מה רואים הלילה: הקומדיה השחורה הראשונה של ברק ומישל אובמה

רק רוצחים באירלנד. "בודקין" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)
רק רוצחים באירלנד. "בודקין" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)

"בודקין" היא קומדיה שחורה בלשית חדשה בנטפליקס, והיא מזכירה מאוד את "רק רוצחים בבניין" הכיפית, רק שבמקום בניין עתיר דיירים מוזרים בניו יורק יש פה עיירה ציורית עתירת תושבים באירלנד והכל קצת יותר מקריפ. היא גם הסדרה המתוסרטת הראשונה מחברת ההפקה של משפחת אובמה. סלחנו מראש

מזמן לא הייתה לנו קומדיה שחורה שהיא גם תעלומה בלשית ובמרכזה פודקאסטרים קלולסים שרוצים לשחק בז'אנר הטרו קריים, וכשאנחנו אומרים "מזמן" אנחנו מתכוונים לחצי שעה בערך. תת הז'אנר על שם "רק רוצחים בבניין" לא מחייב פודקאסטרים במרכזו, וגם הרעיון של קומדיה בלשית לא בדיוק חדש, אבל זה מה שהולך עכשיו. ו"בודקין" שעולה היום בנטפליקס מספקת את הסחורה.

>> "שארדלייק": הרבה יותר טובה ממה שציפינו // ביקורת
>> אבודים: הסדרה הראשונה שנוגעת בטראומה של ה-7.10 // ביקורת

מדובר בסדרה המתוסרטת הראשונה שבוקעת מ"Higher Ground", חברת ההפקה של מישל וברק אובמה, כחלק מהדיל הרב-שנתי שנחתם בינם ובין נטפליקס, והיא מצולמת ברחבי אירלנד הכפרית על רקע נופים מטמטמים. במרכז הסדרה פודקאסטר אמריקאי מצליח (וויל פורטה המצוין) והאסיסטנטית שלו (רובין קארה המעולה מ"Trying"), שמגיעים לעיירה ציורית שקטה ונידחת כדי לחקור את היעלמותם המסתורית של שלושה זרים שנקלעו לאזור. הם שוכרים את שירותיה של עיתונאית חוקרת אמיתית מדאבלין, ויחד איתה מנסים לדובב את תושבי המקום. ואז הכל קצת מסתבך.

"בודקין" היא למעשה סאטירה על העיתונות השטחית של דור הפודקאסטים והטיקטוקים ועל קלישאות תיירותיות על אירלנד הכפרית, כשציר העלילה המרכזי הוא כזה שבו העיתונאית הרצינית מובילה את צמד אנשי התוכן לסיפור גדול ומפחיד בהרבה ממה ששיערו, גילוי ששם את חייהם בסכנה. יש בדרך יותר טוויסטים מבמסיבת ריקודי טוויסט, וגם אם זה קצת מרגיש כמו ריפ-אוף מתוחכם של "רק רוצחים בבניין", התוצאה נראית בשני הפרקים הראשונים מספיק מקורית ושונה מבחינת בניית העולם והדמויות, אז למי אכפת. לאובמהז אנחנו מוכנים לסלוח.
>> בודקין // Bodkin, שבעה פרקים, עכשיו בנטפליקס