מה רואים הלילה: גרסת המציאות של "חוק וסדר" שוברת את נטפליקס

המאסטר של סדרות המשטרה הגיע. "מחלק רצח: ניו יורק" (צילום: יחסי ציבור'נטפליקס)
המאסטר של סדרות המשטרה הגיע. "מחלק רצח: ניו יורק" (צילום: יחסי ציבור'נטפליקס)

המוח שמאחורי "חוק וסדר", דיק וולף, לא מסתפק יותר בשליטה הטוטאלית שלו בפריים טיים המתוסרט של ערוצי הברודקאסט, ומביא לנטפליקס נוסחה חדשה ולגמרי מנצחת בז'אנר הפשע האמיתי. היא עובדת נהדר ב"מחלק רצח: ניו יורק" ותמשיך מכאן לערים נוספות, אז תתכוננו לעוד 20 שנה של זה

דיק וולף הוא אימפריית טלוויזיה של איש אחד, מלך הסדרות של רשתות הברודקאסט האמריקאיות, ואף אחד לא יכול להתחרות בו. המוח מאחורי המותגים "חוק וסדר", "FBI" ו"שיקגו" רשם בינואר שיא שספק אם ישבר כשלא פחות מ-6 סדרות שלו עלו בבת אחת לאוויר עם עונות חדשות, כולל "חוק וסדר" ו"חוק וסדר: מדור מיוחד" שממשיכות את הראן המשוגע שלהם כבר יותר מ-20 שנה. ועכשיו וולף נוחת בנטפליקס כדי לכבוש גם את ארצות הסטרימינג.

>> מה עוד לא ראיתם: 20 הסדרות הכי טובות בטלוויזיה עכשיו
>> מה ראינו בלילה: 5 סדרות וסרט מופת שהחזיקו אותנו ערות השבוע

וזאת כניסה מעניינת במיוחד: "מחלק רצח: ניו יורק" נושאת אמנם לשווא את שמה של "Homicide"' סדרת המופת שיצרו פול אטאנסיו ודיוויד סיימון ונקראה בארץ "רצח מאדום לשחור", אבל היא גם מסמנת את כניסתו של וולף אל ז'אנר הפשע האמיתי שנטפליקס סייעה להפוך לאחד הז'אנרים הפופולריים בעולם, והוא מגייס את כל הכישרון והיכולות שלו כדי ללמד את אנשי הדוקו איך עושים מזה דרמה באמת.

"מחלק רצח: ניו יורק" עוסקת בחמישה מקרי רצח אמיתיים שהחרידו את ניו יורק בעשורים האחרונים, ומגיעה אל השוטרים שחקרו אותם ואל מעורבים נוספים כדי לשחזר באמצעותם את הסיפור. וולף עושה כאן עבודת הפקה ספקטקולרית, ומשהו בתאורה ובדמויות יוצר קישור חזק אל סדרות הטלוויזיה הנוסחאתיות של וולף: יש תעלומה, יש שוטרים טובים, יש פתרון, והכל בפרק אחד. כמו ב"חוק וסדר" – כך גם בגרסת המציאות.

אבל סדרת הדוקו-פשע הזאת מגיעה למקומות אפלים מאוד שאולי נראים לעיתים קצת מוגזמים בסדרות מתוסרטות, ומצליחים ממש להקריפ ולגרום סיוטים כשמדובר בסיפורים אמיתיים. למעשה, בניגוד ל"חוק וסדר" שנותנת את התחושה שהסדר והחוק תמיד חוזרים על כנם, כאן שולט הכאוס, הפחד האמיתי והתחושה שאי אפשר למנוע את הזוועות.

אחרי שבוע כבר אפשר לקבוע שמדובר בהצלחה היסטרית, כשבארצות הברית כובשת הסדרה את המקום הראשון במצעד הטופ-10 של נטפליקס ומדיחה ממנו את "הג'נטלמנים", וגם בשאר העולם היא צועדת גבוה. בהמשך השנה אנחנו אמורים לקבל מוולף גם את "מחלק רצח: לוס אנג'לס", ומשם הוא בוודאי ימשיך לערים נוספות. עוד נוסחת קסם נולדה.
>> "מחלק רצח: ניו יורק", עונה ראשונה, 5 פרקים, עכשיו בנטפליקס