מדריך הטייק אווי הירושלמי של משפחת נתניהו

מחניודה, סושי רחביה, המוציא: כתב האישום נגד שרה נתניהו חושף את ההעדפות הקולינריות המשובחות של המשפחה (לכאורה, לכאורה). כך תוכלו גם אתם לחיות כמו הנתניהוז

פולנטה, בלגן, פריז. צילום: שרון היינריך
פולנטה, בלגן, פריז. צילום: שרון היינריך
10 בספטמבר 2017

הגשת כתב האישום בכפוף לשימוע נגד שרה נתניהו במה שמכונה "פרשת החמגשיות" חושפת את טעמם המתעתע של הנתניהו'ז. בכתב האישום טרחו בפרקליטות לפרט את המסעדות שמהן הזמינו בני המשפחה (ובחלק מהמקרים אף ציינו את שמות השפים. פודיז שם במשרד המשפטים). יותר משמעניין לראות מי מופיע ברשימת המסעדות, מפתיע לגלות ממי לא טרחו להזמין. היינו מצפים למצוא ברשימה את אחת המסעדות הטובות בבירה מאז שנת 2000, צ'אקרה. על ההיעדרות הזאת ללא ספק מני נפתלי אמור לתת את הדין. מעניין עוד יותר לגלות שסוגיית הכשרות לא שיחקה תפקיד בהזמנות, ולראייה מסעדת מחניודה שמגישה מנת ערימת פירות ים, וכן טרטר בקר לפתיחה ועוגת גבינה נפלאה בצנצנת לסיום. אכן, הרשימה מוכיחה שלבני הזוג נתניהו יש חושים קולינריים בריאים לתפארת מדינת ישראל. בשם הדמוקרטיה ולאלה מכם שרוצים לחיות כמו המשפחה הראשונה של ישראל (לכאורה), בדקנו את רשימת המסעדות שהוזמנו מהן חמגשיות אל בית ראש הממשלה, ואלה המסקנות:

איטליה הקטנה (היום סאפורי)

 המסעדה נסגרה ב- 2013 אחרי עשרים ושש שנות פעילות כמסעדה חלבית, והפכה למסעדת סאפורי האיטלקית הבשרית המתהדרת בטאבון. אם מדובר בפסטה החלבית משכבר או בפוקצ'ה ומנות הבשר העדכניות, בכל מקרה במלכודת פחמימות עסקינן, לא משהו שסנדרה רינגלר הייתה מאשרת לקראת מפגש פסגה עם מלאניה טראמפ.

חיבה לפחמימות. צילום: שאטרסטוק
חיבה לפחמימות. צילום: שאטרסטוק

 

סאפורי

פרה על הגג

 השף שלום קדוש, שף מלון לאונרדו, מומחה בבישול לנשיאים ולאורחים רשמיים. במלון פועלת מסעדת פרימוורה האיטלקית החלבית (שוב, אזעקת פחמימות פועלת), וכן פרה על הגג המיתולוגית, שפעלה בירושלים בין השנים 1979-1996 ונפתחה מחדש שוב ב- 2013. מדובר במסעדת בשרים כשרה המתמחה באירועים מוזמנים מראש ומתומחרים בהתאם להזמנה. בעבר הוגשו בה מנות כמו קובה נייה, או רביולי במילוי קונפי ארטישוק ירושלמי.

פרה על הגג

בטוב טעם. מחניודה. צילום: יהב יעקב
בטוב טעם. מחניודה. צילום: יהב יעקב

מחניודה

מתחשק לכם חמגשית ממחניודה? תשכחו מזה. המסעדה אינה מפעילה שירות משלוחים (כמו גם חלק מהמסעדות האחרות ברשימה) אבל שירות המשלוחים של המשפחה המלכותית (לכאורה) הצליח להשיג להם מנות אפילו מהמסעדה הנחשקת בעיר.
מסעדת השוק הפרועה והמצוינת שהקים השף אסף גרניט, מציעה מנות עונתיות משתנות כמו כמו סלופי ג'ו לא חוקי, פולנטה ראגו פטריות ופרמז'ן שהפכה למקור לאין סוף חיקויים, ערימת פירות ים בציר עוף מצרי ועוגת גבינה בצנצנת. 53-168 ש"ח למנה.  

מחניודה

ספרה ליאור חפצדי, קייטרינג

הקייטרינג היוקרתי שפורסם בעבר בידי אמנון אברמוביץ' שגבה 20 אלף ש"ח על ארוחת בוקר בקיסריה לפחות מ-20 סועדים בנוכחות שר ההגנה האמריקאי הוא עוד אחד מהפייבוריטים של משפחת נתניהו. ובצדק – חפצדי שטופח אצל עזרא קדם מכין מנות כמו ניוקי אווריריים בעבודת יד ובשרים משובחים שהוא מעשן בעצמו.

קציצות בקר של אבי לוי, גם אנחנו אוהבים. צילום: אפרת ליכטנשטט
קציצות בקר של אבי לוי, גם אנחנו אוהבים. צילום: אפרת ליכטנשטט

המוציא

פייר, פה שרה הפתיעה אותנו. המוציא של זוכה מאסטר שף אבי לוי מגישה אוכל צפון אפריקאי פיקנטי עם יד נדיבה על טעמים עוצמתיים ותיבול אמיץ. המנות מוצלחות, והולמות את הדימוי של מירי רגב (שבפועל דווקא בולסת פירות ים בגוצ'ה דיזנגוף). לוי מגיש קציצות דגים בולט אלג'יראיות פריכות (71 ש"ח), מעקוד עשוי תפוחי אדמה וכרישה (49 ש"ח), דגים ברוטב לימון-שום הנקרא שרמולה פיקנטי (69 ש"ח), וטפייה ערייס פיתה ממולאת כבש ולימון כבוש (79 ש"ח).

המוציא

סושי רחביה

סושיה ותיקה ורבת סניפים המתמחה במגשי אירוח. אם תהיתם איך הגיעו במשפחת נתניהו להזמנה של 13 אלף שקל מהסושיה, תשמחו לדעת שמגש סושי עולה כאן 235 ש"ח (ל- 56 יחידות סושי). הרשת שהחליטה לרכוב על הפרסום הכפוי יצאה כבר 2015 לאחר הפרסום הראשון על אהבתם של הנתניהו'ז לסושי שלהם במגש מיוחד הנקרא "קומבינציית נתניהו".

סושי רחביה

בצלים ותאנים

קייטרינג רב ותק של משפחת לוי. ההורים האכילו את לאה ויצחק רבין, והבנים איקו ושי ממשיכים עם המסורת המשפחתית. אוכל יצוגי הכולל בישול על בסיס חומרי גלם טריים מכאן.

 

קבלייר  

הביסטרו הצרפתי של דידי בן ארוש פעל במשך עשרים שנה, עד 2015, ואירח דיפלומטים, פוליטיקאים ושועי עולם, ובמקביל טיפח דור שלם של שפים, והציע מנות כמו מיני המבורגרים עם כבד אווז או אסקלופ עגל. לקראת סוף ימיה של המסעדה היא פעלה, במשך כחמישה חודשים, תחת השם "ארוחת ערב בקבלייר" כסניף הירושלמי של מסעדת ארוחת ערב של השף יונתן רושפלד. ביולי 2015 היא נסגרה, לטענת בן ארוש ורושפלד בשל המצב הבטחוני בבירה.

[interaction id="59b1562f0f70c80001c27078"]