אנחנו לעולם לא ניכנע: מצעד שירי מחאת בלפור

הם מצחיקים, הם עצובים, הם זועמים, הם בועטים: גל המחאה ברחבי הארץ הוליד כמות מפתיעה של שירי מחאה שמרימים למפגינים כל הדרך לבלפור. בחרנו את הטובים והבולטים שבהם

לקום היום בערב עם שיר מחאה בלב. הפגנת התרבות בתחילת יוני (צילום: גטי אימג'ס)
לקום היום בערב עם שיר מחאה בלב. הפגנת התרבות בתחילת יוני (צילום: גטי אימג'ס)
1 באוגוסט 2020

אם אתם מנהיגים שמתכננים לנהל בשלומיאליות משבר כלכלי-בריאותי חסר תקדים, כדאי מאוד שלא תייבשו בבית חצי שנה את כל המוזיקאים, השחקנים והיוצרים בלי שום פיצוי. כי אנשים יצירתיים מובטלים מחפשים מהר מאוד היכן להשקיע את הקריאטיביות שלהם, ואם הם מחליטים להשקיע אותה במחאה, היא פתאום הופכת להיות מחאה מאוד יצירתית, צבעונית וסוחפת. ויש לה מוזיקה. ויש לה קצב. ושירי המחאה שוטפים את הרשתות החברתיות ועולים על שלטים מצוירים ביד. זה קורה בחודש האחרון ביתר שאת, כל מוצ"ש בבלפור ובצ'ארלס קלור, ובתור אנשים שאוהבים מוזיקה ואוהבים מחאה אנחנו שמחים לאסוף כאן מקבץ ראשון ממיטב השירים שמרימים את הרחובות. שימו מסכות וצאו מהבית, אין מקום אחר לרקוד בו.

לעולם לא ניכנע \ WC

השיר הזה של אבשלום ואריה הספרי, פרפרזה אולטרה-תל אביבית על נאומו המפורסם של ווינסטון צ'רצ'יל ("אנחנו נילחם בחופים") חיכה כמה שנים למחאה הנכונה שתדע להשתמש בו, והנה היא סופסוף כאן. אחרי כמה סרטוני מפגינים ויראליים שכבר עשו בו שימוש כפסקול, הוציאו WC את הגרסה המוצלחת שלהם שמצורפת כאן. לאריה הספרי היו כמה דברים חשובים לומר על תפקידה של התרבות במחאה הזאת.

עולים לבלפור

מוקדש לכל גיבורי המהפכה ששוטפים את הרחובות. חמישי ומוצ"ש עולים לבלפור. לעולם לא ניכנע. צלם: Jeremy Portnoiעריכה: Yuval Artziפוסט וכתוביות: Tom Ganiמוזיקה: Aryeh Hasfari Avshalom Hasfari – WC

פורסם על ידי ‏‎WC‎‏ ב- יום רביעי, 29 ביולי 2020

איזה גבר \ אסף פריינטא

השחקן-זמר אסף פריינטא, יחד עם מפיק-העל גיא מזיג, בשיר מחאה ים תיכוני שמתחבר לתחושותיהם הקשות של מצביעי ליכוד רבים בפריפריה מול המשבר הנוכחי. את הכל הוא מסביר יפה בריאיון שנתן לא מזמן פה בטיים אאוט.

איזה גברמילים : אסף פריינטאלחן : גיא מזיג, אסף פריינטאעיבוד מוזיקלי : שלומי אלימלךבימוי, צילום, עריכה : ניב גת

פורסם על ידי ‏‎Assaf Pariente‎‏ ב- יום ראשון, 19 ביולי 2020

ביבי צ'או \ זאב טנא

זאב טנא הוא המאסטר של שירי המחאה ויש לו כמה עשרות כאלה בחגורה, אבל "ביבי צ'או", הרימייק העולץ שלו ל"בלה צ'או", הוא להיט מחאה בלקני מקפיץ ומשמח, וכזה עוד לא היה לו ולנו.

ביבי צ'או

פורסם על ידי ‏‎Zev Tene‎‏ ב- יום שבת, 18 ביולי 2020

רק שלא ניפול \ אבטיפוס

שיר הקאמבק של אבטיפוס, שנוצר והופק על רקע מחאת 2011, עשה בעצמו קאמבק עם רימייק למחאה הנוכחית: "צאו לרחובות\ אל תשתקו\ אל תפחדו\ אנחנו לא לבד\ כי האדמה רועדת תחת הרגליים\ ומתחת איזה פחד יש פה בעיניים\ רק שלא ניפול\ רק שלא ניפול". מה צריך לומר יותר מזה.

רק שלא ניפול – מחאה 2020

חברות וחברים בממלכת השורדים:צאו לרחובותאל תשתקואל תפחדואנחנו לא לבדכי האדמה רועדת תחת הרגלייםומתחת איזה פחד יש פה בעיניםרק שלא ניפולרק שלא ניפול

פורסם על ידי ‏אבטיפוס – Avtipus‏ ב- יום שני, 13 ביולי 2020

עולים לבלפור \ יריב בן יהודה

פעם הייתה ליריב בן יהודה פינת שירי מחאה בתוכנית של גיא זהר בערוץ 10. מאז עברו מחאות רבות והשלטון מעך את ערוץ 10, אבל בן יהודה עדיין שר ומוחה, כאן עם המנון רוקנרול אנרגטי ומרים במיוחד כל הדרך לבלפור.

האזרח הקטן \ שם טוב האבי

באופן מעט מקרי יצא "עלייתו ונפילתו של שם טוב האבי", סרט הקאלט של תמיר בר, בסמוך לעלייתה של המחאה הנוכחית ובתוכו שיר המחאה הפארודי "האזרח הקטן" שמכיל בתוכו מספר אמיתות מצמררות, כמו גם את הסלוגנים האהובים "משתנה של מדינה", "האזרח הקטן אני" וכמובן, "מי יצילני אמא?".

מיליונים \ זהו זה

החטייארים התחילו את המחאה בבלפור, והחטייארים של "זהו זה!" תרמו לה תרומה נעה עם הביצוע קורע הלב הזה "מיליונים", שיר המחאה הנהדר של אתי אנקרי. אם אתם מתחברים דווקא לצד החברתי הטראגי של המחאה – זה השיר שלכם.

הו מכט"זית \ טל פרידמן

כמו כל אנשי ענף התרבות, גם טל פרידמן יושב בבית ומתחרפן. המסר לשלטון כאן ברור: אתם לא רוצים שטל פרידמן יתחרפן, כי כשזה קורה הוא מעלה לטוויטר שירים כאלה:

מ-ה-פ-כה! \ הלם תרבות

קבוצת "הלם תרבות" התל אביבית מורכבת מאנשי חיי הלילה וענף התרבות. להיט ההפגנות הסוחף והספונטני שלה די מדבר בעד עצמו.

בלפור את מוכנה? כזה עוד לא ראית הערוץ הקפיטליפטי – הלם תרבות

פורסם על ידי ‏‎Amotz Tokatly‎‏ ב- יום שבת, 1 באוגוסט 2020

סליק \ WC

השיר שחזה את הכל: את הדגלים השחורים, את תחושת הייאוש והפחד, ואת הקאמבק של הצעירים למאבק על עתיד המדינה. ופתאום יש תחושת אחדות בינינו. וואי מה הולך לבוא פה.

WC – Slick

WC – Slick————–Director and Cameraman : Kobie FlashmanArt Director: Mai MolchoEditor: Yuval ArtziScript and Concept/Producer: Aryeh HasfariActresses: Reut Akkerman, Meital Shapiro, Ella Ben Ari, Narkis Tepler, Mae PaltyProduction and Light assistant: Ziv MeiriLogo by Tal GranotMusic by WC:Beats, Keyboards, Vocals, production and Mix: Avshalom HasfariLyrics, Guitars and Vocals: Aryeh HasfariMastering: Eyal KatzavManagement: Renan Sol – renan@monocrave.com—————-Youtube + Lyrics: https://youtu.be/G3T8ku1zD9ATaken from our EP: "We Are Not War Criminals", out now:https://nanadisc.lnk.to/WeAreNotWC

פורסם על ידי ‏‎WC‎‏ ב- יום שלישי, 2 באוגוסט 2016