מה רואים הלילה: הסדרה הישראלית שכבשה את מצעדי נטפליקס

עברה מתחת לרדאר. "מלכת היופי של ירושלים" (צילום: יחסי ציבור/yes)
עברה מתחת לרדאר. "מלכת היופי של ירושלים" (צילום: יחסי ציבור/yes)

אחרי שעברה מתחת לרדאר של יותר מדי ישראלים כששודרה ב-yes בקיץ שעבר, מגיעה הדרמה היומית המושקעת "מלכת היופי של ירושלים" לנטפליקס וכובשת בצדק את המקום הראשון במצעד הצפייה המקומי. האם היא תשחזר את ההצלחות הבינלאומיות של "פאודה" ו"שטיסל"?

הנה משהו שלא קורה כל יום: סדרה ישראלית מתייצבת בראש מצעד הסדרות הנצפות ביותר בנטפליקס. כן, בנטפליקס ישראל כמובן (בפולין היא מקום תשיעי), אבל גם זה לא דבר שקורה כל יום. אנחנו מדברים על "מלכת היופי של ירושלים", הדרמה היומית המושקעת עד כדי לסתות שמוטות של yes, שמבוססת על רב המכר הענק של שרית ישי-לוי. בזמן שידורה בישראל בקיץ שעבר היא חלפה מתחת לרדאר של מי שאינו מנוי yes (כלומר, רוב הצופים בישראל), ועכשיו יש לנו הזדמנות מרהיבה להשלים את החור הזה בהשכלה הטלוויזיונית שלנו עם או בלי דיבוב לאנגלית.

סיפור המסגרת של "מלכת היופי של ירושלים" עוסק במשפחת ארמוזה הירושלמית, משפחה ס"טניקית שהוטלה עליה קללה לפיה הגברים עימם יתחתנו נשות המשפחה לא יאהבו אותן לעולם. מדובר בסאגה הנפרסת על פני שלושה דורות ושני צירי זמן, מלפני הקמת המדינה ועד לשנות השבעים של המאה ה-20, וההשקעה בפרטים הקטנים – תלבושות, תסרוקות, אביזרים ותפאורה – מקפיצה את הסדרה לסטנדרט הבינלאומי הגבוה ביותר ומציבה אותה בעמדת זינוק נאה להפוך ללהיט נטפליקס בינלאומי כמו "פאודה" ו"שטיסל" לפניה.

>> הסדרות הישראליות הכי טובות בטלוויזיה כרגע
>> אתמול בלילה ראינו את סדרת המד"ב הכי משונה של העת הזאת

הקאסט הנפלא ומרובה המשתתפים, בהובלתם של מיכאל אלוני, עירית קפלן, הילה סעדה, יובל שרף, מלי לוי גרשון הנהדרת, סוול אריאל אור עוצרת הנשימה ועוד ועוד שחקנים מצוינים, מתמסר יפה לבימוי הסוחף של עודד דוידוף ("הכל דבש", "תמרות עשן") והתסריט של שלמה משיח ואסתר נמדר תמאם עושה הרבה כבוד לרומן של ישי-לוי ונמנע מלייצר עומס אידיאולוגי מיותר. העונה השנייה של הסדרה אמורה לעלות ב-yes בחורף 2022, ועד אז יש לנו כאן בינג' ישראלי נהדר (רק אל תשכחו לכבות את הדיבוב לאנגלית, ממש עדיף בלי).

>> "מלכת היופי של ירושלים", עונה אחת, 44 פרקים, עכשיו בנטפליקס