היום: שיבושים, הפגנות וחרמות במחאת הרכבת הקלה בתל אביב

בתמונה: סוכני כאוס גוזרים קופון על הרכבת הקלה (צילום: אמיר כהן/AFP/גטי אימג'ס)
בתמונה: סוכני כאוס גוזרים קופון על הרכבת הקלה (צילום: אמיר כהן/AFP/גטי אימג'ס)

מחר (שישי, 18.8) תצא הרכבת הקלה לדרכה על הקו האדום בפעם הראשונה, ומולה תתייצב המחאה נגד השבתתה בסופ"ש בשלל הפגנות ופעולות התנגדות ושיבוש. בשעה 14:00 יתקיימו הפגנות כוח קפלן בתחנת ארלוזרוב, יהודית, קרליבך ואלנבי. בשבת בבוקר: באים לעשות הקלה אחר כך למירי רגב

18 באוגוסט 2023

המחאה נגד הרכבת הקלה ואי הפעלתה בשבת מעבירה הילוך: בסוף השבוע הקרוב יפתחו לראשונה שעריהם של קרונות הדנקל בפני הציבור על הקו האדום, ובמקום סופ"ש של חגיגות ושמחת חיים בכל רחבי גוש דן – מתגבש ברחבי תל אביב וסביבתה סופ"ש של הפגנות, שיבושים וחסימות במספר מוקדים מרכזיים, בהובלתם של ארגוני מחאה ותנועות שטח רבות, כולל "הדגלים השחורים" של שקמה ברסלר והאחים שוורצמן ו"כוח קפלן" על מאות אלפי חבריו בווטסאפ, שניהם ממובילי ההתנגדות להפיכה המשטרית.

>> הגענו אל הקו האדום: תל אביב חייבת להחרים את הרכבת הקלה
>> הרכבת הקלה יוצאת לדרך, צפופה מדי ויקרה מדי. ותודה למירי רגב
>> מטורף: השבתת הרק"ל בשבת תעלה לנו 900 מיליון שקלים בשנה

ביום רביעי קיבלה מירי רגב הדגמה נאה לעוצמת המחאה כשכמה מאות מפגינים התייצבו רק כדי לחרב לה את הפוטו-אופ בסיור מקדים עם אנשי נת"ע לקראת ההשקה בשישי. אתמול (חמישי) הוקפצו אלפי מפגינים לשדרות ירושלים ביפו ולדיפו בפתח תקווה כדי לשבש את טקס פתיחת הרכבת הקלה שערכה לעצמה קואליציית העבריינים של נתניהו, במה שנרשם כעוד אירוע מחאה מוצלח שהציג את האירוע במלוא מגוחכותו.

"קו ישיר מחבר בין הרכבת בשבת, הנשים שנשלחות לספסלים האחוריים באוטובוסים, חוק ההשתמטות, ההפרדה המגדרית בחופים ובמקוואות והסבסוד לחרדים בלבד בצהרונים", כך נמסר בהודעת הדגלים השחורים, "הממשלה הופכת אותנו למדינה דתית שמרנית עם דמוקרטיה בכאילו נוסח טורקיה, וזה קורה כאן ועכשיו בחסות ההפיכה המשטרית. אם לא נצא לעצור את זה עכשיו זו תהיה בכיה לדורות".

1. לא עולים על הרכבת

בשעה 05:40 בבוקר תצא מחר (שישי, 18.8) מקריית אריה הרכבת הקלה הראשונה לשימוש הציבור בגוש דן. בין תומכי מחאת הקו האדום ישנם רבים – ובקרוב נדע כמה רבים – הקוראים לציבור הליברלי להחרים את הרכבת הקלה עד שתסע על הפסים שלה 24/7, תוך הפעלת לחץ תקשורתי, ציבורי וכלכלי. תתאפקו קצת מה קרה.

הגענו לקו האדום. מחאת הרכבת הקלה (צילום: שאטרסטוק)
הגענו לקו האדום. מחאת הרכבת הקלה (צילום: שאטרסטוק)

2. הפגנות בתחנות הרק"ל // שישי 14:00

כוח קפלן והדגלים השחורים, על מאות אלפי העוקבים שלהם בווטסאפ, נכנסים לאירוע בכל הכוח עם הפגנות בשבע מהתחנות המשמעותיות של הקו האדום: בילינסון בפתח תקווה, ביאליק ברמת גן, תחנות ארלוזרוב, יהודית, קרליבך ואלנבי בתל אביב ותחנת בלפור בבת ים. "הנוסעים מתבקשים לעלות בתחנות ההלכה פינת איראן", כך נמסר בהודעה מהמארגנים. "ככה נראית הרכבת הקלה, מכשיר לכפייה דתית על ציבור ליברלי ענק המשרת בצבא ומשלם מיסים. נתייצב המוני בני ישראל בשישי הקרוב להתחיל במאבק על שחרור הרכבת הקלה מכפייה דתית קיצונית ומסוכנת". על פי התכנון, בשעה 16:00 יעלו המפגינים על הרכבת הקלה האחרונה לתחנת אליפלט, שם תתקיים הפגנת סיכום.

בתחנת ארלוזרוב של הרק"ל בתל אביב יתייצבו גם אנשי רשימת "חי-חילונים ירוקים" של המועמד לראשות העיר ראובן לדיאנסקי, עם שחקן הרכש החדש נאור נרקיס. "לא ניתן ש-21% מהזמן הרכבת הקלה תהיה משותקת!", כך נמסר בהודעה מטעם לדיאנסקי למפגינים. "אחרי השקעה של מיליארדים מכספינו וכמעט שמונה שנים של סיוט ופגיעה באיכות החיים ובעסקים בתל אביב, אין סיכוי שנוותר! צאו מהבית, תביאו דגל ישראל, זמבורות וכל מה שעושה רעש ובואו לתחנות הרכבת הקלה ביום שישי הקרוב בשעה 14:00".

3. שיירת הקו האדום // שישי אחה"צ  

עם סיום הפעלתה של הרכבת הקלה ביום שישי אחר הצהריים לקראת כניסת השבת, יצאו לאורכה שיירות מחאה של הדגלים השחורים בין פתח תקווה לבת ים, החל מהשעה 15:30 בקירוב, תחת הכותרת "שמים קו אדום לכפייה הדתית". פרטים נוספים בקבוצות הווטסאפ של מחאת הקו האדום

4. לא יורדים מהרק"ל // שישי אחה"צ

קבוצת פעילים מטעם "ישראל נאורה", תנועת המחאה החילונית של נאור נרקיס, מתכננת לרכוש כרטיס לרכבת הקלה ולא לרדת ממנה אחרי הנסיעה האחרונה כך שלא יתאפשר לסגור את הרכבת ברמה המעשית. "לא ניתן לממשלה אחוזת טירוף דתי לסגור לנו את הרכבת הקלה בשבת, בניגוד מוחלט לאינטרס הציבורי ולערכינו הרציונליים", כתב נרקיס.

5. מחאה מול שרת הכאוס בתחבורה // שבת 10:00 בבוקר

בשבת בבוקר צפויים ארגוני המחאה וההתנגדות להפיכה המשטרית להתייצב בהמוניהם ובמלוא עוצמתם סמוך לביתה של מירי רגב (רחוב מישר 1, ראש העין), ולהבהיר שאם לנו לא תהיה הקלה בשבת, לה תהיה שבת קשה. ויש גם הסעות. ממובילי מחאת הקו האדום נמסר: "בשבת הקרובה, ביום ההשבתה הראשון של הרכבת הקלה – נעלה כולנו לבית של חובבת השרימפס בראש העין, עיר חילונית שגם המסורתיים בה נוסעים בשבת – ונדרוש באופן ברור: אם לנו לא תהיה רכבת קלה בשבת, לך תהיה שבת קשה!". נו, זה מה שאמרנו.
>> ידיעה זו תתעדכן בימים הקרובים במקרה הצורך. לעדכונים דחופים, הודעות חשובות, שעות סופיות ומיקומים במחאת הקו האדום, הצטרפו אל קבוצות הווטסאפ הייעודיות כאן