מתנה לחג: 5 מקומות לרכוש בהם אמנות יפה לאחרים או לעצמכם

פרימרווה. צילום: אלה ברק
פרימרווה. צילום: אלה ברק

נתקעתם בלי רעיונות לחג? נמאס כבר ממתנות שכל כולן אוכל או יין? דסק האמנות שלנו אסף עבורכם כמה מכירות אטרקטיביות שתוכלו לרכוש בהן אמנות יפה

7 באפריל 2022

בטח שמתם לב שבשבוע הבא פסח ואם עוד לא הצטיידתם.ן במתנות, סוף השבוע הקרוב הוא זמן מצוין לפקוד את אחת ממכירות האמנות והעיצוב שמתרחשות ברחבי העיר (והארץ). בכללי אנחנו תמיד בעד רכישת אמנות מקומית, אבל החג הוא באמת הזדמנות לפרגן לקרובים אליכם במתנה איכותית. וכן, תמיד מומלץ לפרגן גם לעצמכם.ן משהו.

יצירה של דין מנשרוף בלה קולטור
יצירה של דין מנשרוף בלה קולטור

1. לה קולטור // מרכז עמיעד

תערוכת המכירה הכי גדולה שתתקיים השבוע, או החודש, או בעצם בכלל (למעט אולי יריד צבע טרי) היא "לה קולטור"  – יוזמה שמתקיימת פעמיים בשנה וחוגגת עכשיו בדיוק עשור של פעילות. מדובר ביוזמה של המעצב איתי בלאיש, שבשנת 2012 החליט לאגד כמה אמנים ומעצבים מקומיים ולאפשר מכירה של העבודות שלהם במחירים נגישים. היוזמה הלכה ותפסה תאוצה וגם גודל, ובמהדורת העשור הקרובה ישתתפו כ-180 אמנים.ות שיציגו קרוב ל-350 עבודות, כולן כולל כולן יימכרו במחיר של עד 600 שקלים. שווה לכל הדעות.

בגלל שיצא לי לקבל הצצה ראשונית עוד בשלבי הקמת התערוכה, שמתקיימת בפעם השנייה במרכז עמיעד בשיתוף עיריית תל אביב־יפו, אני חייבת לומר: תמיד יש בלה קולטור עבודות נהדרות, אבל הפעם הם וואלה הגזימו. הנושא הכללי של התערוכה הוא אמנם גרפיקה, אבל תמצאו שם עבודות בכל פורמט, מדיום או טכניקה אפשרית: מצלחות קרמיקה מצוירות, דרך הדפסי לינולאום וכלה ברקמה על בד. כמו ביריד הקודם, גם הפעם יתקיימו בתוך החלל הגדול של מרכז עמיעד 8 תערוכות קפסולה, מיני-תערוכות יחיד של כמה אמנים.ות נבחרים.ות שיציגו גוף עבודות משמעותי יותר, ביניהם תוכלו למצוא את ג'ייסון דנינו הולט, ניל כהן, יוניל ודורית פרוביזור.

בקיצור, שימו פעמיכם לשוק הפשפשים בסוף השבוע הקרוב. כנראה שכמוני תרצו הכל, אבל מה שלא יהיה סביר להניח שלא תצאו בידיים ריקות.
חמישי 18:00-23:00, שישי 10:00-17:00, שבת 10:00-22:00. מרכז עמיעד, עמיעד 12 יפו. לפרטים נוספים 

יצירה של אורטל ברמלר בלה קולטור
יצירה של אורטל ברמלר בלה קולטור

2. סטודיואים פתוחים // קרית המלאכה

עוד משהו שקורה לאחרונה לעתים די תכופות: אמני ומעצבי קרית המלאכה פותחים את דלתות הסטודיו שלהם.ן, זה שלרוב הם מתבודדים בו ויוצרים לגמרי לבד. במהלך הימים שישי ושבת יאפשרו עשרות מאלה שעובדים בקריית המלאכה, כנראה האזור הכי אמנותי בארץ, לבקר בסטודיו, לצפות בתהליכי עבודה מקרוב וכמובן לרכוש עבודות במחירים נגישים הרבה יותר מאלה שתמצאו בשוטף. בין המשתתפים.ות: איריס נשר, גור ענבר, טובה פסח ועוד רבים.ות.
שישי ושבת 10:00-15:00, קרית המלאכה. לפרטים נוספים 

3. ניקוי אביב // מוזיאון נחום גוטמן

אפילו המוזיאונים מנקים לרגל החג: מוזיאון נחום גוטמן מסדר את מחסניו, מצחצח את מדפיו ומזמין את הקהל הרחב להגיע ולצוד מציאות. "ניקוי אביב" – יריד מכירה ומסירה ברוח אקולוגית יכלול מסירה ומכירה מוזלת של מוצרים כמו קטלוגים, ספרים, פוסטרים, כלי בית ועוד. בנוסף ייערך במקום שוק קח-תן, במסגרתו מוזמנים גם אתם להביא חפצים למסירה ולבדוק את אלה של אחרים. בפינת ההפתעות תוכלו למצוא אפילו מסגרות מוזיאליות למכירה. שווה.
חמישי, שישי ושבת  10:00-13:00, מוזיאון נחום גוטמן, שמעון רוקח 21 נווה צדק. לפרטים נוספים

מוזיאון נחום גוטמן, ניקוי אביב. צילום: מוזיאון נחום גוטמן לאמנויות
מוזיאון נחום גוטמן, ניקוי אביב. צילום: מוזיאון נחום גוטמן לאמנויות

4. בתרי זוזי // Vesperr

מכירת איורים חגיגית של המאייר עמית טריינין והמאיירת מיכל דיבואה שתתקיים בקפה Vesper השיקי ברחוב קפלן. תוכלו למצוא שם מגוון מוצרים של השניים: איורים מודפסים וממוסגרים, ספרים מאוירים בהקדשה אישית, תיקי בד מאויירים ועוד הרבה דברים יפים.
שישי 8:00-15:00, קפה Vesper, קפלן 8. לפרטים נוספים

וגם אחד מחוץ לעיר:

5. פרימוורה // בית הנסן

יריד המעצבים.ות של בית הנסן (שהוא בכללי בין המקומות השווים בירושלים) חוזר בפעם התשיעית, עם מוצרים מתחומי העיצוב השונים: אופנה, צורפות, קרמיקה, פרינט, טקסטיל ועוד. השנה שם היריד דגש על ערכים כמו עיצוב מקומי, מוצרים ידידותיים לסביבה ומקוריות ויפעלו בו למעלה מ-30 דוכנים של מיטב המעצבים.ות המקומיים.ות. בין המשתתפים.ות: סוף אלון, גליה לוז, נעמה בן משה, איגור קיסיליוק ועוד.
חמישי 15:00-22:00, שישי 10:00-15:00. בית הנסן, גדליהו אלון 14 ירושלים. לפרטים נוספים