סאבלט סיטי: אמנים מסבלטים סטודיו בקרית המלאכה וכולם מוזמנים

מלי דה-קאלו, סופ"ש סאבלט בקרית המלאכה
מלי דה-קאלו, סופ"ש סאבלט בקרית המלאכה

בסופ"ש הקרוב: אמנים ואמניות בכירים מקרית המלאכה מארחים בסטודיו שלהם למשך סופ"ש אחד אמנים ואמניות צעירים, וכמו בכל סאבלט – גם הם יצטרכו להשקות עציצים ולטפל בחתול. סתם, לא. רק ליצור יחד, להציג ולספר לנו על זה

31 בדצמבר 2023

לא פעם ולא פעמיים הפניתי את תשומת ליבכם לקרית המלאכה, המקום שבו הכל מתרחש (לפחות בכל שנוגע לעולם האמנות המקומי). גם על ת"א תרבות קרית המלאכה, מיזם של המחלקה לאמנויות של עיריית ת"א-יפו כבר דיברנו לא פעם, במקביל לאחיו – ת"אי התרבות המחוגה ודה וינצ'י.

בסוף השבוע הקרוב (6.1-4.1) יתקיים במתחם קרית המלאכה אירוע חדש שנשמע לנו בדיוק כמו החמידות הדרושה לנו כרגע: "סאבלט" – במסגרתו יארחו אמניםות ותיקים ומוערכים שעובדים במתחם קבוצה של אמניםות צעירים בתחילת דרכם. הם יסבלטו את הסטודיו שלהם למשך סופ"ש אחד, אבל כמו שאתם התבקשתם להאכיל חתולה או להשקות עציצים בפעם האחרונה שסיבלטתם דירה בעיר – גם במקרה הזה עקבותיהם של בעלי הבית המקוריים לא ייעלמו לחלוטין. להפך – הדיאלוג שיווצר בין המסבלטים למסובלטים (שזו המקבילה שאני החלטתי עליה כרגע לשוכרים ומשכירים) יאפשר תוצאות אמנותיות חדשות, שכנראה לא היו מתקבלות בשום צורה אחרת.

הפרויקט, שהוא יוזמה של ת"א תרבות קרית המלאכה, היה אמור להתקיים במסגרת אירועי "אוהבים אמנות, עושים אמנות" שתוכנן לסוף חודש אוקטובר 23. אבל אתם יודעים מה קרה אז, ובמקרה הזה האירועים לא נדחו אלא בוטלו עד לשנה הבאה. במסגרתאותם אירועים, מלבד תערוכה מרכזית וסטודיואים פתוחים, תוכננו עוד כמה פרויקטים שפשוט היה חבל מדי לוותר עליהם, אז הם זכו למעמד עצמאי משלהם – כמו זה המדובר.

אורי דובדבני, סופ"ש סאבלט בקרית המלאכה
אורי דובדבני, סופ"ש סאבלט בקרית המלאכה

מי ומה בתכנית? האמנית מלי דה-קאלו תארח בסטודיו שלה (שביל התנופה 4, קומה 1) את האמנים תום פרסמן, ליטל מונדרר ואיתי כהן. שלושת המסבלטים (או המסובלטים? עוד לא החלטתי) יציגו תערוכה תחת השם "בפנוכו", שמורכבת מעבודות וידאו וסאונד המשתלבות כחלק הומוגני בחלל, ומייצרות מיצב המתייחס לסטודיו כמרחב גופני אינטימי ורוחש חיים. העבודות עוסקות במערכת היחסים בין הגוף לחלקיו, לחומרים המוכנסים לתוכו, לגוף אחר ולמרחב שבו הוא נמצא. באותו הסטודיו יתקיים במקביל ביום שבת (6.1) רסיטל פסנתר מוסבר עם נועם דה-קאלו – פסנתרן צעיר וזוכה פרסים בארץ ובחו"ל. מבטיחים לנו שזה יהיה מלא תשוקה, אז הסתקרנו.

האמן שי יחזקאלי יארח בסטודיו שלו (שביל התנופה 6, קומה 3) את אנסטסיה ניקולינה, ובסאבלט כמו בסאבלט – יחזקאלי יפנה את מקומו וייתן לדיירת הזמנית לעשות בסטודיו שלו כרצונה. ניקולינה תארגן את הסטודיו כסלון לא פורמלי שבו תשתול את ציוריה בין עבודותיו של יחזקאלי.

האמנית ליאת אלבלינג תארח בסטודיו שלה (שביל התנופה 5, קומה 1) את נועה תמיר. השתיים יתייחסו לסטודיו כאל מרחב ניסיוני שבו נפגשות שתיהן – אמניות שמתדיינות עם מדיום הצילום. בעבודותיה תמיר מפנה את המבט אל המנגנון הצילומי ואל הצילום כפעולה, בעוד אלבלינג דנה בצילום כחומר וכמצע.

מישל פלטניק, סופ"ש סאבלט בקרית המלאכה
מישל פלטניק, סופ"ש סאבלט בקרית המלאכה

האמן מישל פלטניק יארח בסטודיו שלו (שוקן 27, קומה 3) את ליטל רובינשטיין, שתציג עבודות קינטיות ועבודות שפוטנציאל התנועה גלום בתוכן, זאת לצד עבודותיו של פלטניק הלקוחות דווקא מתוך תהליכי ההכנה לעבודותיו הסופיות.

אבל רגע, זה לא הכל. במסגרת אירועי הסאבלט יתקיימו גם כמה עניינים מיוחדים שיוצאים מגבולות הסטודיו וגם מגבולות החללים בכלל אל המרחב הציבורי: האמנים אורי דובדבני ועידית קופסקי יציעו מסלולי שוטטות בקרית המלאכה שפורשים זוויות מבט חדשות על המתחם. המסלולים יתחילו בת"א תרבות, שם תוכלו להצטייד במפה ולצאת לחיפוש בעקבות עבודות אמנות חדשות וזמניות במרחב הציבורי. טיפ של מקצועניות: אם אתם כבר משוטטים, פקחו את העיניים וחפשו אחרי אוצרות נוספים. לא פעם יוצאות משלל הסטודיואים שבמתחם עבודות שיצאו לא משהו בעיני האמניםות, אבל עבורכם זו יכולה להיות אהבה ממבט ראשון.
>> סופ"ש סאבלט ברחבי קרית המלאכה. חמישי מ-20:00; שישי ושבת 10:00-14:00. הכניסה חופשית. פרטים יש כאן

ליטל מונדר, סופ"ש סאבלט בקריית המלאכה
ליטל מונדר, סופ"ש סאבלט בקריית המלאכה