פלורנטין אכלה אותה: במקום מדרחוב חדש – עוד פקקים וצפירות

נדחה עד להודעה חדשה. מדרחוב פלורנטין (הדמייה: ברמן ברוט אדריכלי נוף // עיריית תל אביב-יפו)
נדחה עד להודעה חדשה. מדרחוב פלורנטין (הדמייה: ברמן ברוט אדריכלי נוף // עיריית תל אביב-יפו)

התוכנית להפיכת רחוב פלורנטין למדרחוב, כחלק מתכנון עירוני מקיף להוצאת כלי רכב מהשכונה, נדחתה למועד לא ידוע בלחץ תושבי פלורנטין שהתנגדו לביטול מקומות החנייה ברחוב והפיכתו ל"רחוב תיירותי". עיריית ת"א-יפו: "העירייה קשובה לכך שהעמסת עבודות נוספות בעת הזו עשויה ליצור קושי רב"

מכה קשה לתוכנית העירייה להוצאת כלי הרכב הפרטיים משכונת פלורנטין: התוכנית לסגירת רחוב פלורנטין לתנועת כלי רכב והפיכתו לרחוב מוטה הולכי רגל, בדומה למה שנעשה כבר במדרחוב לוינסקי ובמדרחוב הטקטי בנחלת בנימין, נדחתה למועד בלתי ידוע עקב התנגדותם המסיבית של תושבים בשכונה לביטול מקומות החנייה ברחוב.

כזכור, בחודש אוגוסט הודיעה עיריית תל אביב-יפו כי היא מקדמת את התוכנית כחלק מתכנון תחבורתי מקיף שאמור להפחית את תנועת כלי הרכב בשכונת פלורנטין וליצור טבעת היקפית של תחבורה בצירי התנועה שמקיפים אותה, ופתחה בהליך לשיתוף ויידוע הציבור. המפגשים שקיימה העירייה עם התושבים, בעיקר בזום, גילו נחשול זועם של התנגדות בקרב תושבי השכונה סביב הכוונה לבטל כ-100 מקומות חנייה ברחוב ובסביבתו.

מי צריך עוד עצים וצל? מדרחוב פלורנטין (הדמייה: ברמן ברוט אדריכלי נוף // עיריית תל אביב-יפו)
מי צריך עוד עצים וצל? מדרחוב פלורנטין (הדמייה: ברמן ברוט אדריכלי נוף // עיריית תל אביב-יפו)

התושבים המתנגדים טענו כי סגירת רחוב פלורנטין תהיה טובה אולי לסוחרים, אך תייצר רחוב "תיירותי" בדומה לשוק לוינסקי ממנו יהנו בעיקר מי שמתגוררים מחוץ לשכונה, ותוסיף רעש והמולה לאזור שגם כך גדוש בבתי קפה, מסעדות וברים. עוד טענו התושבים כי כל עוד נמשכות עבודות ההתחדשות העירונית באזור, פרויקט שיסגור רחוב נוסף יהפוך את הגיהנום התעבורתי בשכונה ללוהט אף יותר.

>> בתי הקפה הכי טובים של פלורנטין: רנסנס של קפאין
>> פלורנטין היא בית. כל מה שמחוצה לה זה חו"ל // העיר של פלד

קמפיין הלחץ של תושבי פלורנטין עבד, ומי שקיוו כי השכונה תהפוך למודל ירוק ושקט של עירוניות מתחדשת ונטולת כלי רכב פרטיים, יאלצו לחפש מודל אחר. הבוקר הודיעה העירייה כי "לאור ריבוי עבודות התשתית ברחבי העיר, המתקיימות במקביל, העירייה קשובה לכך שהעמסת עבודות נוספות בעת הזו עשויה ליצור קושי רב. על כן החליטה הנהלת העירייה לדחות את יישום התוכנית למועד מאוחר יותר. כאשר תחודש התוכנית, בחירת המקטעים ברחוב פלורנטין שייסגרו לתנועת כלי רכב, תיעשה תוך כדי שיח עם התושבים, התושבות ובעלי העסקים".

תוכנית מדרחוב פלורנטין (מקור: עיריית תל אביב-יפו)
תוכנית מדרחוב פלורנטין (מקור: עיריית תל אביב-יפו)

בשנה האחרונה, שלא כמנהגה, יישרה העירייה קו עם מאבקי תושבים רבים: כך, למשל, מיהר ראש העיר רון חולדאי ולצדו כל בכירי העירייה לעמוד עם תושבי רמת אביב המתנגדים להוצאתם מחוץ לטבעת אגרת הגודש על כלי רכב הנכנסים למרכז העסקים של תל אביב, וכך התקפלה העירייה מהתוכנית המקורית לפינוי התחנה המרכזית אל מתחם פנורמה בתל כביר בלחץ תושבי שכונות קריית שלום ונווה עופר.