הבראנץ' מגיע לרדלר, רז רהב לוינונה פוראבר וקיבוץ רעים לבית קפה בת"א

שירת העשבים והעגבנייה. ליקוטי קיץ בתריסר (צילום חיים יוסף)
שירת העשבים והעגבנייה. ליקוטי קיץ בתריסר (צילום חיים יוסף)

השף של OCD מגיע לביקור יומולדת בר היין האהוב, חגיגת בשרים במחירי רצפה במיטמן, בית לחם מתחדש לגמרי ורשת בתי הקפה הכי מעוררת תקווה פותחת לוקיישן שני בצ'לנוב. אם זה חדש וטעים וקורה בתל אביב - זה בטח איפשהו ברשימה הזאת

10 ביוני 2024

זה שתעשיית האוכל בימי משבר לא אומר שהדברים לא זזים – להיפך, כולם מנסים לחפש איך לשרוד את התקופה, והראש הישראלי ממציא ההמצאות, ואנחנו מרוויחים. אלו כל חדשות האוכל הקטנות-אך-חשובות שאתם צריכים לדעת, ואז בתקווה לאכול.

>> מי צריך מישלן? לנו יש את 23 מסעדות השף הכי טובות בתל אביב

עטופים באהבה | קפה עוטף רעים

רשמו לפניכם את התאריך: ביום שלישי (25.6), אם לא יהיו הפתעות, ייפתח בדרום העיר קפה עוטף רעים. רשת בתי הקפה שהושקה לפני כחודשיים בשרונה עם פתיחת קפה עוטף נתיב העשרה, מתרחבת, והסניף השני יפעל סמוך לגינת צ'לנוב המשופצת. אשת הקולינריה רותי רוסו מייעצת בהרכבת התפריט של בית הקפה שיעסיק עובדים מקיבוץ רעים, ימכור את תוצרת העוטף וישיב את הרווחים לקהילה. אנו עוקבים אחר התקדמות העבודות ונדווח.

בקרוב בצ'לנוב. קפה עוטף. צילום: עדן מור יוסף.
בקרוב בצ'לנוב. קפה עוטף. צילום: עדן מור יוסף.

פופ אפ מקומי | אסיף

פופ אפ שבועות בקפה אסיף מכנס תחת קורת גג אחת בעלי מלאכה ויצרנים מקומיים מ"פרויקט פסיפס", שיציגו וימכרו את תוצרתם: מאפי גבינה וירק ממאפיית אלמשהדאוי שבנצרת, מאפה עלים במלית תרד ולאבנה מ מאפיית עמיתה, שמן זית ממשק ריש לקיש, פרליני שוקולד עם דבש מקומי של איקה ועוד ועוד, וגם בירות, יינות וגבינות.
לילינבלום 22, עד מחר (11.6), 09:00-17:00

מנצרת לקפה אסיף (צילום נועם פריסמן)
מנצרת לקפה אסיף (צילום נועם פריסמן)

שת"פ ישראלי | פתורה X עודד סיידא

שיתופי פעולה שמצליחים לייצר שלם שגדול מסך כל חלקיו עושים לנו את זה, כמו מארז שבועות של שמן הזית הבוטיקי פתורה והשוקולטייר עודד סיידא: צנצנת פרלינה פיסטוקים מתובלת בזעתר טרי ובשמן זית מזן פישולין מהסדרה זוכת הפרסים Grand Prestige Collection, ובקבוק של השמן היוקרתי הנ"ל. שילוב הטעמים המקומי מגיע לשיאו כשמורחים מעט (הרבה) מהפרלינה המתוק־מלוח־עשבוני על חלה טרייה ומזלפים מעל שמן זית, ביס שזורק את המיינד לארץ ישראל המתוקה והיפה. מי שיקבל את המארז במתנה יודה לכם בבוקר שאחרי החג. 99 ש"ח.
מרכז בעלי מלאכה 5 ובאתר 

סינרגיה ישראלית: פתורה ועודד סיידא (צילום יח"צ)
סינרגיה ישראלית: פתורה ועודד סיידא (צילום יח"צ)

ליקוטי קיץ | תריסר

במסגרת ניסיונותיו לנסח מטבח מקומי עונתי באמת, ולא רק כמטבע לשון, מחפש שף ענר בן רפאל ללא הרף חומרי גלם חדשים. בתפריט מיוחד, שיוגש למשך שבועיים, הוא משתף פעולה עם הלקטים יתיר שדה, נורית (נורה) הרץ והילה הראל, ומוכיח שגם בעונה החמה לטבע יש מה להציע. לאחר מסעות ליקוט בעיר ובמרחבים פתוחים בשרון שב בן רפאל למסעדה, חלט, ערבב ושילב את שירת העשבים במנות שכמותן לא תמצאו באף מקום אחר. לדוגמה: פאקוס צלוי וטרי עם קרם פטה ורוטב נענעת נחלים מנחל תנינים, טייק אוף מקומי על מלפפון ויוגורט; קוביית בריוש ספוגה בציר עגבנייה עם תבשיל חמצמץ מגרגר נחלים מנחל תנינים ועגבנייה צלויה; ודג ים נא עם יוגורט קייצת מקיבוץ געש, עלי קייצת, פרוסות סוף טרי בחמיצות עדינה ופרחי גרגר (62-108 ש"ח). מכיוון שתכף נעשה חם מדי והטבע נובל יוגש התפריט למשך שבועיים בלבד. אם מעניין אתכם לראות מטבח ישראלי־מקורי בהתהוות, שמתרחק מכל מה שמריח ממחוזות הסביצ'ה-טרטר – קבלו המלצה חמה.
נמל תל אביב, האנגר 12, קומה שנייה, עד שבת (22.6)

מימין לשמאל: הילה הראל, ענר בן־רפאל, נורית הרץ ויתיר שדה (צילום חיים יוסף)
מימין לשמאל: הילה הראל, ענר בן־רפאל, נורית הרץ ויתיר שדה (צילום חיים יוסף)

בראנץ' חדש | רדלר

שף מושיקו גלמליאלי פותח את דלתות מסעדת רדלר לבראנץ'-לאנץ' חדש סקסי, מהודק, אלכוהולי ומפנק. בתפריט תמצאו רושטי עם גרבלקס, שמנת חמוצה, סלקים וחזרת (64 ש"ח), אגז בנדיקט על לחם קסטן מחמצת עם חמאת מיסו וסלמון/בייקון (72 ש"ח), אניולוטי ריקוטה ותרד בחמאת מרווה (98 ש"ח) ועוד מנות מענגות וקוקטיילים לצוהרי הסופ"ש.
נחלת בנימין 48, שישי ושבת 12:00-15:00

בשורה לסופ"ש. רדלר (צילום אלון ולנסי)
בשורה לסופ"ש. רדלר (צילום אלון ולנסי)

מבשלים ביחד | רז רהב X וינונה פוראבר

בעוד OCD סגורה וב-MAZON אין מקום עד קץ כל הימים (או לפחות עד סוף החודש, כשהפופ אפ המתמשך עתיד להסתיים), הנה סידרנו לכם דייט עם שף רז רהב: לערב אחד בלבד הוא מפציע בשת"פ עם שף אביתר מלכה לרגל יום הולדת שנתיים לווינונה. בארוחה יבשלו שני השפים עשר מנות שמפגישות בין הגסטרו בר של מלכה לתרצה של רהב, כולל קלאסיקות משני הצדדים ומנות משותפות – קרפצ'יו מלון של רהב עם ברזאולה שמלכה מיישן, למשל. 400 ש"ח כולל קוקטייל ובקבוק סן פלגרינו (לא כולל יין).
שלמה המלך 2, ראשון (16.6)

אביתר מלכה ורז רהב (צילום יונתן גרינברג)
אביתר מלכה ורז רהב (צילום יונתן גרינברג)

לשתות בלי תחתית | לה אוטרה

את הדיל הכי משתלם מעכשיו ועד סוף החודש תמצאו בלה אוטרה, הבר הקריבי של קבוצת האימפריאל: מרגריטות ודאקירי all you can drink מתפריט מיוחד ובו גרסאות קלאסיות וקפואות, וכל זאת במחיר המשקה הראשון – 70 ש"ח. מכאן אתם מוזמנים לאתגר את הברמנים לשקשק דרינק ועוד אחד מבלי להזיז שקל נוסף בחשבון הבנק. תפריט האוכל החדש מוצע גם כן בדיל משתלם של 30 אחוז הנחה – טאקו בקר, קרפצ'ו טונה ופפאיה מוחמצת ועוד מנות, שהגה המוח הסוטה בקטע טוב של שף עינב אזגורי. בלי קשר, ההפי האואר המשתלם כשלעצמו נמשך, 35 ש"ח לקוקטייל בין השעות 18:00-20:00.
הירקון 66, ראשון-רביעי ושבת מ-18:00

כמה שתוכלו לשתות. לה אוטרה (צילום מהאינסטגרם laotratlv@)
כמה שתוכלו לשתות. לה אוטרה (צילום מהאינסטגרם laotratlv@)

שניים סינים | פופ אנד פופ

נודה באמת, מאז האייטיז אנחנו מתגעגעים לאוכל סיני. המטבח האסיאתי ששקע בתהומות הרטרו חוזר כעת בגרסת פיין דיינינג לפופ אנד פופ, יוזמה של שף שחף שבתאי שחקר את מטבחי המחוזות השונים בעזרת צוות הטבחים של המסעדה, שרבים ממנו הם ילידי סין.  החל מהיום ובכל יום שני תלבש פופ אנד פופ אווירה סינית כרקע לתפריטים ממחוזות סין השונים, למשל המטבח של שנחאי שמאופיין בטעמים מתקתקים. בין המנות תמצאו קלאסיקות כמו חצילים בקרמל סיני, דים סאם אדממה בתה שחור וטחינה סינית, סלט מלפפונים שבור ברוטב XO וצ'יקן קארי סיני עם נתחי פרגית במעשנה (45-139 ש"ח), כשפנסים סיניים אדומים וצוות רקדנים מהמזרח יוסיפו לטעמים תוכן אמנותי.
הארבעה 28, ימי שני (מ-10.6)

שף שחף שבתאי והצוות, שני סיני במסעדת פופ אנד פופ (צילום יריב אלדד)
שף שחף שבתאי והצוות, שני סיני במסעדת פופ אנד פופ (צילום יריב אלדד)

סטייק במחיר רצפה 2.0 | מיטמן שרונה

מסעדת הפופ אפ בשרים המשתלמת חוזרת: לאחר שגרפה מחמאות בדיוק לפני שנה שבה קצביית מיטמן ופותחת בחלל המתחלף בשרונה מרקט מסעדת פופ אפ "מהקצב לצלחת" –  נתחים משובחים שעולים על הגריל לצלייה מדויקת ונמכרים במינימום פוזה ומחיר: סטייק 300 גרם ותוספות קרעי תפוחי אדמה דרוס, קולסלאו וצ'ימיצ'ורי ב-89 ש"ח; מגש זוגי עם אנטריקוט, פילה שייטל, קבב, נקניקיות ותוספות (152 ש"ח); ומגש חברים ובו פריים ריב על העצם, סינטה ועוד ביסים עסיסיים לארבעה-חמישה קרניבורים (359 ש"ח). המסעדה צפויה לפעול עד סוף הקיץ, אבל במדינה שאין לדעת מה יקרה בה מחר – קחו את המידע בערבון מוגבל והקדימו להגיע.
קלמן מגן 3 (שרונה מרקט), ראשון-חמישי 11:30-22:00, שישי 11:30-15:30, עד 31.8

מהקצביה לצלחת. פופ אפ מיטמן, שרונה מרקט (צילום רוני כספי)
מהקצביה לצלחת. פופ אפ מיטמן, שרונה מרקט (צילום רוני כספי)

האופים החדשים | בית לחם

"בית לחם" היה מוסד שכונתי ידוע, מוכר ואהוב על ידי תושבי רחוב ויצמן. הם התרגלו לרכוש בו לחמים נהדרים לקחת הביתה, לצד כריכים טריים וקרואסון שקדים אחד שהפך לאיקוני. ממש לאחרונה עבר בית לחם שיפוץ מהיסוד, וכעת מפעילים אותו אסף ארדה והקונדיטור צח שקרוקה, הלוא הם "האופים הקטנים" מנחלת יצחק (ומי שלא מכיר, הגיע הזמן). השניים שיפצו את המקום למשעי וערכו מתיחת פנים משמעותית, הוסיפו מאפים, סלטים טריים, עוגות ולחמים נהדרים (היי לחם גזר משובח) והחזירו עטרה ליושנה עם קרואסון השקדים שעדיין מוגש כאן.
ויצמן 20, ראשון-שישי מ-7:00, שבת סגור

כבר לא רק אופים קטנים: אסף ארדה (משמאל) והקונדיטור צח שקרוקה, בית לחם (צילום דויד מויאל)
כבר לא רק אופים קטנים: אסף ארדה (משמאל) והקונדיטור צח שקרוקה, בית לחם (צילום דויד מויאל)

ללכת בעקבות האווז | סיורי קולינריה גריי גוס

לפני שהחום והלחות סוגרים אתכם במזגן עד אוקטובר, מותג הוודקה Grey Goose מציע סיורי אוכל ואלכוהול ברחבי העיר במסלולי ברים, מסעדות שף, בראנץ', בתי מלון ומסלול בחיפה, למי שרוצה לצאת מגבולות תל אביב. הסיורים יתקיימו בקבוצה מצומצמת במיני ואן מפואר, בהדרכת פיגורות מעולם הקולינריה, ויעברו במקומות שיציעו ביס ודרינק – ג'ורג' וג'ון, הוורמוטריה, אוזריה, בושוויק ועוד. 329 ש"ח (כולל מתנה אישית), הטבת 100 ש"ח ללקוחות MAX.
ראשון-שישי (16-28.6), להזמנות

בעקבות האווז. שף תומר טל ממסעדת ג'ורג' וג'ון, follow the goose (צילום אמיר יעקובי)
בעקבות האווז. שף תומר טל ממסעדת ג'ורג' וג'ון, follow the goose (צילום אמיר יעקובי)