חולדאי יחרים את טקס השקת הרכבת הקלה: "זאת המחאה שלי"

ביום בהיר רואים מכאן כמה מירי רגב קטנה. ראש העיר רון חולדאי (צילום: איליה מלניקוב)
ביום בהיר רואים מכאן כמה מירי רגב קטנה. ראש העיר רון חולדאי (צילום: איליה מלניקוב)

פחות מ-24 שעות לפני טקס ההשקה הממשלתי של הקו האדום, קיבל ראש העיר רון חולדאי הזמנה טלפונית ממירי רגב להצטרף לאירוע שיתקיים מחר בדיפו של הרכבת הקלה בפתח תקווה. חולדאי הודיע בסרטון מטעמו כי לא יגיע לטקס במחאה על השבתת הרק"ל בסופי שבוע

16 באוגוסט 2023

הרכבת הקלה יוצאת לדרך ביום שישי בבוקר עם השקתו של הקו האדום, כידוע לכל, וטקס ההשקה הממשלתי שהיה תחת איפול כבד מחשש המחאה עדיין לא הוכרז רשמית, אך כעת ברור שיתקיים מחר (חמישי, 17.8) בדיפו פתח תקווה. איך ברור? כי פחות מ-24 שעות לפני קיומו נזכרה סוכנת הכאוס מירי רגב להזמין לטקס את רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו – הלוא היא העיר שבמרכז הפרויקט כולו – לאחר ששקלה במשך זמן שלא להזמינו כלל כדי למנוע ממנו תמונת ניצחון בקמפיין הבחירות לרשויות המקומיות שיתקיימו בעוד חודשיים וחצי. חולדאי מיהר להגיב להזמנה בסרטון קצר. צפו:

>> המדריך למחאת הקו האדום: כל ההפגנות, השיירות והשיבושים
>> הגענו אל הקו האדום: תל אביב חייבת להחרים את הרכבת הקלה
>> הרכבת הקלה יוצאת לדרך, צפופה מדי ויקרה מדי. ותודה למירי רגב
>> מטורף: השבתת הרק"ל בשבת תעלה לנו 900 מיליון שקלים בשנה

אם לקצר סיפור קצר, חולדאי דחה את הזמנתה של רגב במילים "זאת המחאה שלי", והסביר כי למרות שמדובר באירוע היסטורי, ולמרות ההתרגשות לקראת הרכבת הקלה ולמרות שהוא עצמו מעורב בניסיונות לגרום לה להתרחש כבר 23 שנים, העובדה כי הרכבת הקלה לא תסע בשבת בלתי נסבלת במדינה דמוקרטית וליברלית. עוד לפני כן הכריזה סגניתו של חולדאי, מחזיקת תיק התחבורה בעירייה ויו"ר סיעת מרצ בעיר מיטל להבי, כי תצטרף אל המפגינים נגד אי הפעלתה של הק"ל בשבתות ומועדים. סגנו לשעבר של חולדאי, ראובן לדיאנסקי, אף הצטרף באופן רשמי למחאה ומוביל הפגנה שתתקיים בשישי בתחנת ארלוזרוב של הקו האדום (18.8, 13:00).

הפעלתה של הרכבת הקלה אחרי עשרות שנות תלאות הייתה אמורה להפוך לחגיגה עירונית בתל אביב, ובעירייה נערכו מבעוד מועד עם הופעות מוזיקליות שיתרחשו בתחנות הקו האדום ביום שישי הקרוב ואווירת חג על הרציפים, אך המחאה המסתמנת נגד השבתתה במשך כ-20 אחוז מהשבוע תהפוך את יום ההשקה ליום של הפגנות, שיירות רכבים ושיבושים אחרים. סקרים שבדקו בשבועות האחרונים את התמיכה בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת ממקמים אותה באזורי ה-70 אחוז מכלל הציבור, ובתנועות ההתנגדות להפיכה המשטרית מתכוונים לרתום את מחאת הקו האדום כחלק ממהלך כולל של מאבק במשטר ההלכה המסתמן.