מה רואים הלילה: הספין-אוף הצרפתי שמחייה את "המתים המהלכים"

אולי הפעם זה יעבוד. "המתים המהלכים: דאריל דיקסון" (צילום: יחסי ציבור/AMC)
אולי הפעם זה יעבוד. "המתים המהלכים: דאריל דיקסון" (צילום: יחסי ציבור/AMC)

חשבתם שכבר לא תראו את "המתים המהלכים", אבל כמו כל זומבי טוב גם היא חוזרת לחיים, ומקבלת צ'אנס אמיתי לחזור לתודעה עם "המתים המהלכים: דאריל דיקסון", שמתמקד באחת הדמויות האהובות ביותר בסדרה ומתרחש בצרפת עם קאסט צרפתי. ההשוואות ל"האחרונים שבינינו" כבר בדרך

10 בספטמבר 2023

האם העולם צריך עוד סדרת ספין-אוף של "המתים המהלכים"? כמובן שלא. האם הוא צריך את "המתים המהלכים: דאריל דיקסון", סדרת ספין-אוף שעוסקת באחת הדמויות הנערצות ביותר בתולדות המותג? כמובן שכן. אבל בכל מקרה אף אחד לא באמת שואל את העולם, והיום עולה ב-AMC הסדרה החדשה בכיכובו של נורמן רידוס, שגילם את דמותו של הלוחם הסרקסטי הגדול בסדרת הלהיט שהלכה ודעכה עד לסיומה בנובמבר שעבר. וזה נראה טוב. והמעריצים שמחים. והדירוגים בינתיים גבוהים.

>> איפה אתם בחג: משפחות סרטי דיסני שהיינו שמחים לאכול איתן
>> רגע לפני הגמר: סתיו קצין משתלטת גם על הרשימה הזאת

העלילה מנחיתה את דיקסון על חופי צרפת, הוא לא זוכר איך ומדוע הגיע לשם, אך הוא חדור תחושת דחיפות לחזור אל ארצות הברית והעניינים שנותרו פתוחים. לתסריטאים יש תוכניות אחרות, והגיבור הלא-רשמי של "המתים המהלכים" מקבל הזדמנות להיות גיבור אמיתי, ללוות ולהציל בדרכו נער משיני הזומבים ומציפורניו של מערבולת תככים של שלטון דתי-קיצוני שמתפתח בפאריז, ולחמוק מהשוואות בלתי נמנעות ל"האחרונים שבינינו".

אם "המתים המהלכים: דאריל דיקסון" תצליח לעשות את כל זה, היא כנראה תחזיר את הפרנצ'ייז של "המתים המהלכים" בחיים. הספין-אופים האחרים של הסדרה המצליחה רחוקים מלהיות כישלונות, ואפילו "המתים המהלכים: עיר מתה" תקבל עונה שנייה, אבל "המתים המהלכים" איבדה את המקום המרכזי שתפסה בשיח התרבותי-טלוויזיוני בעונות הראשונות שלה בתחילת העשור הקודם, אז עדיין נחשבה לאחת הסדרות הכי טובות בטלוויזיה של אותה עת. המעריצים השרופים נשארו, אבל הבאזז נעלם.

רק כדי להבין מאיזה גובה נפלה "המתים המהלכים": את העונה השביעית שלה היא פתחה עם 17 מיליון צופים לפרק הבכורה. בעונת הסיום, חמש עונות מאוחר יותר, צפו בפרמיירה כ-2.2 מיליון צופים. יש סיכוי שהפורמט המהודק של "המתים המהלכים: דאריל דיקסון" – שישה פרקים, קאסט צרפתי ברובו, וייב של הפקה אירופית – הוא בדיוק מה שהייתה צריכה הסדרה שהיקום שלה הלך והסתבך בעלילות מפותלות ומרובות דמויות. דיקסון, צייד הזומבים המיומן והמחוספס ביותר ביקום הזה, הוא הסיכוי שלה לחזור ולקבל מחדש את המוג'ו היצירתי שקצת אבד לה. העונה השנייה שלה כבר אושרה עוד לפני שידור הפרק הראשון. הזומבים חוזרים, תיראו מופתעים.
>> "המתים המהלכים: דאריל דיקסון", עונה ראשונה 6 פרקים (פרק בשבוע), AMC ומתישהו גם בישראל