד שהתכנית תרד מהמסך. וכך היה. וקירשנבאום ז"ל אמנם חסר מאוד בנוף, אבל לא פחות ממנו חסרה הזוגיות המופלאה הזאת.