נכנס לנעליים גדולות: ניר מסיקה יחליף את יוסי שטרית במשייה

מסיקה נוחת בתל אביב אחרי סגירת מסעדת תמנע הניו יורקית שהייתה בבעלותו. בפסח האחרון הוא התארח בפלטפורמה הקולינרית L28, מה שכנראה גרם לו לארוז את המשפחה ולחזור לישראל

ניר מסיקה
ניר מסיקה
23 בדצמבר 2019

חילופי גברי במשייה: שף ניר מסיקה מניו יורק יחליף את יוסי שטרית, שהיה שף המסעדה במשך שבע שנים. קבוצת בארקה האוס, בבעלות המסעדנים אסף ליס ואלון פרידמן, הודיעה היום (שני) כי מסיקה ייכנס לתפקיד השף הראשי במסעדה, שאינו מאויש רשמית מאז ההודעה על הפרידה של הקבוצה משטרית לפני כחודשיים.

מסיקה נוחת בישראל לאחר קריירה מצליחה בניו יורק שהסתיימה בטונים צורמים. בארבע השנים האחרונות הוא היה השף והבעלים של תמנע באיסט וילג', שזכתה לשבחים בתקשורת המקומית. בחודש אפריל האחרון נסגרה תמנע בפתאומיות בעקבות קשיים פיננסיים וחוסר הסכמה בין השותפים.

מניו יורק לתל אביב. ניר מסיקה
מניו יורק לתל אביב. ניר מסיקה

בראיון שהעניק לנו אז אמר מסיקה שהפרק הניו יורקי בחייו עדיין לא תם ושהוא מקווה לפתוח מסעדה חדשה בעיר, אלא שכעת מסתמן חישוב מסלול מחדש: בפסח האחרון התארח מסיקה בסדרת ארוחות בפלטפורמה הקולינרית L28, מהלך שככל הנראה שינה את התכניות וגרם לו לארוז את המשפחה ולחזור לישראל.

מסיקה, יליד קרית מוצקין, נחשף לבישול במהלך שירותו הצבאי ועבד בין היתר עם שף מאיר אדוני. השלב הראשון בקריירה הניו יורקית שלו היה בזיזי לימונה, מסעדה ישראלית קטנה בוויליאמסבורג שהתפרסמה בחומוס ופלאפל. בתום חמש שנים פתח מסיקה את תמנע, ובשנת 2016 זכה במקום הראשון בדירוג עשר המסעדות הטובות של המגזין USA Today.

עם עזיבתו של שטרית את משייה פרסמה קבוצת בארקה האוס כי "הפרידה היא תהליך טבעי של התפתחות המסעדות של הקבוצה כיחידות עצמאיות, ובהמשך לתוכנית לפיתוח טאלנטים". כעת מוטלת על מסיקה חובת ההוכחה שהוא אכן הטאלנט שיכול למלא את הנעליים הגדולות ששטרית הותיר אחריו.

להזמנת שולחן במשייה